"Imi doream foarte mult sa spun o poveste, sa deschid o paranteza feerica si fermecata. Asta ca sa nu cad in rutina, fara indoiala. Dar si pentru ca ador basmele, ador povestile, ca noi toti de altfel. Am ramas fidel versiunii Fratilor Grimm, cu exceptia catorva variatiuni personale, bazate pe propria-mi analiza a simbolurilor din poveste. (...) Personajul principal al povestii este mama vitrega. In spectacol am pus accentul tocmai pe vointa ei narcisista de a nu renunta la puterea de seductie si la rolul de femeie, chiar cu pretul sacrificiului fiicei sale vitrege.", a declarat Prelojcaj. Acesta a adaugat ca spectacolul se adreseaza tuturor, "simbolurile vorbesc deopotriva adultilor si copiilor", tocmai de aceea ii plac asa mult povestile.
Asistentul coregraf Claudia de Smet a marturisit ca spectacolul este bazat mai degraba pe desenele animate realizate de Walt Disney decat pe povestea Fratilor Grimm. Personajele din poveste au fost pastrate, cu mici modificari. Astfel, piticii din basm sunt prezentati ca fiind calugari, deoarece, potrivit unor studii de psihanaliza povestilor, erau fiinte asexuate.
O poveste in imagini
Dansatorii au recunoscut ca, intr-o prima faza, hainele create de celebrul designer Jean-Paul Gaultier i-au deranjat. Interpreta personajului Alba-ca-Zapada, Nagisa Shirai, a spus ca, la repetitiile de ince�put, hai�nele o fa�ceau sa se simta goala. "Nu este nici un spectacol clasic, nici unul contemporan. Spectacolul trebuie privit altfel, spectatorul trebuie sa primeasca mesajul pur si simplu", a adaugat aceasta.
Spectacolul, creat anul acesta in cadrul Bienalei de dans de la Lyon, a fost prezentat si la Paris, in octombrie, constituind unul dintre momentele deosebite ale sezonului cultural european din perioada presedintiei franceze la Uniunea Europeana. Didier Montagne, directorul adjunct al Institutului Francez din Bucuresti, a precizat ca biletele se vindeau la Paris pe piata neagra, de aceea considera ca reprezentatiile de la Bucuresti sunt "un imens cadou pentru spectator".
"Alba ca zapada" a fost apreciata de presa franceza ca o "fabuloasa poveste in imagini, ce scoate la iveala secvente de o frumusete sclipitoare".