Ministrul Turismului, Elena Udrea, a aratat ca tichetele vor putea fi acordate de catre angajatori (inclusiv institutiile bugetare, regii autonome etc) in limita bugetului, pentru persoane incadrate cu contract individual de munca. Tichetele vor fi acordate sub forma unor bonuri nominale, prin intermediul unitatilor emitente avizate de Ministerul Finantelor, si vor putea fi folosite doar de catre persoanele ale caror nume sunt inscrise pe bilet. Udrea a aratat ca tichetele ar putea fi folosite incepand cu vacanta de Pasti, normele de aplicare ale noului sistem urmand sa fie aprobate de Guvern, prin hotarare, in termen de 15 zile.
Tichetele au termen de valabilitate de un an de la data emiterii, iar contravaloarea acestora nu se ia in calcul la stabilirea venitului salarial. Sumele corespunzatoare tichetelor de vacanta acordate de catre angajator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, respectiv la calculul impozitului pe venit, in limita a sase salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata pentru fiecare angajat, pe an calendaristic. Angajatul care beneficiaza de tichete de vacanta nu mai beneficiaza de prima de vacanta in cursul anului fiscal.