De asemenea, din ce in ce mai multi consumatori sunt dispusi sa petreaca mai mult timp pentru a cauta cel mai bun raport calitate - pret, se mai arata in studiul Deloitte. Internetul este un instrument important in procesul de achizitii, fiind folosit mai ales pentru cercetarea pietei si comparatia de preturi si produse, insa 31% dintre consumatorii din Romania nu vor folosi deloc acest mijloc de informare pentru cumparaturile de sfarsit de an.
Aproape 70% dintre romani prefera hipermarketurile pentru cumparaturile de alimente, in detrimentul supermaketurilor sau al magazinelor traditionale. "Aceste tendinte arata clar ca oamenii sunt din ce in ce mai interesati sa gaseasca cel mai mic pret posibil", sustin autorii studiului. Cu toate acestea, chiar daca hipermarketurile au o oferta mai competitiva decat supermaketurile sau magazinele traditionale, asta nu inseamna ca acestea reprezinta "garantia" celui mai mic pret la toate produsele. Nu in putine cazuri, pot fi observate diferente destul de mari intre preturile practicate in diferite hipermarke�turi. Spre exemplu, intr-un mare magazin din Capitala, consuma�torii pot gasi un brad artificial la pretul de 249 lei. Exact acelasi produs costa 179 de lei intr-un alt magazin. Totusi, nu inseamna ca toate produsele sunt mult mai ieftine in cel de-al doilea hipermarket. Dimpotriva, decora�tiunile pentru bradul de Craciun sunt mai ieftine in primul magazin. Asa ca, in cazul in care consu�matorii isi doresc sa faca economii, ar trebui sa strabata toate hiper�marketurile cu lista de cumpara�turi, sa noteze preturile si sa le compare, pentru a il gasi pretul cel mai bun.