Ziua Logo
 Cauta:
  Detalii »
Eveniment
Felix agent de turism electoral
-- PSD si PC folosesc metoda autobuzul, cu ajutorul careia in trecut s-au fraudat alegerile, pentru pomeni electorale * Pensionari racolati prin telefon sunt dusi in excursii gratuite cu masa la restaurant inclusa contra votului pentru Alianta rosie
Cea mai agresiva campanie de acest gen a avut loc in Sectorul 4 al Capitalei, locul unde candideaza Dan Voiculescu, presedintele de onoare al conservatorilor. Oamenii din propaganda PSD-PC au imbarcat sute de varstnici in autocare, cel putin de doua ori pe saptamana. Povestea a ramas secreta, pana cand unul dintre pensionari a avut curajul sa ne relateze excursia facuta la castelul lui Dracula, sub "juramant" ca nu-i vom dezvalui identitatea. Am jurat, ce era sa facem...
Pensionarul ne-a spus ca s-a aflat de excursie prin telefon, de la unii la altii. Dupa ce a spus ca ar dori sa mearga, a fost sunat si de cineva de la partid (PSD - n.n.), caruia i-a confirmat prezenta la actiune. "Mi-a spus sa vin la sase si jumatate, a doua zi. Era intr-o marti, parca 11 noiembrie. Am fost acolo, la sediul PSD+PC din Bulevardul Brancoveanu, la sase si un sfert, dar am plecat abia la sapte. Erau 10 autobuze, poate mai multe, fara insemne electorale. Am urcat in masini pe baza de tabel, indrumati de reprezentantii partidului. Noi, oameni de rand, cei mai multi, pensionari, nu mai mersesem vreodata cu astfel de masini, Mercedesuri din cele mari, inchiriate de la Autobaza Filaret. Erau autocare de lux, cu cate 50 de locuri, doua televizoare, unul in fata, celalalt mai pe la jumate. Ne-au pus pe drum Demis Roussos, numai muzica buna. Masinile au fost pline-ochi, doar in a noastra imi amintesc ca au fost doua locuri libere", povesteste pensionarul.
Aperitiv cu fluturasi electorali
Coloana de autobuze s-a despartit in doua, cinci masini plecand pe autostrada Bucuresti-Pitesti, celelalte pe soseaua Bucuresti-Ploiesti. "Noi am mers spre Pitesti, Campulung, am vizitat o manastire pe drum, am plecat sus inspre Dragoslavele, la mausoleul de la Mateias, ridicat in memoria eroilor din Primul Razboi Mondial. Am ajuns acolo in jurul orei 12,00. Ne-am plimbat si am vizitat un pic pe acolo, apoi am plecat mai departe spre Rucar-Bran". Sosirea la Bran a avut loc la ora 13,00, dar pensionarii nu au fost dusi sa viziteze castelul, fiind lasati sa se plimbe prin parc pana au fost invitati intr-un restaurant. "Nu am vizitat castelul, ca era cu intrare, trebuia platit. Am stat un pic prin parc, pe unde-i targul, si am asteptat pana cand s-au eliberat mesele la restaurant. Nu-i mai tin minte numele, dar va spun ca este undeva, pe o alee infundata, la intrarea in Bran dinspre Ploiesti. Mesele erau ocupate de pensionarii din celelalte cinci masini, care venisera pe Valea Prahovei si ajunsesera inainte. Cam dupa trei sferturi de ora, ne-au asezat la mese de cate douasprezece persoane, la intamplare, nu ne-au mai pus dupa tabele". Ca aperitiv pensionarii au primit un discurs electoral si niste fluturasi cu deputati de la PC si PSD: "Ne-au tinut mai intai o cuvantare, sa votam PSD-ul si PC-ul, ne-au vorbit de Voiculescu, de Daniela Popa si alte nume pe care nu le cunosc, sunt afisate oricum prin tot sectorul. Apoi am luat masa".
