In Romania, in fiecare minut doua femei sunt victime ale violentei domestice si numarul celor care au depus plangere impotriva unui agresor, in primele trei trimestre ale anul 2008, a ajuns la 8484, cu 25% mai mult fata de anul trecut.
Astfel, potrivit unui studiu CURS, in ultimul an, 9,6% din populatia Romaniei a suferit una dintre formele de violenta domesti�ca (fizica, psihica, economica, verbala, sexuala), 64% dintre victimele violentei domestice fiind femei. In sprijinul acestor victime, AVON Romania, cu sprijinul Centrului pentru Jurna�lism Independent, a lansat ieri "Campania Respectului pentru Femei". Campania are drept scop prevenirea violentei impotriva femeilor prin educarea publicului si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen. "Principalul motiv pentru care femeile continua sa ramana alaturi de agresor este ca ele considera ca violenta este una dintre problemele obisnuite intr-o familie.
Pe termen lung, aceasta campanie isi propune sa educe tinerele femei ca violenta domestica este inacceptabila", a declarat Raluca Kisescu, director marketing AVON Romania. De asemenea, in urma cu doua luni, compania a lansat si in Romania primul produs global destinat strangerii de fonduri, Bratara Respectului, profitul obtinut din vanzarea acesteia urmand sa fie folosit pentru prevenirea violentei impotriva femeii. Cei 6000 de euro stransi in primele doua luni de campanie vor fi folositi, prin intermediul Fundatiei Touched Romania, pentru pregatirea a 35 de asistenti sociali. De asemenea, va fi sponsorizata eliberarea a 500 de certificate medico-legale pentru victimele violentei domestice. (C.S.)