Ziua Logo
  Nr. 4452 de marti, 3 februarie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
GOLF VI
Legenda continua
Golf, un autovehicul cu multi fani si in Romania, ajuns la a sasea gene�ratie in 35 de ani. A fost gandit ca succe�sorul lui VW broscuta in 1974, loc pe care l-a detinut pana in 1998, cand cea mai produsa marca de masi�na din toate tim�purile a renascut sub denu�mirea de New Beetle. Volkswagen Golf si-a castigat admiratori datorita fiabilitatii sale pentru o masina din clasa compacta. Iar cea mai mare calitate pe care i-am gasit-o noului Golf este robustetea sa. Este poate cea mai legata masina din clasa ei.
Am testat vreme de trei zile un model dotat cu clasicul TDI de doi litri si 140 de cai putere. Aproape ca nu mi-am dat seama ca sunt tras de un motor diesel, fiind absorbit de placerea de a conduce si ergonomia habita�clului. Masina a suferit modificari nu foarte importante la nivelul designului exterior, desi produ�catorii vorbesc de schimbari ma��jore. Poate cunoscatorii sa fie impre�sionati de "suprafetele densionate, atletice", de "grila frontala a radiatorului dispusa orizontal intre faruri ca la prima generatie", de blocurile optice schimbate si de "stopurile spate mult mai mari". Trecatorii nu intorc insa capul ca dupa Scirocco, pentru ca noul Golf (cu cinci milimetri mai scurt si cu doi centimetri mai lat decat predece�sorul sau) nu este facut sa sara in ochi, ci sa-si faca treaba. Adica sa fie o masina comoda, placuta si usoara in miscari.
Habitaclu mai rafinat
Schimbarea evidenta apare in habitaclu, nu atat in ceea ce priveste vreo modificare substan�tiala la nivel de rearanjari ale acestuia, cat la calitatea materialelor folosite si a inova�tiilor tehnice, de ultima ora. Orna�mentele cromate, ceasurile rotun�de de bord, climatronicul, toate imprumutate de la Passat CC iti dau senzatia ca te afla intr-o masina din clasa premium. Pe consola centrala se afla un sistem de radionavigatie cu touchscreen care, surpriza!, are si harti pentru Romania. Dar, doar pentru drumurile principale. Asa ca nu va aventurati pe baza navigatorului de la Golf pe cine stie ce drum judetean pentru ca va va afisa un mare ecran gri, ce-i drept precizandu-va coor�donatele GPS unde va aflati. Insa puteti folosi RNS310 in traficul bucurestean. In plus, pentru orice fel de traseu, GPS-ul va pune la dispozitie trei rute in functie de distanta, timp sau economie de combustibil. Se pa�re ca germanii, spre deosebire de japonezi care continua sa faca niste locuri pentru depozitare ciudate, au inteles ca este stupid sa pierzi spatiul, asa ca au am�plasat pe usile laterale fata "buzunare"pentru sticle de 1,5 litri. Plasticele sunt destul de bune, iar cel care acopera bordul aproape ca face parte din categoria premium. Varianta de Golf testata de mine dispunea si de scaune din piele incalzite in trei trepte.
Sisteme inovative
Dotarea standard dispune de ABS (obligatoriu conform norme�lor UE), ESP, sase airbaguri, aer condi�tionat, geamuri electrice fata, afisaj multifinctional, scaun sofer reglabil pe inaltime. Optional se pot adauga DCC - reglarea adaptativa a trenului de rulare care seteaza suspensia in functie de sarcina la care este supusa masina, ACC - controlul automat al distantei fata de automobilul din fata despre care se spune ca-si face treaba, cu ajutorul unui radar, la viteze cuprinse intre 30 si 210 km/h, asistenta la parcare fata si spate (prin intermediul unei camere video). Sistemele de siguranta active au facut ca masina, echipata cu jante de 16 toli si discuri pe spate, sa opreasca de la 100 de km/h in 44 de metri pe asfalt umed. ABS-ul intra usor, fara zgomot mare, si este destul de eficient. Despre motor n-ar fi prea multe de spus, pentru ca n-a fost 1,4 sau 1,6 TSI (noile propulosare Euro 5 pe benzina), ci bantranul TDI de doi litri care a dus masina la 100 de km/h in 9,3 secunde, in varinata de cutie DSG modul sport. Consumul intregistrat de motorul 2.0 TDI dotat cu o cutie DSG a fost de 6,2 litri in extraurban romanesc, maxim 10,5 in Bucuresti si 8,7 intr-un regim mixt cu o medie de 35 de km/h.
Trendline de la 13.668 la 21.125
Comfortline de la 14.626 la 22.083
Highline de la 16.345 la 22.699
* pret in Euro cu TVA in functie de motorizare
si numarul de usi
Design exterior 7
Design interior 8
Utilitate interior 8
Calitatea materialelor 8
Pozitie in scaun 8
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 7
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 7
Directie 8
Suspensii 9
Feeling 8
Consum 8
Pret 7
Pagina realizata de Catalin F. VARZARU 
A r h i v a
  Spark de 550 de cai putere    
  Avensis - tehnologie noua in haine plictisitoare    
 Top afisari / comentarii 
 Doi morti pentru 50 de euro (3700 afisari)
 Basescu are un joc la doua capete (3695 afisari)
 Tara lui Gorbunov (3663 afisari)
 Basescu se tine tare la Budapesta (2072 afisari)
 Caderi masive de zapada (1984 afisari)
 Soc! E groasa: Populatia de pe Insula Serpilor a votat autonomia si cere alipirea la Romania (8981 afisari)
 CURTEA DE LA HAGA NE-A DAT DREPTATE: Romania a primit 80% din suprafata disputata (4633 afisari)
 Criza economica a fost declansata de un american care o contractat un credit de 250.000 de dolari (3810 afisari)
 "Mama, nu face asta!", a fost strigatul disperat al unei fetite de 12 ani, ucisa de propria mama, la cererea iubitului  (2658 afisari)
 Kievul anunta o victorie obtinuta la Haga: Insula Serpilor a fost recunoscuta oficial (2270 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01072 sec.