Hora fripturicilor de partid
Masa a fost indestulatoare: ciorba de pui, o fripturica de pasare si una de porc, o salata de varza si o prajitura de cofetarie. "Au mai pus cate doua kilograme de vin cam la fiecare sase persoane, apa minerala, cate o sticla de caciula si cam 50 de grame de tuica de fiecare", mai spune pensionarul. El sustine ca nu a platit nimic, dar ca nici nu a vazut pe cineva sa fi facut asta: "Banuiesc ca totul a fost si acolo aranjat dinainte, mai ales ca la noi mancarea se cam racise, deci stiau cati le vin in total. Dupa ce am terminat masa, organizatorii ne-au scos in fata restaurantului, de-am incins o hora. Ne-au pus si muzica populara, apoi ne-am urcat in autobuze pe la 15,30 si ne-am intors spre Bucuresti, pe la Paraul Rece. Ceilalti, care ajunsesera mai inainte, au plecat prin Campulung - Pitesti, pe unde venisem noi. Pe drum, eu am fost mai bascalios, am spus ca a fost friptura rece si ca nu o sa-i mai votez". Sosirea in Bucuresti a avut loc seara tarziu, alegatorii fiind debarcati tot in fata sediului PSD, de unde plecasera dimineata. "Azi mai sunt invitat la restaurant, sa mananc o friptura, dar la alt partid!", ne-a mai spus alegatorul. El ne-a mai informat ca excursiile s-au facut, de regula, martea si vinerea, in diverse locatii: "Am mai vazut si alta data autobuze plecand de pe Brancoveanu, dar am auzit ca s-a mai plecat in excursii si de pe Serban Voda, unde are sediu Fundatia Voiculescu. De acolo s-a plecat mai ales prin preajma Bucurestiului, pe la Snagov si la manastirile din apropiere. Saptamana trecuta au facut o excursie si la Cheia. A vorbit nevasta-mea cu o prietena, care a fost acolo si i-a povestit si ei: <<A fost nemaipomenit! Ne-a dus si la restaurant, ne-a dat si pachete pe drum...>>".
Un autocar costa cel putin 1500 lei/zi
Valentin Alexe, director la autogara Filaret, ne-a confirmat ca au existat solicitari din partea PSD si PC, dar si a altor partide politice, pentru inchirieri de autocare, in special la sfarsit de saptamana. Alexe ne-a spus ca inchirierea pentru o zi a unei masini cu 50 de locuri, pentru destinatia Bran costa circa 1500-1600 lei, tarifele variind in functie de distante. El spune ca toate inchirierile de autocare au fost platite cash, pe baza de factura.
Bannerul iti aduce milionul!
O alta forma de mita sau doar de pacaleala electorala este cea a banerului de balcon. Votantii au fost chemati la sediul de campanie PSD+PC pentru a primi cadouri, dar li s-a dat cate un banner electoral.
"Au sunat-o de la partid, ieri (marti), pe sotie si au intrebat-o: <<Doamna, de cand nu ati mai primit un cadou? Veniti maine la ora 12,00, la sediul partidului si aveti un cadou acolo. Nu va spunem despre ce este vorba, e secret.>> S-a dus acolo si cand a venit acasa mi-a zis: <<Ia, barbate, cadoul!>>. Cand ma uit, un baner. L-am desfacut pe jumatate si am citit sus <<PSD plus PC>>, Voiculescu fotografiat si chestia aia (sloganul,n.n.) cu <<sa vedeti ce poate face>>. I-au spus sa-l puna in geam, la balcon, undeva, unde sa se vada, i-au luat adresa si i-au spus ca ei verifica si daca vad bannerul, ii vor da 100 de lei. Multi au fost dezamagiti, ca au crezut ca primesc si ei zahar sau ulei, cum a dat Vanghelie. Da' e bine si-asa..."
