Ziua Logo
  Nr. 4281 de vineri, 11 iulie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Focus
ROBUST si serios
-- Focus restilizat a capatat tot ceea ce i s-a reprosat modelului lansat in 2004 ca nu are: materiale de calitate, un design mai atent lucrat, o forma mai agresiva. Armonizarea conceputa de americanii de la Ford s-a facut insa cu un pret ce se simte binisor in cel al masinii, mai scumpa decat predecesoarea sa nestilizata.
Focus este construit pe o platforma, cu nume de cod C307, pe care se mai produc Volvo V40, V50, C70, Mazda 3 si Focul C-Max. Lansat in 2004 si la noi, a doua generatie de automobil compact a celor de la Ford este cel mai bine vandut model al marcii in Romania. Conceptul Kinetic, introdus prima oara la C-Max si Galaxy, a fost pregnant la ultima generatie de Mondeo, din 2007. Grila frontala a fost redesenata, farurile au fost retrase, partea din spate a fost reproiectata pentru a crea impresia unei latimi extinse, accentuata de prezenta unui spoiler la culoarea caroseriei. Pe lampile din spate au fost montate LED-uri, iar bara de protectie a fost redesenata. Marele plus al noului Focus se simte la interior. Instrumentele de bord au fost retusate si au capatat un contur argintiu, iluminat de fondul rosu. Aici as spune ca designerii au excelat putin in folosirea plasticului cromat incarcand excesiv acele indicatoarelor. Materialele folosite pentru bord, portiere si plafon sunt radical schimbate. Americanii au pus un cauciuc relativ moale, placut la atingere. Pe manerele usilor, pe clapetele de deschidere ale acestora si pe spitele volanului s-au montat parti de inox. Pe plafon, exista o textura folosita de obicei la masinile din clasa premium. Proiectantii au umblat si la sistemul de evacuare a aerului, la asezarea climei bi-zonale si au redesenat partea superioara a consolei centrale pe care au montat si insertii de carbon. Cotiera amovibila este utila, in interiorul ei gasindu-se o sursa de curent de 230V si o conexiune USB.
Am insistat mai multe pe descrierea masinii pentru ca aici a intervenit schimbarea majora la noul Focus. Am testat de-a lungul a 300 de km si cateva zile un model cu echiparea Titanium de 20.637 de euro si motor de 2 litri pe benzina. Masina nu si-a schimbat tinuta buna de drum mostenita de la modelul 2004, din contra. A imbunatatit-o datorita ergonomiei sporite la volan. Este un automobil robust, comod si silentios, cel putin propulsorul pe benzina pe care l-am avut la test. E ingrijorator consumul si nemultumitor pretul ridicat in comparatie cu vechiul model. Am remarcat ca, spre exemplu, la echiparea Titanium controlul electronic al stabilitatii(ESP) si aerul conditionat automat sunt optionale. Despre consum, computerul de bord a spus astfel: cand am preluat masina, dupa 727 de km in regim mixt, indica 9,3 litri/suta de km; dupa 78 de km printr-un Bucuresti infernal instrumentele au aratat 15,1 litri, cu aerul conditionat pornit, ceea ce insemana 1,3 litri/ora de mers. Focusul, in ciuda pozitiei inalte la volan, este comod si la drum lung. Este stabil si precis in viraje. Pe autostrada, am consemnat ca dupa 130 de km parcursi cu o viteza medie de 109 km/h, consumul s-a ridicat la 8,3 litri. In afara drumurilor publice, noul Focus cu motor de 2 litri si 145 de cai putere poate alerga fara probleme cu 200 de km pe ora si pare a mai avea ceva rezerve disponibile.
Cuplu de 185 de Nm a purtat masina de peste 1300 kg la 100 de km/h in 10.2 secunde. Franarea este foarte buna, sistemul de asistenta la franarea de urgenta (EBA), cel de antiblocare (ABS) si distributia electronica a fortelor de franare (EBD) oprind masina de la 100 de km/h in 34 de metri pe asfalt uscat. De la 140 de km/h, Focusul a oprit in 53 de metri. Directia precisa foloseste tehnologia EHPAS care poate fi adaptata stilului de condus: standard, confort sau sport. O bila alba pentru suspensii, cea fata fiind independenta tip MacPherson cu bara anti-ruliu, iar cea de pe spate Control Blade permite fiecarei roti sa reactioneze independent la terenul accidentat. Ambreiajul mi s-a parut foarte moale, dar comod pentru traficul cotidian. Noul Focus este o masina buna atat pentru calatoriile lungi, dar si pentru traficul cotidian daca nu folosesti un stil agresiv de condus, care implica un consum mai ridicat. Nu este o masina sport sau una care sa te cucereasca la prima vedere, insa este fiabila prin garantia stramosilor si comoda prin constructie.
Preturi Focus
benzina
1.4 L 16V 80CP de la 10.725 la 11.982
1.6 L 100CP de la 11.355 la 14.910
1.6 Ti-VCT 115CP de la 11.805 la 14.350
2.0 L 145CP de la 15.270 la 16.910
motorina
1.6 L TDCi 90 CP de la 12.110 la 13.440
1.6 L TDCi 110 CP de la 13.510 la 16.200
1.8 L TDCi 115 CP de la 12.690 la 15.860
2.0 L TDCi 136 CP de la 16.090 la 18.360
preturi in euro fara TVA, in functie de model si varianta de echipare
Catalin F. VARZARU 
 Comentarii: 2 Afiseaza toate comentariile  
Mie-mi place sa calaresc pe asta   de Olga Khan
motive sa creasca preturile   de ortadog
A r h i v a
  Rusia devine cea mai mare piata auto din Europa    2 comentarii
  Alianta BMW-FIAT    
 Top afisari / comentarii 
 Preinfarct la Primarie (3317 afisari)
 Pretul petrolului s-ar putea prabusi (2516 afisari)
 Michael Jackson a ajuns in scaunul cu rotile (2178 afisari)
 Dublu atac (1981 afisari)
 Abramovici are cea mai scumpa casa (1638 afisari)
 Jurnalistii romani rapiti in Irak puteau sa evadeze dar nu au vrut (2127 afisari)
 Rusii anunta ca scot pe piata un nou tanc (1945 afisari)
 Oprescu a reziliat contractul cu Dalli, firma ce se ocupa de parcarile din Capitala  (1773 afisari)
 Indonezianul care a ucis 42 de femei prin magie neagra a fost executat (1755 afisari)
 UPDATE Primele in Primaria Capitalei se dau "prin favoruri sexuale" (1510 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01112 sec.