Studiul ofera informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilul socio-demografic al vizitatorilor website-urilor de presa din Romania, fiind o metoda folosita cu succes in tari ca Austria, Germania, Spania sau Elvetia.
Datele BRAT arata ca editia electronica ZIUA este preferata de catre cititorii cu studii superioare sau medii, care ocupa functii de conducere si au venituri mai mari de 20 de milioane de lei. Potrivit studiului, 90% din cititorii care au vizitat site-ul ZIUA, in perioada mentionata, au varste cuprinse intre 17 si 44 de ani si sunt persoane cu studii superioare sau medii. ZIUA ocupa astfel locul doi, dupa Cotidianul, in topul preferintelor acestor cititori, fiind urmata de Romania Libera, Adevarul, Evenimentul Zilei, Ziarul Financiar si Jurnalul National. O alta categorie unde ZIUA se plaseaza in top este cea a cititorilor cu venituri mai mari de 15 milioane de lei, care reprezinta 39% din nu�ma�rul total al vizitatorilor site-ului. La acest capitol, site-ul ZIUA devanseaza Gandul, Ziarul Financiar, Evenimentul Zilei, Adevarul, Romania Libera, Jurnalul National, fiind depasit doar de Cotidianul.
In plus, in cazul a 61% dintre cititori, castigul lunar pe gospodarie depaseste 20 de milioane de lei, site-ul ZIUA ocupand, din acest punct de vedere, locul trei, dupa Cotidianul si Ziarul Financiar, devansand in schimb site-urile publicatiilor Romania Libera, Adevarul, Gandul, Evenimentul Zilei, Jurnalul National sau Gazeta Sporturilor.
De asemenea, pe www.ziua.net au fost inregistrati 62.000 de vizitatori unici pe saptamana, traficul fiind asigurat, in mare parte, de barbati (55%), restul de 45% fiind femei. Stirile sunt cele mai cautate informatii de catre vizitatorii site-ului ziua.net, urmate, in ordine, de alte cateva teme de interes: educatie, dezvoltare personala, muzica, politica, cultura, filme, sanatate, investitii, informatii financiare, auto, vacante, calatorii, sport, IT, piata imobiliara, moda, familie.
Cititori informati
Vizitatorii citesc site-ul ZIUA de acasa sau de la birou, fiind, in majoritate (95%) persoane care acceseaza zilnic Internet-ul, pentru a cauta informatii, care obisnuiesc sa se uite in fiecare zi la televizor (90%) sau sa citeasca reviste (50%).
55.000 din totalul vizitatorilor saptamanali unici intentioneaza sa-si cumpere, in urmatoarele 12 luni, case, masini sau terenuri, mobila sau aparatura electrocasnica, echipament sportiv, aparatura foto, audio sau video.