Ziua Logo
  Nr. 4388 de joi, 13 noiembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Politica
Alianta PSD-PC a cheltuit peste 300.000 de euro in prima saptamana de campanie
Shopping electoral
Potrivit datelor remise de Institutul pentru Politici Publice (IPP), care a centralizat informatiile privind cheltuielile partidelor politice pentru aparitii in presa in primele sapte zile ale campaniei electorale, Alianta PSD-PC a cheltuit cea mai mare suma in acest domeniu, respectiv 305.832 de euro dintre care 157.344 de euro pentru print si 148.488 de euro pentru televiziune.
Din datele IPP, liberalii au cheltuit pentru publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual 296.070 de euro dintre care 152.972 de euro pentru print si 143.098 pentru televiziune. Topul este completat de pedelisti care au consumat 180.873 de euro, dintre care 105.070 de europentru publicatii si 73.803 de euro pentru televiziune. IPP a nuantat faptul ca sumele monitorizate reprezinta investitiile brute. Calculul investitiilor brute in publicitate s-a facut conform tarifelor furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Nu a fost luat in calcul niciun discount, barter sau altele asemenea. "Remarcam faptul ca revenirea legala prin care se permite partidelor sa difuzeze spoturi electorale face ca aproape 50 la suta din bugetul partidelor alocat publicitatii in mass-media sa se indrepte catre aceasta optiune in detrimentul presei scrise. IPP urmeaza sa prezinte periodic pe durata campaniei rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala dar si locala atat la nivel de partide cat si defalcat pe candidati", a precizat directorul adjunct al IPP Adrian Moraru.
Termen de gratie al CNA
Consiliul National al Au�diovizualului a dat pana ieri termen televiziunilor particulare sa publice tarifele electorale practicate, posturile care depasesc acest termen urmand sa fie sanctionate. CNA a observat ca toate posturile centrale de televiziune au publicat sau au trimis CNA tarifele pe care le percep pentru emisiunile electorale. Exista si cazuri, de exemplu, PRO TV, ANTENA 1, 2 si 3, posturile centrale, care nu cer bani candidatilor. Membrii CNA au cerut ca tarifele sa fie facute publice pe Internet, iar televiziunile care nu au site-uri sa gaseasca alte mijloace prin care sa faca publice tarifele.
Recomandare obligatorie
Membrii CNA au trimis posturilor de televiziune recomandarea ca acestea sa anunte, o data la inceput si inca o data pe parcursul emisiunii, cand este platita sau nu. Potrivit legii, exista trei tipuri de emisiuni electorale: buletine electorale, emisiune de dezbatere electorala si emisiune de promovare electorala. Pentru primele doua tipuri, televiziunile nu pot percepe tarife, banii sunt ceruti doar pentru emisiunea electorala de promovare. Membrii CNA au observat ca televiziunile au adoptat urma�toarea strategie: au pastrat formatul emisiunilor de dez�batere, pentru care nu pot cere bani, dar le trans�forma din cand in cand in emisiuni de promovare, pentru care pot cere bani si de aceea au decis, ieri, sa vina cu aceste clarificari. (C.G.P.)
Cornelia POPESCU 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
discriminare   de bodan_d77
A r h i v a
  Varianta Antonescu    8 comentarii
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Stolojan si Vosganian s-au certat in public (3073 afisari)
 Nu-i mai duduie (2711 afisari)
 Schroeder: Dominatia Americii s-a sfarsit (2246 afisari)
 "Viata cu Abramovici nu a fost un vis" (1992 afisari)
 Ion Cristoiu turnator (1791 afisari)
 Incredibila aurora, ce apare la fiecare 45 de minute, descoperita pe Saturn i-a bulversat pe oamenii de stiinta  (4059 afisari)
 Barack Obama, asa cum nu l-ati mai vazut niciodata (FOTO) (3949 afisari)
 Putin a vrut sa "il spanzure de testicule" pe Saakasvili (3158 afisari)
 Mowgli exista! O fetita a fost adoptata de animalele salbatice din Africa (FOTO/VIDEO INCREDIBILE)  (3122 afisari)
 Cele mai frumoase posterioare din lume (FOTO) (2046 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00848 sec.