Comentand despre existenta in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a unui sistem prin care platile catre constructori sunt amanate, pentru ca acestia sa ofere cadouri pentru a-si primi banii cuveniti, Berceanu a declarat ca "s-au platit pana acum cam 98-99% din datoriile MTI si am urmarit personal sa nu se plateasca altfel decat in ordinea cronologica a facturilor".
"Eu stiu sistemul. Nu il platesti si astepti sa vina antreprenorul la tine si sa faca un cadou de 1 Martie, de Paste, de Craciun, pentru a-si primi banii", a spus ministrul Radu Berceanu, ieri, in cadrul mesei rotunde cu tema "Guvernul Privat - Probleme si solutii in infrastructura".
Ministrul Berceanu a anuntat ca MTI a platit 140 de milioane de euro, la care s-au adaugat penalitati de patru milioane de euro, prevazute in contract, pentru lucrarile executate la Autostrada Transilvania. Ministrul a explicat ca in acest caz nu s-au mai facut plati din iunie 2008, desi erau bani.
Referindu-se la angajatii CNADNR, Berceanu s-a aratat nemultumit de faptul ca, acestia sunt scolarizati de companie, "apoi pleaca dupa trei ani in mediul privat, unde invata firmele cum sa obtina cat mai multi bani de la stat".
Despre camioanele firmelor de transport care circula cu masa maxima admisa depasita, seful MTI a precizat ca acestea ar putea fi confiscate. "Voi propune Guvernului masuri foarte neplacute, care vor merge pana la confiscarea autovehiculului care circula cu greutatea mai mare decat cea admisa", a declarat Berceanu. El a explicat ca "soferii vorbesc prin statie intre ei si, cu zece kilometri inainte de cantar se opresc, stau acolo, fumeaza si ne rad in fata, iar noi nu putem cantari o masina care sta". Bruno Roux, directorul general al Lafarge Agregate Betoane, a completat spunand ca foarte putini competitori respecta legea privind circulatia pe drumurile publice.
Tensiuni pe calea ferata
Pe de alta parte, Berceanu a anuntat, in legatura cu parteneriatul public-privat, ca Guvernul a decis infiintarea unei comisii care sa finalizeze, pana la 28 aprilie, proiectul de modificare a legii, fara a oferi detalii.
Referitor la personalul companiilor feroviare de stat, ministrul Berceanu a declarat ca acesta este supradimensionat si beneficiaza de salarii prea mari, iar in urmatoarele doua-trei saptamani vor avea loc schimbari care vor determina probleme sociale. "La CFR-uri sunt probleme cu personalul, care este excedentar, si la fondul de salarii, prea mare in comparatie cu banii ministerului. Urmeaza, in doua-trei saptamani, sa se intample acolo niste lucruri care o sa creeze probleme sociale", a declarat Berceanu. El a mentionat ca 93% din incasarile companiilor feroviare de stat, respectiv CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa, reprezinta fondul de salarii. Programul de restructurare a sistemului feroviar trimis sindicalistilor din CFR, la 20 martie, de catre MTI prevede reducerea numa�rului de personal cu 12.139 pe intreg sistemul (5949 la CFR Marfa si filialele acesteia, 2545 la CFR Calatori si filiale, 3536 la CFR SA si filiale, 109 la Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviara de Turism, Autoritatea Feroviara Romana, Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara).