Ziua Logo
  Nr. 4522 de marti, 28 aprilie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Megane al Ill-lea
Noul Megane este o masina noua din punct de vedere al designului si al habitaclului. Pe vreme de criza, metoda face-lift n-are cum sa mai tina, asa ca producatorii de automobile trebuie sa schimbe foaia. Gandita in centrele de creatie Renault, Megane a imprumutat ceva din filozofia marelui succes Logan: pretul scazut. Concurenta in vreme de criza a facut ca startul sa fie la 12.900 de euro cu TVA, in campania de lansare. Am testat, de-a lungul a doua zile, modelele care au intrat pe piata romaneasca din aceasta primavara: hatchback si coup�, in varinta de motorizare pe benzina de 110 cai si motorina de 130 de cai putere.
Megane III vine pe fondul unei degringolade pe piata auto intr-un segment ce se anunta bataios anul acesta, cel al clasei compacte. Cu un trecut care pleaca de la Renault KJ (1922) - si trece prin NN, Monasix, Monaquarte, Celtaquarte, Juva�quarte, 4CV, Dauphine, 8/10 (Dacia 1100), 6, 14, 19 � Megane se afla la cea de a treia generatie, dupa succesul modelului din 1995 si mai putin inspiratul hatchback din 2002. in actuala varianta s-au pastrat cele trei motorizari cu care Megane isi face debutul. Vorbim aici de 1,6 litri pe benzina si 110 cai putere si turbo-propulsoarele diesel de 1,5 litri - 105 cp si 1,9dci - 130 cp.
Designul exterior este primul care surprinde. Cu o linie mult mai fluida decat predecesorul, automobilul are o alura sportiva. Vazut in oglinda retrovizoare, cel putin in varianta coup� care beneficiaza de alternante de culoare pe grila fata, Megane aduce a bolid, ceea ce in versiunea cu motor diesel de 130 de cai, condusa de mine in drumul de la Tulcea la Bucuresti, nici nu este departe de adevar. Dar pentru ca partea de "cum arata masina" sau ce culoare ii sta mai bine tine de gustul fiecaruia, am sa ma axez pe confortul la volan, pe partajarea spatiului interior, dotari si, mai ales, comportamentul la drum.
Made in UE
Uimeste, inainte de toate, modul in care este lucrat noul Megane. Calitatea materialelor si imbinarea acestora. Iese in evidenta faptul ca masina este creata in spatiul UE, la Valencia, adica mai cu grija. Pozitia la volan este surprinzator de joasa pentru un Renault, cunoscut pentru inaltimea la care se afla scaunul soferului. Cu toata aceasta pozitie a scaunului coborata, Megane a reusit sa obtina maximul de punctaj la EuroNCAP, 37 din tot atatea posibile. Bordul este total schimbat, pe cristale lichide, vizibil si prietenos. Comenzile pe volan, cruise controlul, computerul de bord si aerul condtionat apar in echiparea standard la fel ca si ABS, airbagurile frontale si laterale, geamurile electrice, cotiera si volanul reglabil pe inaltime si profunzime. Insir toate aceste facilitati pentru ca inca exista multi importatori care te taxeaza jenant pentru lucruri de bun-simt care ar trebui sa existe pe o masina. si nu ma refer aici la covorase. De reprosat ar fi ambreiajul la fel de moale si de ridicat ca pana acum, obositor in oras nu datorita fortei de apasare ci pentru ca trebuie sa duci piciorul "la gura" de fiecare data cand schimbi viteza. Ar mai fi de semnalat lipsa posibilitatii de echipare cu ESP la varianta Expression. Masina de 12.900 de euro se misca acceptabil, iar motorul pe benzina poate face fata si depasirilor nedorite. Consumul a fost cam mare. Undeva la 8,2 litri la suta de km pe autostrada si n-a coborat sub opt, nici pe drumurile Dobrogei. In scurtul traseu prin Bucuresti, computerul de bord a indicat ceva intre 10 si 11 litri/100 de km. Masina s-a dovedit destul de confortabila si pe locul din spate, desi curbele se cam simteau. Poate fi consi�derata si de cinci persoane, insa limitarea la patru este de dorit pentru curse mai lungi. Exista suficient loc in portbagaj. Pentru cei care vor mai mult trebuie sa astepte toamna, atunci cand apare sedanul.
500 si e Coup�
Pentru cei cu fite, se comercializeaza varianta Coup� care costa fix cu 500 de euro mai mult decat cea cu cinci usi. Si pentru ca aceasta se potriveste mai bine cu echiparea Privilege, disponibila doar cu 1,9 dci, trebuie sa spun ca te simti ca intr-o masina scumpa, cu interior de piele deschisa la culoare costa 17.950 de euro. Motorul de 130 de cai diesel trage si la 200 de km/h, viteza atinsa pe pista de incercari. Consumul ajunge insa la peste noua litri la suta de km. Chiar daca se transforma in bolid, antifonarea si coeficientul de aerodinamicitate permite purtarea unei convorbiri pe ton normal. Ca o concluzie, cred ca germanilor care au comandat Logan o sa le para rau ca n-au asteptat noul Megane.
Design exterior 8
Design interior 8
Utilitate interior 8
Calitatea materialelor 8
Pozitie in scaun 8
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 7
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 7
Directie 8
Suspensii 8
Feeling 8
Consum 8
Pret 9
Pagina realizata de Catalin F. VARZARU 
A r h i v a
  Showul clonelor    
 Top afisari / comentarii 
 Miscarea urmatoare (3924 afisari)
 Romania o inmoaie cu Basarabia (2392 afisari)
 Baieti, e criza de bani! (2317 afisari)
 Sedinta CSAT de 4,5 miliarde de euro (2258 afisari)
 Rasturnare de CURS (1746 afisari)
 Marius Oprea lanseaza biografia lui Basescu: "Nu are decat sa ma dea in judecata" (3315 afisari)
 Gigi Becali catre o jurnalista: Tu nu mai aparea asa cu decolteuri din alea. Inchide alea acolo, la tate (2784 afisari)
 UPDATE: A murit Valeria Peter Predescu (2437 afisari)
 S-a insurat cu doua gemene, pentru ca nu reusea sa decida de care e indragostit! (2128 afisari)
 A fost arestata pentru ca facea prea multa galagie in timpul partidelor de sex (1875 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01201 sec.