Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT) a lansat, ieri, in dezbatere publica principiile si criteriile care vor sta la baza evaluarii performantei cadrelor didactice. Criteriile de evaluare propuse de MECT vor fi folosite in "definirea unei componente variabile a salariului cadrelor didactice". Conform propunerii ministerului, evaluarea cadrelor didactice trebuie sa porneasca de la progresul scolar, astfel ca, la inceputul fiecarui an scolar, elevii vor fi testati pe baza unor subiecte formulate la nivel national, iar rezultatele testelor vor fi punctul de plecare pentru evaluarea ulterioara. Ca exemplu, ministerul vorbeste despre evolutia notelor sau calificativelor obtinute la evaluarile curente, rezultatele la evaluarile nationale raportate la cele de la clasa si rezultatele la testele initiale raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele finale.
Un alt criteriu vizeaza implicarea profesorilor in institutia din care fac parte. Aceasta poate fi cuantificata prin rolurile asumate, activitatile "intra si extracurriculare", mana�gementul clasei, parteneriatele si activitatile interdisciplinare. Nu in ultimul rand, Ministerul propune ca activitatea profesorului sa fie evaluata de consiliul de ad�ministratie al scolii, de consiliul pro�fesoral, de elevi, de parintii elevilor si de comunitate. (M.S.)