Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a dat publicitatii, ieri, rezultatele Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI), privind, intr-o prima faza, audienta si profilurile socio-demografice a peste 150 de site-uri. Cercetarea ofera industriei de publicitate, pentru prima data in Romania, informatii credibile, corecte, comparabile, dintr-o sursa independenta, despre utilizatorii site-urilor. Potrivit rezultatelor, 3.909.000 de romani, cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani, utilizeaza Internetul cel putin o data pe saptamana. Studiul online SATI s-a desfasurat in perioada octombrie 2007 - martie 2008. Obiectivul cercetarii a fost realizarea unui sistem de evaluare a performantelor site-urilor: masurarea traficului, determinarea profilelor socio-demografice ale vizitatorilor, dar si obtinerea de informatii generale referitoare la utilizarea internetului in Romania.
"Este un moment extrem de important pentru piata online din Romania, pentru ca acum este emis certificatul de nastere al acesteia, asociindu-se un studiu despre cifre demografice, intr-o industrie ce are un buget de peste 10 milioane de euro'', a declarat presedintele BRAT, Silviu Ispas. Pe primele locuri ale celor mai accesate site-uri se afla www.softpedia.ro, www.neogen.ro si www.ejobs.ro. (A.E.)