Ziua Logo
  Nr. 4314 de marti, 19 august 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Eveniment
Marele Circ
-- Bucharest City Challenge bulverseaza, pentru al doilea an consecutiv, traficul in centrul Capitalei * Din aceasta afacere, municipalitatea se alege doar cu faima unui circuit FIA GT si cu pista aferenta
Bucharest City Challenge bulverseaza, pentru al doilea an consecutiv, Capitala prin deranjul produs ritmului de viata al bucuresteanului comun. Ca si cum nu era suficient ca transportul public din perimetrul imens al Casei Poporului se face cu doar doua linii de autobuze si acestora li s-a deviat traseul pe timpul evenimentului automobilistic. Circulatia este si ea restrictionata, exact in portiunile in care traficul rutier era oricum gatuit. S-au instituit noi sensuri unice, insa doar pentru trei zile, caci pe strazile adiacente traseului nu va mai fi permisa intrarea de astazi pana duminica. Dar intreg traficul e dat deja peste cap de trei saptamani, odata cu inceperea lucrarilor de amenajare a pistei, si va ramane neschimbat pana pe 7 septembrie, cand ultimul bloc de beton va fi demontat, incarcat si dus pe traseul raliului.
Bucharest City Challenge 2008 va gazdui competitii FIA GT 1 si 2, British Formula 3 si Dacia Logan Cup, intre 22-24 august, pe traseul din jurul Palatului Parlamentului, care masoara 3,115 km. Potrivit or�ganizatorilor, locatia este perfecta pentru organizarea unei curse stradale, similara cu cea de la Monte Carlo. Gratie bulevardelor foarte largi, a putut fi posibila amplasarea unor tribune cu o capacitate de peste 95.000 de locuri, dintre care 6000 in sectorul VIP destinat sponsorilor evenimentului si invitatilor lor. Padocul este amplasat in Piata Constitutiei si pe Bd. Unirii, pe o suprafata totala de aproximativ 40.000 mp. Circuitul are traseul din B-dul Libertatii, unde va fi linia de start-sosire, apoi bolizii vor face dreapta pe Calea 13 Septembrie, vor traversa strazile Uranus si Izvor, vor cobori pe Bd. Natiu�nilor Unite pana la intersectia cu Bd. B.P. Hasdeu, dupa care vor merge pe langa Parcul Izvor pana la intersectia cu Bd. Libertatii.
O luna de haos
Dupa lungi discutii ale orga�nizatorilor raliului cu reprezentantii Primariei Capitalei, Comisia Tehnica de Circulatie a Muni�ci�piului Bucuresti a decis saptamana trecuta ca traficul rutier sa fie restrictionat in zona intre 15 - 18 august, iar din 19 pana pe 26 august se interzice circulatia pe arterele adiacente pistei. Promisiunile autoritatilor bucurestene ca traficul nu va fi afectat decat in faza terminala a lucrarilor de amenajare s-au dovedit vorbe-n vant, pentru ca haosul rutier a inceput din 28 iulie. Atunci au debutat, pe intreg traseul cursei - Bd. Natiunilor Unite - Str. Izvor - Calea13 Septembrie - Bd. Libertatii -, operatiunile de descarcare si de montare a parapetilor de beton. Acestia delimiteaza pista pe o distanta de circa 50 m, zona de lucru in carosabil fiind semnalizata cu balize si indicatoare. In aceste conditii de trafic, bucurestenii au avut trei saptamani de "acomodare" rutiera, pana la instituirea primelor restrictii serioase.
Formula cu cantec
Circuitul de Formula 3 a debutat anul trecut cu o serie de scandaluri, in care fostul primar general Adriean Videanu era acuzat de adversarii politici, dar si de presa, ca i-a favorizat omului de afaceri Costel Casuneanu obtinerea contractului pentru executia amenajarilor tehnice si de securitate.
Radu Ancuta, seful Directiei Integrare Europeana din Primaria Capitalei, a recunoscut atunci ca lucrarile amintite mai sus au fost facute de Pa&Co International. "Nu este nici un secret, e singura firma care a cumparat caietul de sarcini", a declarat Ancuta.
Videanu a mai fost acuzat si ca nu a supus aprobarii Con�siliului General forma finala a contractului de asociere dintre municipalitate si organizatorul circuitului auto, inainte de a-l parafa. Istoria se repeta si anul acesta, cand actualul edil Sorin Oprescu s-a trezit ca nu poate cere in timp util aprobarea Consiliului General, pentru ca membrii acestuia sunt in concediu pana pe 22 august, prima zi a raliului. Acesta este si motivul pentru care l-a detronat din functie pe directorul Ancuta, pentru o perioada de trei luni. Oprescu asteapta sa iasa cu bine din cursa pentru a-l demite.
Cursa auto de anul trecut a fost pigmentata si de circul provocat de Marian Vanghelie, care a amenintat ca intra cu buldozerele in pista, pe motiv ca nu i s-a cerut lui sa dea au�torizatie de construire, in calitate de edil al zonei de des�fasurare a evenimentului. Videanu a tinut atunci sub paza Jan�darmeriei tribunele circuitului de Formula 3, de teama atacului utilajelor Administratiei Domeniului Public-Sector 5 parcate ame�nintator langa pista chiar in preziua raliului. Asediul a luat sfarsit dupa o jumatate de zi, cat a durat intalnirea celor doi edili. Vanghelie isi justifica gestul extrem si prin faptul ca terenurile a sase proprietari din zona raliului au fost incalcate. Videanu s-a spalat pe maini, spunand ca, este strict problema orga�nizatorului". Ludovic Orban, pe atunci viceprimar al Capitalei, a sarit in ajutorul lui Vanghelie, dar pana la urma partile au cazut la pace, Videanu re�cu�noscand ca adversarii au avut, semidreptate".
