Istoria Colt incepe in anii '60, atunci cand producatorul japonez se hotaraste sa patrunda in clasa supermini. A inceput cu motoare de 600 de centimetri cubi si a ajuns la propulsare turbo ce dezvolta 150 de cai putere. Odata cu ultimul model, introdus in 2003, pe platforma Colt s-au dezvoltat si varinatele CZC coupe-cabrio (creatie a regretatului Pininfarina), Ralliart Version-R cu turbocompresor si MIEV cu motor electric pe fiecare dintre roti.
Coltul este o masina mica, rapida, cu o structura rigida si suspensii bine adaptate gropilor bucurestene, cel putin pentru sofer si pasagerul din fata. In cazul pasagerilor aflati in spate, confortul este mai slab, desi spatiul pentru picioare este ge�neros. Mi-a placut pozitia in scaun, calitatea materialelor de la la interior si modul in care este folosit spatiul din habitaclu. Scaunele din piele moale, cotiera reglabila si plasticul cauciucat de pe plansa de bord, dau masinii un aspect de clasa medie ca pret. Oglinzile laterale mari compenseaza din handicapul vizibilitatii care apare din cauza stalpilor din spate, destul de masivi, si a geamului fumuriu. Bordul este bine creionat, iar instalatia audio, cu mp3 player si sase boxe, este suficienta pentru cineva care nu vrea sa-si trezeasca vecinii din masina.
Motorul diesel de 1,5 litri, in 3 cilindri si 12 valve, dezvolta 94 de cai putere si un cuplu de 210Nm, disponbil la turatii reduse. Masina tasneste, pleaca cu scartait de roti, dar ajunge destul de greu la 100 de km/h, cifra inregis�trata de mine fiind de 12 secunde, cu 2 secunde peste cea de catalog. Ambreiajul este moale, bun pentru un trafic urban care necesita schim�barea deasa a trep�telor de viteza, iar acceleratia este nervoasa. Directia a functionat fara repros. Nu acelasi lucru l-am putut re�marca, insa, la capitolul frana. De altfel, aceasta, alaturi de pret, este una dintre bilele negre pe care le-as atribui noului Colt. Pe asfalt uscat am franat de la 100 de km/h in 33 de metri. Sistemul ABS, asistat de EBD, a intrat rapid, n-a facut zgomot, insa a oprit masina de 1100 de kilograme intr-un spatiu destul de mare. Surpriza a fost mai neplacuta in trafic, unde pe piatra cubica uscata, Coltul s-a dus precum o sanie si numai printr-o manevra rapida am reusit sa evit un accident. La varianta Invite Saftey, Coltul vine dotat cu discuri de frana si pe spate. Cat priveste consumul mixt, in regim sportiv, dupa 380 de km, computerul de bord a indicat 7,5 litri/100 de km. Pe autostrada, la o viteza medie de 120 de km/h, acesta a fost de 6,3 litri/100 de km. Cifrele au fost inregistrate cu aerul conditionat pornit. Pretul modelului testat este de aproape 14.000 de euro cu TVA. Printre concurenti se pot numara Mazda 2, Skoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 206 sau Toyota Yaris.
Design exterior 7
Design interior 8
Utilitate interior 9
Calitatea materialelor 8
Pozitie in scaun 7
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 6
Sistemul de franare 5
Capacitate portbagaj 5
Directie 8
Suspensii 8
Consum 7
Pret 7
Preturi
1,1 benzina 75cp
de la 8.800 la 9.500
1,3 benzina 95cp
de la 9.700 la 10.800
1,5 benzina 109cp
de la 10.800 la 11.200
1,5 motorina 95cp
de la 11.500 la 12.200
preturi in EURO fara TVA