Ziua Logo
  Nr. 4392 de marti, 18 noiembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Scirocco - mai iute ca vantul
-- Scirocco este o legenda a Volkswagenului. Nu la fel de celebra precum Beetle, dar o aparitie care a facut voga in anii '80. A renascut in 2008, sub haine sportive si tinuta ce o scoate in evidenta in trafic. In doua zile, cat am testat masina, au intors capul dupa ea mai multi barbati decat daca as fi umblat la brat cu Dayana Mendoza.
Scirocco este numele unui vant care bate dinspre Africa purtand nisipul Saharei peste Mediterana, uneori pana in Italia si Franta. Atinge viteza unui uragan si trece dupa o zi, la fel de rapid cum a aparut. Noua masina lansata in august de grupul VW pare desprinsa din acest curent. Cu linii puternice si ascutite, automobilul intins pe asfalt, cu centrul de greutate foarte coborat si o inaltime precisa de 1.404 milimetri, emana spor�tivitate si agresivitate. Aflat la a treia generatie, dupa ce precedentele aparute in 1974 si 1981 au inregistrat vanzari de 800.000 de exemplare, Scirocco a venit cu haine total schimbate care nu aduc aminte cu nimic de vechile masini. O linie care sare din tiparele clasice ale producatorului german si pare mai mult ruda cu Porsche, decat cu Golf. Si comportamentul sau pe sosea tinde catre supersportiva. Designul exterior fura orice privire interesata cat de cat de automobile. Nu acelasi lucru se poate spune insa despre interior. Pastrat intr-o nota caracteristica marcii, probabil din economie avand in vedere piesele inter�schimbabile folosite de VW pe multitudinea de marci, bordul si consola nu te fac sa te simiti intr-un produs cu totul nou, asa cum ar fi promisiunea la prima vedere. Aceleasi indicatoare si acelasi sistem radio si de climatizare pe care il poti gasi, cu ceva modificari, si pe Skoda Fabia, de exemplu. Volanul are insa un profil trapezoidal prezent si pe Seat Altea Freetrack, care pare incomod la prima vedere insa asigura o priza buna, extrem de necesara in cazul unui mod sportiv de condus. Scaunele sunt minunate. Pozitia soferului este ideala, fotoliile sport imbra�candu-l practic pe cel de la volan. Frana de mana este dispusa aproape de scaun si are o forma ce o face nimerita pentru virajele bruste. Oglinda centrala este ovala si este decupata fix cat sa vezi toata luneta. Modelul de Scirocco prezent in Romania este in doua usi, insa accesul pe cele doua locuri din spate se face usor gratie portierei care are o deschidere foarte larga si scaunelor fata care culiseaza pe o cursa mare. Usa, deosebit de grea si de mare, n-are rama, iar geamurile culiseaza automat un centimetru la inchiderea si deschiderea portierei, pentru a etansa cat mai bine habitaclu.
Putere si frumusete
Eu am testat un Scirocco cu motor 1.4 TSI de 160 de cai putere si cuplu constant, de la 1.750 de rot/min, de 240 de Nm. Un propulsor cu suntet caracteristic suierator, obtinut datorita celor doua turbine (un compresor mecanic si un turbocompresor de evacuare, cuplate in serie) prezente pe el. De altfel, acestea il ajuta sa obtina si puterea atat de mare dintr-un propulsor cu o asemenea cilindree. Important este ca motoarele de pe Scirocco (1.4 TSI - 122 CP, 1.4TSI - 160 CP, 2.0 TSI -200 de CP precum si cele diesel) sunt construite in norma de poluare Euro 5 fiind scutite momentan de taxa de prima inmatriculare. In combinatie cu caroseria ridiga, suspensiile sportive si directia electromecanica extrem de precisa, propul�soarele cu turbina pe ben�zina transforma Scirocco intr-un adevarat glont, propice cu forma si tinuta sa de pe sosea. Pe circuitul de incercari am rulat fara probleme cu 200 de km/h, fara ca masina sa aiba vreo tresarire. Viteza construc�tiva pentru modelul dotat cu motorul TSI de 160 de CP este de 218/km/h. Accelerarea pana la 100 de km/h mi-a luat 8,3 secunde (8.0 cifra de catalog), iar oprirea de la aceasta viteza, pe asfalt uscat, s-a facut in 27 de metri. Consumul anuntat de producator este de 6,4 litri/100 de km. Computerul de bord mi-a indicat, in regim de drive-test, 12.8 litri in urban si 10.5 in mixt, dupa 237 de km. Ar mai fi de spus ca Scirocco vine in dotarea de serie cu ESP (cu senzori de giratie si acceleratie), sase airbaguri, ABS, jante de aliaj de 17 toli. Optional se poate monta trapa panoramica, faruri bi-xenon, suspensie adaptativa sau sistem de sunet Dynaudio de 300 de wati.
Design exterior 9
Design interior 7
Utilitate interior 8
Calitatea materialelor 8
Pozitie in scaun 10
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 8
Sistemul de franare 10
Capacitate portbagaj 6
Directie 10
Suspensii 9
Consum 8
Pret 8
Preturi
1.4 TSI 122cp 17.033
1.4 TSI 160cp 18.499
2.0 TSI 200cp 19.693
2.0 TSI DSG 21.192
2.0 TDI 140cp 19.017
2.0 TDI DSG 20.441
* preturi in Euro fara TVA
Pagina realizata de Catalin F.VARZARU 
A r h i v a
  Q5 veriga lipsa    
 Top afisari / comentarii 
 Dovada crimei la Petrila (3831 afisari)
 Cum a fost pacalita CIA pe 15 noiembrie 1987 (3351 afisari)
 I-am blocat (2258 afisari)
 Nesimtire Grawe (1922 afisari)
 ZIUA l-a infrant pe combinatorul Vladescu (1443 afisari)
 Gigi Becali vrea inapoi banii donati Patriarhiei (3038 afisari)
 Ce-i cam lipseste Karolinei Kurkova? Buricul! (2632 afisari)
 Ministrul ucrainean al Apararii avertizeaza Romania si Rusia ca armata tarii sale este gata de lupta  (2318 afisari)
 A reusit sa aduca avionul la sol, desi a ramas intr-o singura aripa! (VEZI VIDEO) (2266 afisari)
 Elena Basescu l-a vizitat in toiul noptii pe Hrebenciuc Jr.! (2204 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01063 sec.