Lancia e un fel de model de lux produs de cei de la Fiat. Pentru cei care doresc o masina care sa sara din clasa ieftin, pentru cei care nu vor ceva sportiv precum o Alfa, dar doresc o masina italiana la un pret acceptabil, exista Lancia. O marca recent intrata pe piata romaneasca care are un look propriu si tendinte de lux. In plus este si vedeta filmului care continua Codul lui Da Vinci. Eu n-am testat o Delta, m-am multumit cu o Ypsilon. Dar nici aceasta n-a fost una oarecare, ci varianta Momo design. O masinuta dupa care nu barbatii, ci femeile intorc capul pe strada.
Lancia Delta Integrale este o expresie care mi-a ramas in minte din copilarie. Atunci, constructorul italiana cu firma infiintata la Torino in 1906, alerga in cursele de formula 1 sau de raliu. Faima de masina sportiva i s-a dus prin anii '70, pentru ca anii '80 sa fie prezenta in WRC. Astazi, Lancia a imbracat haine elegante. Si-a schimbat look-ul din rebel in trendy sau diplomatic.
Eu am testat peste 500 de km mezina familiei. Ypsilon, varianta Momo. O masinuta care pare ca-ti zambeste din parcare si tocmai ce a coborat din desenul animat "Cars". Si pentru ca este un automobil al concernului Fiat am fost tentat sa fac tot timpul comparatia cu modeul "500".
Exista asemanari, dar as gasi mai multe deosebiri. Incepand cu modul cum se misca, designul, dar mai ales finisajele. Si cand ma refer la acestea, trebuie sa tin cont ca "500" vine cu un interior de exceptie pentru clasa si pretul ei. Ypsilon este peste. Asezarea instrumentelor de bord pe consola centrala, bordul acoperit din material textil sub care se gaseste un fel de burete, imbinarile bine realizate, consola centrala fac din mica Lancia altceva.
Fuge parca zboara
Se pastreaza modul de asezare al schimbatorului de viteze, plasticele de calitate medie si oarecum lipsa de spatiu la interior. Portbagajul este mai mare decat la "500", la fel si spatiul pentru locul din spate unde pasagerii pot sta chiar comod, dupa ce intra pe cele doua portiere mari din fata si trec de scaunele care se rabateaza si culiseaza usor. Varianta Momo sport vine in plus cu geamuri fumurii, jante de 16 inch culoarea titan asortate cu capota si haionul, suspensii sport, scaun cu reglara lombara pentru sofer, tapiterie Airtex Nero, cadrane si bare cromate. Pozitia la volan este buna, chiar si la drum lung, iar scaunele te tin lipit in curbe stranse. Masina s-a comportat bine la drum pe autostrada, in oras si pe curbe. In plus, am remarcat consumul redus de combustibil. Motorul Diesel multijet de 1,3 litri si 105 cai putere a atins un maxim de consum la 190 de km/h, pentru ca am rulat si cu aceasta viteza pe circuit. Computerul de bord a indicat atunci un consum instantaneu de vreo 12 litri/100 de km. Odata ce cobori insa la viteza de croaziera pe autostrada, de maximum 130 de km/h, motorul nu ia mai mult de 6 litri/100 de km.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Cifra nu este depasita nici in regim de Bucuresti. Pentru ca tot vorbesc de consum, iti sare in ochi cifra inscrisa de computerul de bord atunci cand pornesti masina si ai un plin facut: undeva pe la 980 de km. Primul gand care mi-a venit este ca doar cu 47 de litri as putea sa ajung pana la Viena. Insa nu acesta mi s-a parut punctul forte al masinii, ci directia.
Absolut reusita. Misti volanul pe loc cu un deget, pentru ca servodirectia electronica dual drive sa se intareasca pe masura ce viteza creste. Asemanator cu directia de pe Audi, aia cu tehnologie spatiala.
Pentru ca este totusi o masina italiana nu din cea mai scumpa, mai trepideaza si troncane pe ici, pe colo, insa fara sa supere. E drept ca Ypsilon avea vreo 13.500 de km la bord, pe care numai ea stie cum i-a facut. In orice caz, am starnit invidie printre colegele care nu mai pridideau sa ma intrebe cat costa. Deci tinta marketingului este clara.
1.2 * 10.995
1.4 * 13.412 - 15.374
1.3 Multijet 14.963 - 17.374
* preturi in euro cu TVA
Design exterior 8
Design interior 7
Utilitate interior 6
Calitatea materialelor 8
Pozitie in scaun 7
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 6
Sistemul de franare 7
Capacitate portbagaj 5
Directie 10
Suspensii 8
Feeling 8
Consum 9
Pret 7