Bani de la BERD
Petrom si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) au semnat ieri, la Bucuresti, un acord in valoare de 300 milioane de euro, destinat finantarii unor proiecte ale companiei petroliere. Contributia BERD este de 150 milioane de euro, restul creditului urmand sa fie sindicalizat de catre BERD unui grup de banci comerciale si ar putea include si un imprumut paralel de la Banca de Comert si Dezvoltare a Marii Negre. Imprumutul de la BERD are o maturitate de sapte ani, iar cel sindicalizat una de cinci ani. Petrom a mai obtinut un credit de 375 milioane euro in octombrie 2008 si un alt imprumut de 500 milioane euro de la actionarul sau majoritar, OMV. (G.M.)
Asigurari de Viata Aegon
Aegon si-a lansat, ieri, operatiunile pe piata romaneasca de asigurari de viata, dupa ce in decembrie 2008 a primit autorizatia de functionare de la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Grupul olandez de asigurari a investit pana in prezent aproape 20 milioane euro in activitatea de asigurari de viata si pensii private de pe piata din Romania. Tinta companiei este sa ajunga una�dintre primele cinci companii de pe piata locala de asigurari de viata. (G.B.)
Interimar la Orange
Richard Moat a decis sa plece din pozitia de director executiv al Orange Romania, din motive personale, dupa patru ani de mandat, interimatul fiind asigurat de actualul director comercial al operatorului de telefonie mobila, Thierry Millet, a anuntat, ieri, compania. Millet a ocupat pozitia de director comercial al Orange Romania din octombrie 2005 si a condus departamentele servicii clienti, marketing si vanzari. Millet are o experienta de 20 de ani in cadrul grupului Orange-France Telecom si a ocupat mai multe pozitii de top la nivel international. (F.B.)
Rezultate Heineken
Heineken Romania a anuntat o crestere a cifrei de afaceri cu 20% in 2008, ajungand la valoarea de 960 milioane RON (brut) si 829 milioane RON (net). Anul trecut, piata romaneasca de bere a crescut cu aproximativ 5%. Principalul segment care s-a dezvoltat este cel super premium international, acest fapt datorandu-se, in principal, cresterii cererii si asteptarilor consumatorului. In 2008, segmentul super premium a atins o cota de piata de 9,3 %, segmentul premium � 11,7 %, segmentul mainstream � 36,2%, segmentul economic - 40,3 %, iar cel al berii fara alcool a ajuns la 2,5 % (AC Nielsen, 2008). (F.B.)