Federatia Mecanicilor de Locomotiva din Romania (FML) a anuntat ca se opune privatizarii CFR Marfa, considerand ca aceasta societate trebuie sa ramana un operator national strategic in conditii de concurenta cu operatorii privati.
Conducerea federatiei sindicale i-a trimis o scrisoare deschisa prim-ministrului Calin Popescu Tariceanu, in care isi exprima nemultumirea fata de intentia de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar Marfa. "Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa, cu peste 18.000 de salariati, opereaza atat in transportul local de marfuri, cat si in transportul international, aflandu-se in concurenta neloiala cu celelalte moduri de transport din Romania, in special cu transportul auto prin faptul ca, prin accizele platite la achizitionarea motorinei contribuie de fapt la intretinerea infrastructurii rutiere nationale", se arata in scrisoarea mecanicilor de locomotiva trimisa premierului. In opinia sindicalistilor, echitabil ar fi ca statul roman sa investeasca in egala masura atat in infrastructura rutiera, cat si in cea feroviara. "Acest lucru nu se intampla in realitate: in timp ce reteaua rutiera beneficiaza de investitii masive pentru intretinere, modernizare si dezvoltare, infrastructura feroviara este mentinuta la un nivel tehnic precar, la limita sigurantei circulatiei, finantandu-se in principal din taxa de utilizare a infrastructurii, perceputa de la operatorii de transport feroviar si dintr-o compensatie modica primita de la stat", potrivit documentului trimis premierului de reprezentantii mecanicilor de locomotiva. Sindicalistii sustin ca finantarea slaba din partea statului a infrastructurii feroviare duce la cresterea taxei de utilizare a infrastructurii si implicit pune intr-o situatie de concurenta neloiala si discriminatorie operatorii de transport feroviar fata de cei din transportul rutier. (C.P.)