FBI-ul a prezentat, pe 19 septembrie 2001, identitatile, biografiile, iar pe 27 septembrie, fotografiile celor 19 "pirati ai aerului" (Operatiunea Pentbom). Suspectii erau din Arabia Saudita, Emirate Arabe Unite, Liban si Egipt. Identificarea s-a facut in 72 de ore, dupa cartile de credit si biletele de avion. Pasapoartele "piratiilor aerului" sinucigasi, ca si diferite notite ale lor, au fost ulterior "desco�perite" in stare perfecta, de parca ar fi fost "plantate" in mijlocul dezastrului din jur. Pasapoartele si notele scrise ale teroristilor nu fusesera - ca prin minune " nici distruse, nici arse, nici nu disparusera". Erau perfect conservate. Se prabusise el, "WTC", dar aceste do�cumente, esentiale in
stabilirea vinovatilor, ramasesera, ca din intamplare, intacte!
La fel si valiza liderului, Mohammed Atta. Aceasta continea "instructiuni catre piratii aerului" si un exemplar din Coran. Circul a continuat. Scurta vreme dupa ce fotografiile si datele de identitate ale "piratilor aerului" au fost prezentate pe CNN, "sinucigasii" au inceput sa telefoneze la CNN, protestand energic impotriva folosirii identitatilor. Cu aceasta ocazie s-a mai constatat ca listele de pasageri ale celor doua companii aeriene nu contineau niciun nume de arab! Mai mult, unii "teroristi" care au sunat la CNN nici macar nu se gaseau in Statele Unite.
Hani Hanjour, care in "legenda" pilota zborul 77(contra Pentagonului) urma o scoala medie de pilotaj. In august 2001, Hani Hanjour nu reusea sa se descurce pe un avion "Cessna", dar in septembrie 2001 " o luna mai tarziu " minune: acelasi Hani Hanjour conducea, ca un profesionist, un ditamai "Boeing" 767, si descria, in mare viteza, o "spirala", descriind un arc de cerc de 270 grade, pentru a lovi primul etaj al Pentagonului! O adevarata performanta, pe care cei mai buni profesionisti americani ai aerului - militari sau civili - ar putea-o cu greu realiza. Si ceilalti "pirati ai aerului" aveau cam aceeasi pregatire ca Hani Hanjour. Atta, de pilda, era inscris la cursurile lui "International Officer's Scool", o scoala particulara de aviatie, de nivel mediu.
De ce nu a intervenit aviatia de interceptare?
Washington-ul si New York-ul sunt printre cele mai bine securizate orase ale lumii. Washingtonul - capitala Statelor Unite - este si resedinta Casei Albe si a Congresului American, si a Pentagonului. New York-ul este capitala financiara si comerciala a lumii, gazduind si sediul ONU. Cu toate acestea, in ziua de 11 septembrie 2001 niciun avion de interceptare nu a urcat in aer, conform regulamentelor F.A.A. si ATC, pentru situatia de urgenta creata. Este o premiera in istoria deturnarilor de avioane, cand 4 "Boeinguri" sunt deturnate si redirectionate spre New York si Washington, iar aviatia americana de interceptare nu intervine.
Zborul 11 a fost deturnat la orele 8.25 si a lovit Turnul de Nord de la "WTC" la orele 8.46. Douazeci si unu de minute a avut la dispozitie " daca se dadea vreun ordin - aviatia de interceptie pentru a actiona. Zborul 175 a fost deturnat la 8.55 si a lovit Turnul de Sud de la "WTC" la 9.08. Foarte interesanta este situatia zborului 77. Deturnat la 8.55, "Boeingul" - sau ce-o fi fost - a lovit cladirea Pentagonului la 9.45. Prin urmare, aviatia de interceptare a avut nu mai putin de 50 de minute ca sa intervina.
La 10 mile de Pentagon se gaseste Baza Andrews, unde instalatii hi-tech de ultimul tip supravegheaza Washigtonul si intreg Departamentul Columbia (DC). La Baza Andrews exista doua escadrile de avioane pentru interceptie, servite de piloti profesionisti de mare clasa. Aflati 24 de ore din 24 in situatie de a interveni imediat.
Confuzie controlata
Si, cu toate astea, avioanele de interceptie nu au primit ordin de a se ridica de la sol. De ce? La 14 septembrie, Morad a declarat ca nu a dat alarma "pentru ca nu si-a imaginat o asemenea situatie". Apoi a schimbat "placa". A declarat ca a avertizat Baza Langley " care se afla la 130 de mile distanta, dar acestia "nu au avut timpul necesar sa reactioneze". De ce Baza Langley, situata la 130 de mile, si nu Baza Andrews, situata la doar 10 mile distanta? Pilotii de interceptie pot comunica luminos sau prin radio cu "piratii aerului", pot "incadra" strans aeronava deturnata. Ori - in caz extrem - deschide focul de avertizare. Apoi, doboara aeronava. Un studiu al plasamentului bazelor Andrews si Langley, in raport cu directia avioanelor deturnate, a demonstrat ca fiecare "Boeing" deturnat putea fi interceptat.
Raspunsul ar fi altul. "Boeingurile" deturnate pe 11 septembrie 2001 functionau ca niste "drone militare", dirijate electronic de la sol. Cu pasageri fictivi. Ca dovada, arabii, prezentati de CNN drept "teroristi-sinucigasi", au telefonat imediat dupa "sinucidere" la CNN, protestand impotriva folosirii abuzive a identitatiilor. "Sinucigasii" erau "vii si naturali"! Ba, unul a telefonat la CNN din Maroc. FBI-ul, care furnizase identitatile false, a fost fortat sa recunoasca ca habar nu avea despre "identitatea" rapitorilor. Ceea ce intareste ideea ca "Boeingurile" din 11 septembrie 2001 erau utilizate ca drone militare.