Ziua Logo
  Nr. 4207 de vineri, 11 aprilie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
CAPTIVA - o reusita americana
-- Marturisesc ca nu ma asteptam sa vad o masina atat de bine facuta, sub fosta marca Daewoo. Linia trasata coreenilor de americanii de la General Motors s-a simtit in cazul Chevrolet Captiva. Modelul exista pe piata de mai bine de doi ani, dar a fost relansat, in 2008, sub o noua linie sport si cu atribute care doresc sa transforme SUV-ul clasic intr-un vehicul off-road. Captiva este sora modelului Antara, produs de Opel, de la care a imprumutat subansamble.
Captiva face impresie chiar de la prima vedere, fiind parca mai reusita decat concurentii coreeni de la Hyundai, Kia sau Ssang Yong. Asta a fost impresia mea bazata pe faptul ca americanii n-au folosit acele piese din plastic cromate sau cu forme futurise pe care producatorii coreeni de automobile le iubesc atat de tare. Din contra, designul, conceput sub atenta indrumare a General Motors, se adreseaza pietei din Europa. Face-lift-ul operat in 2008 urmareste sa acapareze si segmentul mai sportiv al impatimitilor de SUV. Modelul testat este dotat cu motor diesel de 2.0 litri, cutie de viteza manuala si scaune incalzite din piele si are un pret de 32.050 de euro cu TVA. Am parcurs la volanul noii Captiva 527 de km. Pe autostrada, pe serpentine la 1400 de metri altitudine, pe drumuri desfundate din apropierea Capitalei, prin traficul infernal din Bucuresti in lunea de dupa Summit. In cele trei zile de drive-test am reusit sa epuizez toata motorina din rezervorul de 65 de litri. Prima impresie, atunci cand deschizi usa de la Captiva, este ca o sa cazi de pe scaune. Sunt foarte inguste in comparatie cu dimensiunile masinii - 4635 mm lungime, 1870 mm latime, 1721 mm inaltime - si nu au sustinere laterala, ceea ce face un pic neplacut virajul sau mersul pe serpentine. In schimb, un mare plus capatat SUV-ul la capitolul directie. Volanul se misca atat de usor, incat mi-a adus aminte de cel de pe Audi A4. Evident, servodirectia se intareste odata cu viteza si raspune precis la ce ii cere soferul. Inainte de a ma pierde in amanunte, as vrea sa vorbesc despre comportamentul masinii pe sosea. S-a descurcat bine pe drumul Bucuresti - Cota 1400 si retur. A fost comoda la drum lung, pozitia soferului ajustabila de pe opt directii, fiind buna. Consumul inregistrat a fost de 9,4 litri la suta de km, dupa 300 de km parcursi. Prin traficul bucurestean am scos 11,4 litri/100 de km, iar pentru 120 de km de autostrada, la o viteza de 150-160 de km/h, calculatorul de bord a indicat 14,1 litri/ 100 de km. Propulsorul diesel de 150 de cai putere si 320 de N/m, imprumut de la Opel, asigura toata tractiunea necesara pentru ca cele 1770 de kg sa nu se simta, desi primele doua trepte de viteza par un pic cam lungi.
Suspensii pentru Bucuresti
Un cuvant despre suspensii. Admirabile. N-am simtit nici o groapa de pe drumul mizerabil care leaga Sinaia de Cota. Ca sa va faceti o idee despre confortul suspensiilor ar fi de ajuns sa va spun ca trecerea peste acele denivelari montate prin parcarile hipermarketurilor practic nu se simt la Captiva la viteza de 40 km/h. Un coleg imi spunea ca masina este perfecta pentru gropile nesimtite din Bucuresti. Aici as cam termina cu laudele, pentru a accentua putin lucrurile mai putin placute. Vizibilitatea spate este aproape zero. In lipsa senzorilor de parcare, cu greu se poate face o parcare laterala cu spatele, in ciuda oglinzilor laterale mari. Suieratul produs de diferentialul care asigura tractiunea permanenta 4x4 se simte puternic la rulaj de peste 120 de km/h. Cat priveste sprintul si viteza, eu n-am reusit sa scot mai mult de 172 de km/h, cu 8 km/h sub varinta de catalog, si 14,1 secunde pana la 100 de km/h desi cifra indicata de coreeni este de 10,6. Bolidul s-a oprit de la aceasta viteza in 43 de metri pe asfalt umed. Captiva n-a reusit sa urce, de pe loc, fara un efort prea mare la care n-am vrut s-o supun, pe un drum desfundat de munte cu o inclinare de 30 de grade. In schimb s-a comportat foarte bine pe sleauri de tara unde am rulat fara probleme cu 60-70 de km/h. Doua cuvinte despre interior si gadgeturi. Spatios, foarte multe locuri de depozitare, o consola cu o puternica tenta coreeana, insertii de carbon pe bord, indicatoare cu tenta verde - o culoare putin cam depasita, indicatori de ploaie si aprindere automata a farurilor - care s-au dovedit utili, sistem audio cu mp3 player si sapte boxe - fara pretentii. Ce n-am reusit sa aflu este dupa cat timp vor incepe sa zdrangane diversele parti ale masinii, pentru ca la cei 6000 de km, cat avea la bord modelul testat, acestea pareau bine inchegate.
Preturi Captiva 2008
2.0 D 150 CP (motorina) / 5 locuri
de la 27.470 la 32.050
2.0 D 150 CP (motorina) / 7 locuri
de la 25.059 la 33.595
2.4L 136 CP (benzina)/ AT / 7 locuri
de la 23.340 la 27.820
3.2L 230 CP (benzina) / AT / 7
locuri 31.895
* preturi in Euro cu TVA, in functie de model
A r h i v a
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
 Top afisari / comentarii 
 Nu mi-am batut nevasta! (2618 afisari)
 Nabucco contra South Stream (2409 afisari)
 Cand s-a incheiat al Doilea Razboi Mondial? (2253 afisari)
 Hotii de cai (1810 afisari)
 Matiz de 1780 de euro (1437 afisari)
 Cand Britney Spears face plaja goala (3939 afisari)
 Baza secreta din Iran, fotografiata din satelit (2370 afisari)
 Sotia miliardarulului Tetra Pak: Ne-am apucat de droguri pentru ca ne-am plictisit de traiul perfect (2174 afisari)
 Fotografia nud a Carlei Bruni s-a vandut cu 91 de mii de dolari (2057 afisari)
 Nicoleta Luciu, fortata de iubit sa renunte la sarcina (1974 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01072 sec.