Ciocnirea a avut loc la kilometrul 356, in dreptul localitatii Dervent (Calarasi).
Potrivit lui Florin Mihalache, director Cai Navigabile in cadrul Administratiei Fluviale Dunarea de Jos, din Galati, in urma impactului cu impingatorul, slepul romanesc "Andreea" s-a scufundat in apele fluviului. Impingatorul Linz 2, sub pavilion austriac, forma un convoi cu opt barje incarcate cu steril. In dreptul kilometrului 356, s-a ciocnit cu slepul "Andreea", aflat in proprietatea societatii Comision Trade Braila.
Autoritatile navale afirma ca motivele impactului nu sunt cunoscute. "Nu exista nicio problema de semnalizare pe sectorul respectiv, iar balizajul este in regula. In opinia mea, este clar vorba despre o greseala de navigator, cei doi nu s-au sincronizat in senalul navigabil", a declarat Florin Mihalache, citat de Mediafax.
Conform Regulamentului de navigatie, cel care vine din amonte trebuie sa-i acorde prioritate celui care vine din aval. Circulatia in zona accidentului a fost blocata, fiind formate convoaie de ambarcatiuni. Autoritatile au inceput cautarile persoanelor disparute in apele fluviului, care se aflau pe slepul-motor Andreea, comandantul Marian Cetinici si mecanicul-sef Viorel Panturu. Zona a fost poluata cu motorina de la nava scufundata. (A.N.P.)