Qashqai+2 este un SUV compact produs de Nissan care a primit inca doua locuri in habitaclu. Mai lung cu 135 de mm decat geamanul sau, "nomadul" de la Nissan ramane acelasi crossover util atat in jungla urbana, cat si pe teren putin accidentat sau pe drumuri de munte. Lansat la sfarsitul anului trecut, +2
a fost testat de ZIUA pe drumuri desfun�date, autostrada si trafic de oras.
Pozitie comoda la volan, finisaje gen clasa premium, confort, plafon panoramic si motor diesel de 2 litri care transmite cei 150 de cai putere la toate cele patru roti prin intermediul unei cutii automate. Cam aceasta ar fi intr-o fraza descrierea pentru Qashqai+2. Fata de varianta lansata pe piata in 2007, noua versiune vine cu doua scaune in plus, ceea ce permite trans�por�tul a inca doi pasageri. Este drept ca in acest caz, spatiul pentru portbagaj se reduce drastic, nefiind sufi�cient pentru o excursie mai lunga in sapte. Masina testata avea la bord peste 16.000 km, conditii in care materialele din interior s-au pastrat la un nivel bun, fara sa prinda un aspect prafuit marcat de trecerea timpului. O problema lasata de trecerea timpului apare atunci cand rulezi prin drumuri desfundate. Eu am parcurs vreo zece kilometri pe un drum de exploatare ce desparte parcelele din teren extravilan. Pe alocuri cu sleauri, denivelari provocate de tractoare, chiar si brazde de pamant. Masina le-a depasit fara efort, insa cu un scartait destul de suparator al intregului ansamblu.
Automat, dar lenes
Transmisia automata s-a dovedit comoda in traficul bucurestean, dar improprie pentru un condus sportiv. Etajarea treptelor inferioare este lunga, ceea ce face ca masina sa plece destul de greoi de pe loc, mai ales daca este incarcata cu sapte oameni si bagaje cate incap. Marirea gabaritului se vede si in consumul de carburant. La o viteza, in regim mixt de 49 de km/h, computerul de bord a indicat 10,3 la 100 de km. In trafic de Bucuresti, Qashqai+2 ajunge la 13,3 litri/suta de kilometri. Acceleratia pana la 100 de km/h, cu masina goala, s-a facut in timpul indicat de constructor, de 12 secunde. Oprirea cros��sove�rului de 1685 kg de la aceasta viteza se face in 39 de metri pe asfalt uscat, cu un sistem ABS+ EBD care intra fara prea mare zgomot.
Pe circuitul de incercare, Qashqaiul a atins fara proble�me viteza constructiva de 185 km/h, zgomotul din habi�ta�clu fiind la cote accepta�bile. Nissan a imple�mentat, pentru asigurarea tractiunii integrale, sistemul electronic All-Mode 4x4 care asigura transferul a 50% din cuplu pe puntea spate in mod automat, in conditiile in care carosabilul o cere. Qashqaiul poate functiona si in sistem de 4x4 lock, moment in care diferentialul este blocabil si asigura repartizarea proportionala a puterii.
Design exterior 8
Design interior 8
Utilitate interior 7
Calitatea materialelor 7
Pozitie in scaun 8
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 7
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 6
Directie 7
Suspensii 8
Feeling 7
Consum 7
Pret 6
2,0L 140CP 26.240 - 31.902
2,0L dCi150CP 28.660- 34.321
preturi in Euro cu TVA la versiunile 4x4 la care se aplica un discount de pana la 4.498 de euro