Anticoruptie slabita
Eforturile anticoruptie din Romania au devenit ineficiente, cei care incearca sa schimbe lucrurile risca sa fie dati afara sau trebuie sa se bazeze tot mai mult pe sprijinul extern - precum procurorul-sef al DNA Daniel Morar - pentru ca institutiile anticoruptie au fost slabite, scrie The Economist, potrivit NewsIn. Publicatia britanica mentioneaza ca cel mai mare pericol in ceea ce priveste coruptia este ca populatia se obisnuieste cu acest fenomen si nu mai crede in lupta anticoruptie. (O.B.)
Invitatie din auzite
Mircea Geoana a declarat ieri ca pesedistii au respins propunerea PD-L, potrivit careia PSD ar urma sa intre pe locul doi intr-un guvern pedelist, in schimbul unor ministere si a unui candidat "de fatada" la prezidentiale. Geoana a precizat ca propunerea a fost facuta prin intermediul unor lideri PD-L si nu a fost adresata lui, personal, ci altor reprezentanti PSD. In replica, Adriean Videanu a declarat ca daca Geoana va fi purta�torul de mesaj al PSD, atunci social-democratii vor fi vesnic in opozitie. "Atitu�dinea publica a domnului Geoana din ultima vreme demonstreaza un compor�tament neserios. Si aceasta declaratie este in aceeasi nota de neseriozitate afisata de Geoana". (C.G.P.)
Parodie contestata
Asociatia pentru Promovarea Drepturilor Omului - LIDER a facut un apel, ieri, la reprezentantii bisericilor sa ia o pozitie comuna pentru condamnarea parodierii rugaciunii "Tatal nostru" de catre un candidat PD-L intr-un colegiu din Targu Mures. Asociatia a avertizat, potrivit Agerpres, ca parodierea rugaciunii de capatai aduce prejudicii grave moralei crestine. Mentionam ca fiicele candidatului PD-L pentru Camera Deputatilor in colegiul nr. 1 Targu Mures, Nicu Mihoc, i-au compus acestuia un "Tatal nostru" cu tenta electorala, intitulat "Ta�tal nostru care esti in PD-L", iar textul a fost publicat in caietul de campanie. (O.B.)
Semn distinctiv
Institutul pentru Politici Publice solicita Consiliului National al Audiovizualului sa adopte o decizie prin care emisiunile electorale contra cost sa fie marcate cu un semn distinctiv pentru ca telespectatorii sa poata evalua corect prestatia candidatilor si obiectivitatea moderatorilor. "Un candidat sau partidul din care acesta face parte, plateste sume considerabile - intre 5000 si 20.000 de euro pentru prezenta la o asemenea emisiune, in schimbul carora ar putea astepta un tratament ingaduitor din partea moderatorului sau a postului TV", sustin repre�zentantii IPP. (C.G.P.)