Ziua Logo
  Nr. 4446 de marti, 27 ianuarie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Ibiza SportCoup� pentru femei
Noul Ibiza SC alaturi de un campion al concernului VW, Audi R8
Lansata in Romania in vara anului trecut, Ibiza, mezina de la Seat, se diversifica si primeste fratiori pentru un public cu pretentii. Vorbesc despre noul SportCoup� sau Ibiza SC. Aceeasi masina in alte haine, mai sportive, cu linii mai rapide si portiere mai largi, un autovehicul destinat unui cuplu tanar. Sau pentru un sofer mai egosit pentru care conteaza in primul rand confortul lui. Oricum ar fi, varianta SC se potriveste ca o manusa Ibizei. Spre deosebire de testul din toamna, cand am avut pe mana un motor de 1,4 litri, benzina, dealerul Porsche Bucuresti Vest 2 mi-a pus la dispozitie, pentru doua zile, o varianta echipata cu propul�sorul de 1600 de centimetri cubi. Diferenta? Un pic mai iute, dar mai hamesit.
Liniile agresive care definesc conceptul "arrow design"s-au pastrat si la SC. Doar ca portierele sunt mai lungi permitand un spatiu mai generos la coborare. De asemenea, sunt mai grele, mai dificil de deschis, dar, in acelasi timp, mai sigure. Cand m-am suit, dar mai ales cand am coborat din SC am avut pentru o clipa senzatia ca ma aflu in Scirocco. Chiar daca nu e acelasi lucru, pe undeva, se vede ca sunt veri mai indepartati, pentru ca platforma folosita pen�tru Ibiza este cea de la Polo, sau Fabia. Insa taietura si linia alungita mi-au creat acest feeling. Habitaclul nu-i modificat, doar ca in varianta testata de mine, cu echipare sport, scaunele schimbau atitudinea masinii fiind mai nimerite decat niste fotolii normale. Laudele pentru scaune se opresc la forma, pentru ca oricat de mult m-am chinuit n-am reusit sa gasesc o pozitie optima. M-am simtit ca in 308, unde mi-a parut rau de calitatea mate�rialelor si de taietura scaunelor, pentru ca s-au dovedit incomode. Ai senzatia ca stai oarecum intr-un lighean care te impiedica sa ajungi la pedalier, iar daca ti-l apropii ajungi sa te "invelesi"cu volanul. Problema cred ca e la mine pentru ca nu am picioare destul de lungi, ceea ce ma face sa cred ca masina a fost gandita, "in secret", pentru fetele cu picioare lungi. Si asta n-ar fi singurul argument care ma duce cu gandul la ele.
O cotiera inutila
Un alt lucru care mi s-a parut de-a dreptul stupid este cotiera centrala. Mai bine n-ar exista. Nu este reglabila pe orizontala ceea ce impiedica accesul la schimbatorul de viteze. Pur si simplu incurca. Asa ca am dat-o la o parte. In rest, un interior aproape asemanator cu cel al Ibizei clasice. Varianta sport cuprinde jante aliaj de 16 inch, faruri duble, proiectoare de ceata cu functie Cornering, suspensie sport, computer de bord, volan si schimbator de viteze in piele, radio mp3 cu satelit de comanda si mufa pentru intrare auxiliara. Sistemul audio este bunicel, chiar daca habitaclul de masina mini nu permite o configurare tip sala de concert.
Despre motor, propulsorul de 1,6 litri pe benzina mi-a asigurat 105 cai putere, cu 20 mai mult decat cel de 1400 de cm cubi. Diferenta s-a vazut un pic la demaraj, reusind sa deplasez masina de 1050 de kg pana la 100 de km/h in 11,6 secunde, cu 1,1 secunde mai mut decat in cifra de catalog, dar mai rapid decat in cazul propulosrului de 1,4. E drept ca accelerarea s-a facut pe asfalt umed si a avut loc si o pierdere de aderenta care a facut necesara interventia sistemului ESP. Consumul inregistrat de compu�terul de bord a fost de 12,4 litri la 100 de km in Bucuresti pe timp de ploaie si o medie de viteza de 21 de km/h si 10.1 litri pe autostrada la o medie de 121 de km/h. Din cauza greutatii reduse, pe autostrada la viteze de 130 de km/h apare efectul Bernoulli la trecerea pe langa volume mari, cum ar fi un Tir. De aceea, este bine ca la iesirea dintr-o asemena depasire, volanul sa fie tinut strans in mani pentru ca exista riscul pierderii de directie. ABS-ul intra destul de rapid si fara zgomot prea mare sau bataie pronuntata in pedala de frana. Pentru o miscre cat mai sportiva este indicat ca Ibiza SC sa fie tinuta turata, la peste 4000 de rot/min, pentru a se obtine zvacuri demne de o masina nervoasa. Este un automobil destinat mai mult traficului de oras, usor de manevrat si de parcat, cu spatii de depozitare destul de multe, ceea ce o face mai nimerita pentru o soferita, decat pentru un impatimit al volanului.
benzinA
1.2litri 70cp 12.219
1.4litri 85cp de la 12.814 la 13.784
1.6litri 105cp de la 13.607 la 15.165
motorinA
1.9litri 90cp de la 15.915 la 16.885
1.9litri 105cp de la 15.940 la 18.068
Design exterior 8
Design interior 7
Utilitate interior 7
Calitatea materialelor 6
Pozitie in scaun 5
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 6
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 7
Directie 8
Suspensii 8
Feeling 7
Consum 7
Pret 8
Pagina realizata de Catalin F. VARZARU, catalin.varzaru@ziua.ro 
A r h i v a
  Criza ucide masinile verzi    
  Lacat din nou la Dacia    
 Top afisari / comentarii 
 Nastase protejat de liberali (1960 afisari)
 "Ceausescu, fa o smecherie si invie!" (1687 afisari)
 Razbunarea unei vedete BBC (1554 afisari)
 Nabucco resuscitat la Budapesta (1490 afisari)
 Liberalii isi masoara muschii in sondaje (1197 afisari)
 Cea mai sexy rusoaica, mai fierbinte ca niciodata! (VEZI FOTO) (4056 afisari)
 Agentia Vampee cauta eleve porno prin liceele din judetul Ilfov (4027 afisari)
 Topul Academia Catavencu: Cele mai sexy 49 femei din politica  (2296 afisari)
 Pe urmele Monicai Lewinski: De la o revista pentru barbati, la ... Casa Alba (VEZI FOTO) (2294 afisari)
 Generosi: Hotii i-au furat masina lui Becali dar i-au adus-o inapoi (2140 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01028 sec.