Ziua Logo
  Nr. 4229 de luni, 12 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Crima cu premeditare
-- Alexandra este prima victima a CFR * Aproape 40% din lungimea caii ferateeste scadenta la reparatii capitale * Infrastructura feroviara este jefuita sistematic
Locomotiva si patru dintre vagoanele trenului accelerat 1661 care circula pe distanta Bucuresti-Iasi au deraiat de pe sina, sambata, in jurul orei 17.00, dupa trecerea de macaz pentru intrarea in halta Valea Calugareasca. Cosmina Alexandra D. de 17 ani, fiica unui ceferist din Focsani, si-a pierdut viata dupa ce, in urma impactului, un cupon de sina patruns prin podea a stapuns bancheta.
Alti patru calatori au fost raniti si transportati la spital. Ministerul Transporturilor a anuntat ca ancheta in cazul accidentului de "categoria 1", va fi coordonata de Procuratura. Acesta este primul accident feroviar, de dupa Revolutie, soldat cu moartea unei persoane, fara sa facem referire la accidentele in care au fost implicate autovehicule ramase pe linia de cale ferata sau care nu au oprit la bariera, carutasi care au traversat fara sa se asigure sau chiar persoane neatente care s-au aflat intr-un moment nepotrivit in apropierea unui tren.
Referindu-se la posibilele cauze ale producerii dezastrului, ieri, seful Regionalei CF Bucuresti, Cristian Ungureanu, declara ca orice garnitura de tren care pleaca dintr-o statie trebuie verificata, iar in momentul in care se pune in miscare garnitura, aceasta trebuie sa corespunda din punct de vedere tehnic. La randul sau, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, sosit la scurt timp de la producerea accidentului, la Valea Calugareasca, spunea ca este posibil sa se fi intervenit asupra macazului, "ca poate cineva a vrut sa fure din componente". "Macazul a fost supus reviziei anuale cu doua zile in urma. Tocmai in asta consta ciudatenia acestei deraieri, macazul in mod normal ar fi trebuit sa functioneze. Exista deja opinii ale unor specialisti ca exista posibilitatea sa se fi intervenit asupra macazului, probabil cineva a vrut sa fure buloanele", declara Orban. Pentru ca, de ani buni, calea ferata de confrunta cu serioase probleme. Hotii de fier vechi fura de pe calea ferata instalatii de semnalizare, cabluri, sina. Vagoane de marfa se rastoarna in fiecare zi pe reteaua CFR, fiind doar o chestiune de timp momentul la care se va produce si un accident in care sa fie implicat un tren de calatori.
Pericol pe sina
La 31 decembrie 2007 existau 5.148 km de linie scadente la reparatii capitale, adica 38% din lungimea totala a liniei de cale ferata, iar pe reteaua CFR din 18.170 poduri si podete - 3.235 (17,81%) aveau durata de viata expirata. Peste 60% dintre acestea erau scadente la reparatii pentru readucerea in parametrii initiali de functionare. Din 170 de tuneluri, 67 (39%) erau scadente la reparatii capitale, iar pe intreaga retea feroviara existau 1.054 de puncte periculoase din care 319 de categoria I - cele mai periculoase - iar din acestea 119 sunt pe linii magistrale si principale. La inceputul anului erau impuse 373 de restrictii de viteza (inclusiv in zona in care s-a produs accidentul de sambata). 634 de statii erau dotate cu instalatii de centralizare electrodinamica cu un total de 16.056 macazuri, din care 600 de statii (95%) cu 15.346 macazuri (96%) au durata normala de functionare depasita sau sunt scadente la reparatii capitale. Celelalte statii, dotate cu alte tipuri de instalatii de siguranta a circulatiei, au, aproape toate, durata normala de functionare depasita. Din cei 10.407 km linie de contact din linie curenta, statii si tuneluri 8.981 km (86,3%) aveau, la 31 decembrie 2007, termenul de reparatie capitala depasit.
Despagubiri pentru victime
Potrivit regulamentului CFR, societatea va acorda despagubiri atat in cazul victimei accidentului de la Valea Calugareasca, cat si in cazul persoanelor ranite, insa cuantumul exact va fi stabilit in urma deciziei comisiei de ancheta si a unei comisii de evaluare ce urmeaza sa fie constituita. Ancheta pentru elucidarea cauzelor accidentului este coordonata de Procuratura, din comisia de investigatie facand parte reprezentanti ai Autoritatii Feroviare Romane, ai CFR Calatori si CFR SA.
Carmen POPESCU 
 Afisari: 1082  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 3 Afiseaza toate comentariile  
bine ca nu avem TGV-uri   de vranceano
SRI doarme in cizme cand e vorrba de interesele tarii.   de Uliu_Roman
Iarasi despre forma fara fond.   de Alexandru Nemoianu
A r h i v a
  Aviatia civila la pamant    1 comentariu
  Mai ieftin la Marea Mediterana    1 comentariu
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 "Nostalgia" Ungariei Mari (2751 afisari)
 Conjuratia Delta (2663 afisari)
 Tunul Romsilva (2414 afisari)
 Renasterea dreptei autentice (1729 afisari)
 Iris Aeterna tradare! (1540 afisari)
  Dorita pe coperta Playboy la doar 15 ani (2765 afisari)
 S-a salvat, miraculos, facandu-si o traheotomie cu un cutit de bucatarie (2568 afisari)
 Incredibil: Atacat de un rechin ucigas, un tanar a fost salvat de o australianca de 50 de ani  (2023 afisari)
 Un Patek Philippe, cel mai scump ceas din lume  (1943 afisari)
 S-a vindecat de Brad Pitt iubind patimas un cantaret plin de muschi si tatuaje (1895 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00927 sec.