Tragicul accident produs miercuri seara pe DN1, in apropierea localitatii Tancabesti, soldat cu un mort si trei raniti, dupa ce o masina a fost strivita de o pasarela pietonala acrosata de un camion, nu a fost surpins de camerele amplasate de Politie in aceasta zona.
Dupa ce initial reprezentantii ai Politiei au afirmat ca nu exista camere de supraveghere in acea zona, a aparut informatia potrivit careia, de fapt, acestea nu ar fi functionat la momentul producerii accidentului. Ultima varianta a autoritatilor arata insa ca exista aceste camere, functionale in perma�nenta, dar ca ele sunt la o distanta considerabila de locul producerii accidentului si astfel nu a putut fi surprinsa nici o imagine din momentul producerii tragediei.
In acest caz, o comisie din cadrul Ministerului Transporturilor (MT) s-a deplasat ieri la Tancabesti si cerceteaza circumstantele care au dus la producerea nefericitului accident. Potrivit presedintelui Comisiei, Eugen Ispas, la fata locului a fost chemat si directorul firmei care a construit pasarela, Contantin Popescu, pentru a se verifica daca acesta si-a respectat proiectul. "Daca constructorul a respectat proiectul, nu are nici o vina. In conditiile in care un sofer merge cu bena ridicata, el este principalul vinovat. Dar, pentru concluziile finale, trebuie facute o serie de verificari. Noi trebuie sa analizam cauzele accidentului, apoi sa emitem niste recomandari ca pe viitor astfel de evenimente sa nu mai aiba loc", a spus Ispas. Totodata, directorul din Ministerul Transpor�turilor a spus ca o alta comisie se va deplasa astazi la locul acci�dentului, alaturi de experti de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, pentru a ancheta circumstantele producerii accidentului. Potrivit MT, pasarela prabusita a fost construita de compania craioveana Servomont, iar lucrarea a fost executata in cadrul unui contract incheiat in 2002, care prevedea construirea a peste 20 de pasarele intre Bucuresti si Brasov. "Din ce stiu eu, aceasta pasarela era construita astfel incat sa reziste unor incarcari, cutremure sau unui vant puternic si urmeaza sa verificam daca proiectantul a prevazut si posibilitatea ca aceasta sa fie lovita de un auto�turism sau de un camion", a precizat directorul adjunct al companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Cristian Duica. Directorul firmei care a construit pasarela, Con�stantin Popescu, a spus ca el a respectat proiectul in acest caz si ca orice pasarela din Capitala s-ar fi prabusit daca ar fi fost lovita, pentru ca astfel de constructii nu se sudeaza, deoarece la temperaturi mari s-ar dilata si s-ar arcui. "Eu nu-mi fac probleme pentru ca lucrarea a fost executata conform proiectului. Exista un proces-verbal de receptie pe care au semnat proiectantul si beneficiarul", a mai spus Popescu.
Carnagiul
O pasarela pietonala s-a prabusit pe DN1, in zona localitatii Tancabesti, la cativa kilometri de Bucuresti, peste doua masini aflate in trafic, accidentul soldandu-se cu patru victime, dintre care una a decedat, iar alte doua au fost foarte grav ranite. Incidentul s-a produs dupa ce cuva unui camion care circula pe DN1 s-a ridicat inexplicabil si a acrosat pasarela. O tanara de 21 de ani aflata la volanul unui Ford, care circula regulamentar, a murit pe loc, din cauza multiplelor fracturi grave pe care le-a suferit, dupa ce masina in care se afla a fost strivita de pasarela. De asemenea, prietenul acesteia, de 24 de ani a ajuns la spital in stare foarte grava, cu mebrele si fata strivite si se afla in conti�nuare in stare critica. O a treia persoana, o femeie de 40 de ani a fost si ea grav ranita, insa situatia ei s-a stabilizat. A patra victima a accidentului este chiar soferul camionului, care a provocat accidentul, insa acesta nu a nece�sitat internarea, el suferind doar cateva traumatisme toracice. Potrivit politistilor, autocamionul care a provocat accidentul a rulat pe DN1 dinspre Bucuresti catre Ploiesti aproximativ 400 m, pana la pasarela pietonala, intrand pe DN1 de pe un drum lateral - DJ 101B (drumul catre Snagov). Oamenii legii au sustinut ca nu exista urme de franare la autocamion. Soferul nu a oprit imediat, el mai parcurgand inca 700 de metri de la locul producerii accidentului, iar basculanta s-a desprins la 150 de metri dupa impact. Potrivit politistilor ilfoveni, autocamionul apartine unei societati comerciale din comuna Ciolpani - La Oli SA - si era condus de un barbat de 53 ani din aceeasi localitate, sofer profesionist din anul 1979. Soferul este totodata si administratorul firmei care se ocupa de transport, iar acesta detine o autorizatie pentru a conduce pe DN1, dar nu si una "speciala", asa cum ar fi trebuit, deoarece exista restrictii pe acest drum. Barbatul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind zero si i-au fost recoltate probe biologice in vederea stabilirii alcoolemiei. IPJ Ilfov prin Serviciul Politiei Rutiere a declansat o ancheta pentru stabilirea circumstantelor producerii accidentului, care face obiectul unui dosar penal, in care soferul camionului este acuzat de ucidere din culpa, vatamare corporala grava din culpa si distrugere.