Restrictii
In perioada 19-26 august se opreste circulatia pe arterele adiacente zonei de desfa�surare a eveni�mentului: Bd. Libertatii - intre Spl. Inde�pendentei si Piata Cosbuc; Calea 13 Septembrie - intre Sos. Pandurilor si Bd. Liber�tatii; Str. Izvor - intre Piata Arsenalului si Str. B.P. Hasdeu; Bd. Natiunilor Unite - intre Str. B.P. Hasdeu si Spl. Independentei; Str. B. P. Hasdeu - intre Bd. Na�tiu�nilor Unite si Spl. In�dependentei; Bd. Unirii - intre Piata Constitutiei si Spl. Independentei; Str. Uranus - intre Calea13 Septembrie si Str. Sabi�nelor; Str. Dr. Stai�covici - intre Str. Dr. Pasteur si Str. Izvor. Lucrarile de demon�tare si incarcare a blocurile de beton care inconjoara circuitul de Formula 3 se vor face in perioada 27 august - 7 septembrie, intre orele 22.00-06.00, si vor fi semnalizate cu ba�lize si indicatoare, mon�tate din 50 in 50 de metri. Masurile restrictive de cir�culatie au cuprins, ine�vitabil, si liniile de trans�port in comun din zona, care functioneaza pe tra�see modificate inca din 15 august, si vor ramane asa pana la sfarsitul lunii.
Hotelierii, marii castigatori
Potrivit organizatorului eve�ni��mentului, Hartmut Be�yer, in�ca�sarile vor ajunge la 1,2 mi�lioane de euro daca se vor vin�de cele 120.000 de bilete.
Anul trecut au fost vandute 35.000 de bilete, iar primaria a pri�mit doar 2% din incasari, plus taxa obisnuita de ocupare a do��meniului public.
Primarul Oprescu spune ca Bucurestiul va castiga din incasarile diverselor firme care vor asigura cazarea si masa celor 7000 de straini, la care se adauga staful echipelor - inca vreo 1000 de persoane. Pot�rivit organizatorilor, printre beneficiari vor fi hotelurile Ibis si Marriott. Une�le estimari indica o cifra de afaceri, generata de strai�nii care vor veni la eveniment, de apro�ximativ 14 milioane de euro. Com�pania Bucharest Ring a investit anul trecut 15 milioane de euro in circuitul auto, iar Bu�curestiul a ramas cu pista.
Taximetristii umfla preturile
Posesorii de automobile rezidenti in zona raliului au fost "invitati" sa-si parcheze masinile in afara perimetrului destinat curselor, astfel incat, la aceasta ora, strazile care duc spre stadionul Cotroceni si cele din spatele Facultatii de medicina veterinara arata ca in timpul unui ambuteiaj de sfarsit de saptamana. Cum optiunea parasirii locului de parcare este aproape exclusa, multi dintre automobilisti ne-au declarat ca se vad nevoiti sa renunte la iesirile din weekend. Doar taximetrisii se bucura. Marin Lucian, directorul companiei Meridian, ne-a declarat ca se asteapta ca angajatii sai sa intampine serioase dificultati, deoarece vor fi nevoiti sa faca ocoluri considerabile. "Desi toti angajatii nostri si, in general, soferii de taximetre cunosc rute ocolitoare, vom fi pusi in fata protestelor clientilor, pentru ca pretul curselor se va majora cu circa 30-50%", a mai spus Ma�rin Lucian. Si la "Cobalcescu", situatia este asemanatoare. Potrivit conducerii companiei, "orice res�trictie a circulatiei creeaza probleme suplimentare taxime�tristilor". Totusi, aceasta firma estimeaza ca nu va inregistra pierderi prea mari si aceasta deoarece numarul mai mic de curse va fi compensat prin costurile mai mari. (D.P.)
Pagina realizata de Magda SEVERIN 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
Ghiseft   de Nicu Pruna
A r h i v a
  Povestea legionarului    13 comentarii
  Rusii intorc rachetele nucleare catre Europa    64 comentarii
  Timosenko acuzata de inalta tradare    10 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Povestea legionarului (5962 afisari)
 Rusii intorc rachetele nucleare catre Europa (3515 afisari)
 Timosenko acuzata de inalta tradare (1975 afisari)
 Satelitul iranian ingrijoreaza SUA (1872 afisari)
 Parintele Papacioc la 94 de ani (1506 afisari)
 Nave militare americane se indreapta spre Marea Neagra (3217 afisari)
 Comoara veche de 480 de ani descoperita in Dunare (2558 afisari)
 UPDATE: Condoleezza Rice este ingrijorata de prezenta avioanelor rusesti in apropiere de Statele Unite (2307 afisari)
 Tatal tanarului care a accidentat cu jeepul doua persoane pe plaja a venit cu un milion de lei vechi la spital (2266 afisari)
 Val de demiteri la Guvern: Premierul a demis trei demnitari, fãrã sã-ºi motiveze deciziile (2154 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01450 sec.