S-a numit Bora, Fox, GLI, Sagitar, Atlantic sau, mai cunoscut la noi datorita vechilor masini de politie, Vento. Acum Jetta a ajuns la a cincea generatie dupa ce a fost lansata in fabricatie in 1975. Construita pe o platforma pe care au fost ridicate Audi Q3, Golful, mai multe tipuri de Seat si Skoda, Jetta se inscrie in tipicul marcii nemtesti, putand fi chiar o definitie a acesteia. Precizie, rigurozitate si ceva plictis. Cu motorul TSI de 1,4 litri care dezvolta 140 de cai putere, masina are zvac, dar parca prea mult. La exterior are o linie arhicunoscuta si nu tocmai gustata de fanii care prefera hatchback-ul Golf. Interiorul, in varianta testata de mine, a fost destul de spartan, desi avea ceva optionale fata de varianta de baza. Fiind un model lansat pe piata in 2005, nu are prea mult rost sa-i descriu habitaclu sau asezarea butoanelor, acestea fiind caracteristice intregului concern VW, cu diverese variatii pe aceeasi tema. De remarcat faptul ca portbagajul adaugat este chiar necesar pentru drumetiile motorizate mai lungi, unde Golful avea un handicap.
Motorizarea de 1,4 litri am testat-o si pe alte modele ale grupului. Pe Jetta alegerea nu este tocmai fericita. Un propulsor sportiv pe o masina cuminte. Pare necesar doar celor care nu vor sa epateze, dar vor sa-si lase colegii de trafic cu gura cascata. Pentru ca motorul te ajuta, cu un consum pe masura, sa transformi cumintea Jetta, intr-o sportiva. Pentru cei care vor adrenalina chiar si intr-o asemenea haina, este recomandat motorul TSI de 2 litri care dezvolta 200 de cai putere. Fiind vorba de un propulsor pe benzina cu turbina, consumul este pe masura, in oras acesta necoborand sub 10,5 la suta. Masina este disponibila doar in varianta cu tractiune pe fata. Nu este de dorit sa conduceti fara ESP pentru ca apare destul de pregnant efectul de supravirare din cauza lungimii si a port�ba�gajului. Un punct in plus pentru Jetta poate fi atribuit in cazul impactului. Pe parcursul zilei de testare am avut nefericita ocazie de a fi lovit din spate de un alt autovehicul. Trecand peste timpul pierdut cu birocatia la ghiseul politiei, masina s-a comportat foarte bine. Chiar daca am avut senzatia unei lovituri puternice la nivel auditiv, bara spate a absorbit socul fara probleme si fara urmari, atat pentru mine cat si pentru masina.
Design exterior 7
Design interior 7
Utilitate interior 7
Calitatea materialelor 7
Pozitie in scaun 7
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 7
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 7
Directie 8
Suspensii 8
Feeling 6
Consum 7
Pret 7
1.4 TSI 18.121 - 23.931
1.6 16.586 - 19.282
1.9 TDI 18.694 - 22.004
2.0 TSI 23.048 - 24.726
2.0 TDI 21.539 - 24.138
Preturi in euro cu TVA in functie de motorizare si varianta de echipare