Ziua Logo
  Nr. 4470 de marti, 24 februarie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Noua Avensis limuzina cu lipsuri
Avensis este primul din cele 11 noi modele pe care Toyota si-a propus sa le puna in vanzare pe piata romaneas�ca. Am testat timp de trei zile si dupa un drum de aproape 300 de kilometri noua limuzina a producatorului nipon in varianta de top: 2.2 L D-Cat, un diesel de 177 de cai putere. Te obisnuiesti repede cu ea, este comoda si spatioasa, dar are multe elemente care tradeaza intentia japonezilor de a lua ochii cu gadgeturi in detrimentul unor materiale mai inspirate sau a unor probleme de antifonare si suspensie.
Avensis este o masina din clasa automobilelor de familie care in 1998 a inlocuit modelul Carina. Varianta 2009 este a treia generatie, dupa ce predecesoarea sa a stat in fabricatie cinci ani de zile. Japo�nezii n-au vrut sa faca doar un face-lift, asa ca au umblat la designul exterior, la cel interior, dar si la motorizari. Despre cum arata noua Avensis, m-am pronuntat inca de la lansare. Imi pare o Corolla un pic mai urata si mai umflata. Fara indoiala ca ati zarit forma zilele acestea prin ziarele si televiziunile alese spre a-i face publicitate. Eu prefer sa va spun despre cum se comporta Avensis in traficul bucurestean si la drum lung. Lasand la aprecierea fiecaruia cat de frumoase sunt stopurile bulbucate de pe spate sau cum arata grila radiatorului, am sa spun ceea ce nu se vede la televizor, prin fotografii si nu o sa aflati de la dealeri. Ceea ce se simte abia dupa ce veti fi intrat deja in posesia masinii si veti constata dupa momentul de euforie provocat de achizitia unui obiect atat de pretios. Am sa incep cu interiorul. Varianta de echipare de la test este de top, luxury, la un pret de catalog de 32.140 de euro cu TVA. Interiorul este impresionant la prima vedere.
* preturi in euro in functie de varianta si model
Are fotoliile generoase din piele moale de culoare crem, un ecran de navigatie touch screen cu GPS care dispune de harti pentru Romania, mp3 player cu hard de 10 Gb pentru inregistrare 11 boxe premium si bluetooth, bord "Optitron", clima etc. Toate bune si frumoase, impresionante, chiar daca ne gandim ca reglajul volanului pe adancime si inaltime se face electric si este cu memorie. Adica, atunci cand opresti masina, acesta se ridica si se retrage pentru a lasa spatiu la coborare, urmand ca atunci cand o pornesti sa revina automat la ultima pozitie. Dar... cotierea este imposibila. Acopera un compartiment parca fara fund in care trebuie sa privesti ca sa gasesti ceva. Imitatia de carbune cu bambus (Takesumi), din plastic, este nereusita. Plasticul negru, moale, cu nervuri, folosit la interior se zgarie foarte usor, mai ales in dreptul cotierei unde se introduce centura de siguranta. Pentru ca de multe ori soferul si pasagerul isi pun centurile in mers dupa ce semnalul sonor strident se face auzit, iar miscarea este mecanica. Doar ca se intampla sa nimereasca in cotiera. Chiar si dupa un rulaj al masinii de doar 2500 de km au ramas urme evidente. Avensis are faruri adaptative cu xenon si posibilitate de spalare a acestora prin apasarea unui buton, dar, atentie, jeturile obtureaza si parbrizul, si daca n-ar fi existat senzor de ploaie, ar fi fost o problema. Cu toate ca e o marca premium, nu exista posibilitatea reglajului de aer pentru pasagerii din spate, care, altfel, au la dispozitie un spatiu generos. Masina este asamblata la uzinele britanice Derbyshire, motiv pentru care este bine inchegata.
Propulsor nou
Motorul este nou pe modelul Avensis. Este puternic, capabil la cei 177 de cai putere si 400 de Nm sa miste agil inclusiv un Land Cruiser. Dar nu trebuie sa te astepti ca Avensisul sa zburde cu zvacuri, este doar o limuzina. O face insa daca apesi pedala la fund, privind cum iti lasi in urma colegii de trafic. Consumul instantaneu ajune la 50 de litri de motorina, iar cel mediu sare de 12 litri/100 de km. Zgomotul motorului patrunde in habitaclu destul de puternic, facandu-se auzit si la turatii de 2000 de rot/min. As puncta o alta curiozitate a Avensisului, are suspensii destul de tari pentru o limuzina, gropile din asfalt facandu-se simtite cu usurinta. Si m-a enervat frana electrica. Se actioneaza din buton, dar fara vreo avertizare, asa ca n-ar trebui sa fii surprins daca masina o ia la vale pentru ca n-ai fost atent cand s-a cuplat. Eu am patit-o. Partea buna este ca se decupleaza automat la pornire. Cam atat as avea de reprosat. Pentru ca, in rest, masina se comporta excelent in trafic. Nu a supravirat sau subvirat nici cand am incercat sa fortez acest lucru pe piatra cubica uda. Sistemele de control al stabilitatii si tractiunii (VSC si TRC) au functionat corect, nu doar cu numele. La fel de bune sunt si franele dotate cu discuri, ABS si EBD. Nu mi-a dat emotii nici pe asfaltul acoperit cu putina zapada atunci cand masinile devin sanii. Consumul urban a fost de 10 litri/100 de km in traficul bucurestean, dar pentru asta am urmarit indicatiile sistemului de schimbare optima a treptelor de viteza. Cel extraurban a fost de 6,5 litri la 100 de km. Avensis este o masina cu aspect de limuzina, care se misca foarte bine, insa in curand va costa cat o casa, ceea ce o face sa fie cam scumpa. Mai trebuie sa mentionez ca dispune de airbaguri frontale, laterale fata, cortina si pentru genunchi.
Benzina
1,6 L 19.220 - 21.080
1,8 L 21.980 - 25.630
2,0 L 29.100 - 30.530
Diesel
2,0 L 21.590 - 25.930
2,2 L 25.170 - 31.250
2,2 L D-CAT 28.220 - 34.350
Design exterior 6
Design interior 8
Utilitate interior 7
Calitatea materialelor 7
Pozitie in scaun 9
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate* 9
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 8
Directie 9
Suspensii 7
Feeling 8
Consum 7
Siguranta 9
Pret 7
* camera video
Pagina realizata de Catalin F. VARZARU 
A r h i v a
  Prototipul X1 blocat in zapada    
 Top afisari / comentarii 
 Harta mafiotilor (6166 afisari)
 Un presedinte prematur (3786 afisari)
 "Doi si-un sfert" stia de Preda. Si tace. (3523 afisari)
 Europarlamentarii "Ciocu' mic" (1887 afisari)
 Noua Avensis limuzina cu lipsuri (1417 afisari)
 UPDATE Cristi Minculescu a trecut cu bine si de a doua interventie chirurgicala!  (5425 afisari)
 Are 12 copii cu cele doua neveste-surori (2693 afisari)
 Razboi de criza in Rusia: Fostii kgb-isti ai lui Putin se lupta cu "liberalii" lui Medvedev (2518 afisari)
 Sexy-mama Alessandra Ambrosio! (VEZI FOTO) (2032 afisari)
 Limbajul obscen este mai eficient decat Viagra (2014 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01121 sec.