Consumatorii din Europa de Vest s-au orientat anul trecut spre produse mai ieftine, in timp ce aceia din Europa de Est, inclusiv romanii, au ales sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe, se arata intr-un studiu realizat de compania GfK. Cercetarea s-a realizat in perioada octombrie-noiembrie si s-au analizat schimbarile de comportament ale consumatorului in vremuri de criza.
Pentru comparatie au fost alese, pe de o parte, Franta, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie - iar pe de alta parte, tari mai apropiate de Romania, precum Polonia si Rusia. Consumatorii din Marea Britanie, Italia si Germania, confruntati cu preturi mai mari, si-au mentinut nivelul consumului, dar cumparand produse mai ieftine. In Franta si Olanda, consumul a fost redus si s-a trecut la produse mai ieftine. Potrivit studiului, polonezii au decis sa cumpere volume mai mari si au preferat produse mai scumpe. Prin analogie, consumatorii romani au "inghitit" preturile mai mari si s-au comportat ca polonezii. (C.S.)