Ultimul "cadou" facut de Executiv profesorilor este hotararea de Guvern adop�tata saptamana trecuta, prin care care se stabilesc noi reguli de evaluare a cadrelor didactice. Ideea lansata la inceputul lunii octombrie de ministrul Educatiei, Anton Anton, a dat, astfel, roade, in ciuda contestarii ei de catre sindicatele din Invatamant.
Concret, Anton propunea ca elevii si parintii sa aiba un cuvant de spus in evaluarea finala a dascalilor, iar salarizarea acestora sa se faca in functie de perfor�manta elevilor. Sindicatele acuza ca nu au fost consultate cu privire la noile reguli si anunta ca vor contesta masura. Gheorghe Izvoranu, presedintele Federatiei "Spiru Haret", argumenteaza: "Contestam aceasta hotarare pentru ca este absolut fara sens si in contradictie si cu legislatia in vigoare. De fapt, aceasta initiativa trebuia discutata cu sindicatele, insa tot ce a facut Ministerul Educatiei in ultima perioada a fost sa incalce absolut toate prevederile legale, mergand de la Constitutie, Legea invata�mantului, Statutul persona�lului didactic, pana la Codul Muncii si legislatia privind sindicatele", a reclamat liderul FSI "Spiru Haret".
La randul sau, Federatia Edu�catiei Nationale critica atat aspectul "de imagine"al ministrului Anton, cat si "abe�ratiile"cuprinse in documentul lansat de acesta in dezbatere publica exact in perioada campaniei electorale. "Ne intrebam daca prescolarii, elevii din ciclul primar si chiar gimnazial, la varsta pe care o au, pot aprecia cu obiec�tivitate activitatea profesionala a cadrului didactic, sau daca nu cumva evaluarea lor va fi influentata de subiec�tivismul specific varstei. Printre aberatiile propuse de MECT in ceea ce priveste salarizarea diferentiata se afla si evaluarea facuta de pa�rinti, chiar daca unii dintre ei s-au derobat de responsabilitatea educarii propriilor copii, lasand-o cu totul in grija scolii", reclama Constantin Ciosu, secretarul general al FEN.
Carnetul de note al profilor
Hotararea de Guvern incri�mi�nata de sindicate stabileste "standardele de referinta si indicatorii de performanta pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar de stat si particular". Cu alte cuvinte, pe baza unor noi criterii si indicatori, ARACIS va evalua scolile si va asigura calitatea procesului educational. Pana acum, aceasta institutie-capusa pe langa Ministerul Educatiei nu a reusit nici macar sa-si puna in aplicare planul de a colora scolile in functie de rangul obti�nut. Personalul scolii va trebui "sa demonstreze abilitati in ceea ce priveste modul de organizare interna, de luare a deciziilor, de comunicare". Totodata, "atat personalul scolii, beneficiarii educatiei si, dupa caz, parintii, trebuie sa se implice in mod siste�matic in campaniile de pre�venire a comportamentelor dauna�toare sanatatii". Fiecare cadru didactic "va descrie, pentru fiecare grupa/clasa si elev, punctele tari si cele slabe privind realizarea obiectivelor curriculare, iar acestea vor folosi cu precadere stimulente pozitive (lauda, incu�rajare), iar rezultatele scolare vor fi inregistrate si comunicate, dupa caz, parintilor".