"Brancoveanu rosu"
Zona bulevardului bucurestean care poarta numele domnitorului-martir a suferit recent o trans�formare cel putin interesanta; oarecum explicabila, de altfel, daca tinem cont de faptul ca vorbim despre Sectorul 4, al conservatorului Piedone.
Balcoane de apartamente, fatade de cladiri, scari de bloc "pavoazate" din belsug cu banne�re electorale apartinand exclusiv candidatilor PSD+PC din cartier confirma cele spuse de inter�locutorul nostru. De altfel, regulile de afisaj lipsesc cu desavarsire. Stalpii de electricitate, cosurile de gunoi, cabinele telefonice si, in general, orice suprafata cat de cat neteda sunt inrosite de afisele cu o cruciulita alba. Ieri, in miez de zi, la doi pasi de Piata Sudului, "sosonarii" nu mai pridideau cu lipitul in locuri interzise de lege, paziti strasnic de trei bodyguarzi, unul dintre ei costumat chiar antitero. Nu departe, cineva ne-a aratat un restaurant frumusel, discret, in zona depoului de troleibuze. "Aici ii aduc pe pensionari si le dau sa manance", ne spune calauza noastra, vorbindu-ne despre politicienii pomeniti mai sus. Ultimii norocosi isi vor primi cadoul electoral diseara. Poimaine, trebuie sa ofere si ei "darul".
Viorel Badea acuza calomniile marca "Felix"
Viorel Badea, candidatul PD-L pentru colegiul Euro�pa-Asia ataca trustul de presa al lui Dan Voiculescu pentru tentativa de discre�ditare a candidatilor PD-L. Intr-un comunicat de presa, Badea sustine ca "un ziarist aflat in solda trustului lui Dan Voiculescu, deja condamnat pentru calomnie", a repus in circulatie, in campanie electo�rala, un articol defaimator la adresa sa, vechi de opt ani si plin de acuzatii nefondate. Atacul a aparut in "Jurnalul National", pe care Badea il numeste, fara sa il citeze direct, "fituica pro�pagandis�tica". Supararea lui Viorel Badea se trage de la faptul ca reprezentantul Aliantei PSD-PC, care-l contracandideaza in colegiul "Europa-Asia", refuza sistematic sa participe impreuna cu candidatul PD-L la dezbaterile de la televiziunile din Italia, motivandu-si absenta cu articolul defaimator din "Jurnalul National". (G.S.)
Voiculescu verificat la conturi in Cipru si Elvetia
Dan Voiculescu este cercetat de inspectorii Agentiei Nationale de Integritate, pe motiv ca a omis sa-si declare intreaga avere. Inspectorii au deschis pe nu�me�le sefului conser�vatorilor dosarul A/87/ii/2008 si verifica daca Voiculescu are conturi de depozit ne�declarate in Elvetia si in Ci�pru, ne-au infor�mat surse din cadrul ANI.
Pagina realizata de Catalin ANTOHE si Adrian-Nicolae POPESCU
 Afisari: 931  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail
 Comentarii: 6 Afiseaza toate comentariile
  Mistretul domestic    5 comentarii
  Papa in Israel    6 comentarii
 Top afisari / comentarii
 Norme pentru mame (2367 afisari)
 11 septembrie in India (2329 afisari)
 Nu votam securisti, turnatori si escroci (1998 afisari)
 Site-uri care promoveaza anorexia (1849 afisari)
 Mistretul domestic (1650 afisari)
 Ghici cine este vedeta care si-a pierdut chilotii pe covorul rosu? (2610 afisari)
 Se simte rau: Patrick Swayze si-a luat ramas bun de la familie si prieteni (2535 afisari)
 The Economist: Economiile est-europene se prabusesc. Situatia cea mai grava este in Romania si Bulgaria (2129 afisari)
 Cercetatori italieni, coordonati de o romanca, au descoperit cauzele epilepsiei (1589 afisari)
 Si-a trezit nevasta din coma, muscand-o de degetele de la picioare (1377 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01427 sec.