Ziua Logo
  Nr. 4287 de vineri, 18 iulie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Dispus la orice
Despre Mitsubishi se spune ca era un fel de Fiat al japonezilor. Schimbarea semnificativa a Lancerului sau un drum cu Outlander-ul te face sa gandesti altfel. Am testat pe parcursul a 620 de kilometri unul dintre ultimele SUV-uri compacte fabricate de Mitsubishi in Japonia, pentru piata europeana. Productia s-a mutat, de acum cateva zile, in Olanda, in fabrica de la Born. Ultimul Outlander sosit pe piata romaneasca are sub capota un propulsor nou: dieselul de 2,2 litri de la Peugeot.
Outlander este cladit pe platforma GS dezvoltata de japonezi in colaborare cu DaimlerChrysler in scopul fabricarii modelelor din clasa compacta. Americanii au creat pe aceasta structura Chrysler Sebring, Jeep Patriot, Jeep Compact si Dodge Caliber. Mitsubishi o foloseste pentru Lancer si Evolution. In plus, a imprumutat-o grupului francez PSA la schimb cu propulsorul diesel de 2,2 litri. Peugeot a folosit-o pentru primul crossover din istorie, 4007, iar Citroen pentru C-Crosser.
SUV-ul compact al celor trei romburi este o masina care inspira forta si siguranta. Caroseria rigida si cei 156 de cai putere disponibili la 4000 de rotatii pe minut transforma masina de peste 1800 de kilograme intr-un adevarat bolid. Atunci cand conduci un Outlander inzestrat cu o asemenea putere, ai senzatia ca nimic nu-ti poate sta in cale. Cuplul de 380 de Nm atins la 2000 de rot/min zvacneste ditamai masina la 100 de km/h in mai putin de zece secunde. Motorul reuseste sa propulseze SUV-ul pana la viteze de aproape 200 de km/h. Atunci cand zburam cu 195 de km/h m-am gandit ce impuls trebuie sa posed in acest moment, ce energie sta acumulata in mastodont care se misca precum o felina, si ce s-ar putea intampla daca ea se va descatusa brusc. Aceasta imagine m-a facut sa ridic piciorul de pe pedala de acceleratie si sa revin la miscari mai pamantene, care nu consuma atat de multe resurse. Si pentru ca tot am ajuns la acest capitol am sa dezvolt consumul inregistrat pe diverse sectiuni de drum. Initial, m-am temut pentru buzunarul meu atunci cand m-am gandit ca am de hranit un motor de 2,2 litri. O sa incep cu partea cea mai grea a traseului: mersul piticului. A rezistat si masina, si ambreiajul dupa 35 de km de ambuteiaj la finalul carora viteza medie atinsa a fost de 14 km/h, iar consumul de 15 litri la suta. Mai mult decat multumitor, pentru ca din acesti litri trebuie scazuti cei consumati de aerul conditionat. Si nu-s putini. Computerul de bord arata undeva intre 1,3 si 1,9, in functie de fluxul de aer. Consumul dupa 284 de km, la o viteza medie de 76 de km/h, a fost de 9,4 litri, inclusiv climatronicul. La o cifra pastrata de tempomat la 145 de km/h, se duceau din rezervorul de 60 de litri fix zece la fiecare suta de kilomtri. Ar trebui sa adaug ca acest consum a fost inregistrat in conditii de 4x4 automat.
4x4 necesar
Tractiunea integrala este utila nu numai in locurile pentru care a fost destinata, ci si pe autostrada. Sporeste siguranta si distribuie judicios herghelia de cai putere furnizata de propulsor. In sistem de transmisie 2x4, la accelerare brusca se pierde aderenta, iar efectul, in ciuda interventiei sistemului ASTC (controlul activ al stabilitatii si tractiunii), este neplacut. In plus, axul cardanic ce trece pe sub masina nu produce un zgomot deranjant. Oricum acesta este acoperit de cel al motorului, destul de pregnant, dar nu peste ceea ce poate furniza impecabilul sistem audio Rockford Fosgate cu radio mp3, opt difuzoare si un subwoofer amplificator de 650W montat in portbagaj. La varianta testata - Outlander 2.2 DI-D NAVI ce sare de 40.000 de euro cu TVA - era prezent si un sistem multimedia cu HDD de 30GB, DVD si GPS. De altfel, modelul de top transforma crossoverul intr-un executiv prin prezenta fotoliilor incalzite din piele, torpedoului refrigerat, a multitudinii de spatii de depozitare si a spatiului generos. Un amanunt interesant este camera de luat vederi pentru parcarea cu spatele ce permite manevrarea cu ochii pe ecranul color de sapte inch. Cateva cuvinte despre ce nu mi-a placut. Scaunul soferului, in ciuda multiplelor reglaje electrice, s-a dovedit incomod la drum lung. La aceasta senzatie au contribuit si suspensiile independente foarte tari. Volanul este reglabil doar pe inaltime. Materialele folosite la interior sunt bune, dar nu sunt din gama premium. Accesoriile par mai degraba robuste. In combinatie cu masivitatea insirata de caroserie si puterea motorului, definitia Outlanderului poate fi a unei masini care nu i se potriveste unei femei. Este gandita, mai degraba, pentru un sofer care nu se sfieste sa coboare cu picioarele in mocirla unde tocmai a vrut sa-si testeze noul 4x4.
Preturi Outlander
BenzinA
2.4L 170CP de la 29.820 la 34.962
MotorinA
2.0L 140CP de la 26.834 la 35.995
2.2L 156CP de la 34.067 la 37.075
* in euro cu TVA,
in functie de varianta de echipare.
Pana la 31 august anumite modele beneficiaza de o reducere de 5%.
Catalin F. VARZARU 
 Comentarii: 2 Afiseaza toate comentariile  
asa e   de ortadog
Citind preturile   de george nemteanu
A r h i v a
  Sufletul lui Kia    
 Top afisari / comentarii 
 Mariajul lui Bush zgaltaie lumea (4712 afisari)
 Oprescu la razboi (2587 afisari)
 Divortata la zece ani (2030 afisari)
 Cu banii inainte (944 afisari)
 Iertarea lui Corneanu (900 afisari)
 "Unchesul" de 65 de ani a facut sex, contra cost, cu doua surori de 12 si 14 ani (2605 afisari)
 Crocodil doborat de o un leopard de doua ori... mai firav (FOTO) (2400 afisari)
  Rusia va ceda teritorii Chinei (1993 afisari)
 Sarcina de serviciu pentru o secretara din Sibiu : Masaj erotic pentru sefi (1932 afisari)
 Reactia unui proxenet, alungat de Politie: "Vino mandro pe faleza / Sa vezi cum ne-o luam in freza" (1846 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01053 sec.