Mercedes vrea sa dea in judecata Audi. Samanta de scandal este tehnologia BlueTec care controleaza emisiile motoarelor diesel. Conform concernului Daimler, seful departamentului de motoare de la Audi nu a dat un raspuns satisfacator cu privire la tehnologia folosita de compania din Ingolstad la noile propulsoare diesel. Concret, Mercedes acuza Audi ca a implementat pe motorizarile diesel prezente de A4 si Q7 tehnologia BlueTec si a prezentat noile modele cu "motoare curate". BlueTec are la baza tehnologia Selective Catalytic Reduction. Cele trei componente de baza sunt un motor cu presiuni mari de injectie, un catalizator suplimentar si un rezervor de AdBlue. Injectia permite o combustie imbunatatita care duce implicit la micsorarea noxelor emise in atmosfera. Aditivul AdBlue este secretul tehnologiei. Acesta poate fi procurat din benzinarii si este stocat intr-un rezervor special. AdBlue trateaza gazele de evacuare in convertorul catalitic ceramic. Oxizii toxici de azot se transforma in azot si apa, devenind parte a mediului natural. Mercedes a anuntat ca sistemul BlueTec va alinia propulsoarele diesel la standardul Euro6 ce va intra in vigoare in Europa din 2015.