Ziua Logo
  Nr. 4180 de marti, 11 martie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Cultura
Dragostea la oras, in 15 episoade coregrafice
Primavara lui Razvan Mazilu
-- Dupa "Un tango mas" si "Block Bach", amandoua la Teatrul Odeon din Bucuresti, prim-balerina Operei Romane revine intr-un spectacol al lui Razvan Mazilu, "Urban Kiss", la Teatrul National de Opereta, un "protest urban, o revolta in fata absurdului lumii contemporane, in fata societatii ca sistem de ingradire, de limitare a libertatii individului", daca ar fi sa mergem pe mana creatorilor lui.
Spectacolul, care arunca brusc Opereta din anii '60, in universul carora traiesc inca majoritatea productiilor ei, cu douazeci de ani mai tarziu, in epoca redescoperirii modernitatii, incepe in foaier, cu o instalatie a lui Dumitru Gorzo. O lucrare destul de discutabila etic, de altfel: o padure de cruci metalice, cu fotografii ale unor artisti contemporani si nume de politicieni romani, responsabili de distrugerea orasului si a cotidianului urban, inscrise pe ele (persoane reale si foarte in viata, de altfel). Un alt artist vizual, Daniel Gontz, e autorul video-urilor proiectate in "Urban Kiss" (tot el a lucrat cu Mazilu si Amir Kolben la "Block Bach"), o dimensiune elaborata si de profunzime a spectacolului, comentariu vizual si contrapunct narativ in "Urban Kiss".
"El", personajul central al spectacolului (care pastreaza o formula coregrafica narativa, foarte accesibila ca limbaj), ipostaziat de Razvan Mazilu, traverseaza un cotidian presarat cu tentatii si primejdii, in cautarea singurei oaze pentru regasirea linistii, sufletul pereche (in trupul de gratie al Monicai Petrica). "Street-dance"-ul, dansul modern, gimnastica, "West Side Story" (muzicalul clasic al urbanitatii), Radiohead, Ornella Vanoni ("Un pic de kitsch", comenteaza proiectia), Bjork, cu "Declare Independence" (o piesa frecventata cu predilectie de artistii romani, de pilda de coregrafa Valentina de Piante in "Corporis memoriae"), campionul la gimnastica Marius Urzica si calul lui cu manere, impreuna cu dansatoarea Monica Strat, protagonisti ai unuia dintre "episoadele" (cincispreze cu totul) din "Urban Kiss", se intalnesc intr-o poveste suava despre dragoste ca unica sansa de salvare din haosul agresiv in care s-a transformat orasul postcomunist.
Autoportret prin ochii altora
Luna martie pare a fi una de prim plan pentru Mazilu: dupa "Urban Kiss" si dupa ce, cu putin inainte, la Opera Romana a avut loc o a doua editie a galei caritabile "Razvan Mazilu si invitatii sai", menita atragerii de fonduri pentru dotarea liceelor de coregrafie din Romania, saptamana viitoare, el va deschide, la Centrul National al Dansului Bucuresti, un nou proiect, initiat de directoarea artistica CNDB, Vava Stefanescu. De pe 19 pana pe 31 martie, Mazilu va fi personajul central al "Amprentei", un program care presupune un mandat curatorial pentru mai multi coregrafi independenti, invitati sa organizeze cate trei saptamani din stagiunea CNDB, cu spectacole proprii sau ale altor coregrafi, putand organiza dezbateri, intalniri, expozitii, concerte sau orice altceva ce considera ca ar fi binevenit in spatiul Centrului. Optiunea primului invitat, de pilda, a mers catre cateva spectacole de dans (ale unor artisti tineri, dar si poemul coregrafic al Vavei Stefanescu de la Cluj, "Solo On Line"), o expozitie de fotografie, un concert al colaboratorului sau, Vlaicu Golcea, si o prezentare de moda.
"Amprenta" reprezinta o extindere a sistemului "artistilor asociati", practicat in multe institutii de dans din Europa si care raspunde unei nevoi de descentralizare a viziunii si diversificare a continutului curatorial, in conditiile in care identitatea CNDB s-a caracterizat, programatic si de la bun inceput, tocmai prin accesul liber al tuturor artistilor, diversitatea estetica si pluralismul discursurilor.
Artistii invitati sunt coregrafi consacrati despre care publicul are inca o imagine fragmentara sau poate incompleta, sustinand valori foarte diverse, care ar trebui sa devina repere. In 2008, la CNDB isi vor lasa amprenta, dupa Razvan Mazilu, coregrafii Mihai Mihalcea (1 - 23 mai), Brynjar Bandlien (25 mai - 15 iunie), Vava Stefanescu (10 - 30 septembrie), Florin Fieroiu (octombrie), Cosmin Manolescu (noiembrie).
Program "Amprenta"
19 martie, Sala Ronda, Studio 2, ora 19.00 - "Autoportret Razvan Mazilu" * 20 martie - Vernisaj de fotografie (Mihaela Marin, Egyed Ufo Zoltan, Haris Wallman) * 23 martie, Sala Ronda, ora 20.00 - Concert Vlaicu Golcea, Marta Hristea si Jazz e-Scape * 27 martie, Sala Ronda, ora 19.00 - "Insula" (regia: Florin Vidamski, coregrafia: Fatma Mohamed) * 28 martie, Sala Ronda, ora 19.00 - "Solo On Line" (poem coregrafic de Vava Stefanescu) * 29 martie, Sala Ronda, ora 19.00 "Eu in versiune" (directia artistica: Alexandra Pirici, coregrafia: Alexandra Pirici, Madalina Dan), "Crossroad of Illusions" (coregrafia si interpretarea: Adrian Stoian) * 30 martie, Sala Ronda, ora 19.00 -Casa Rozalb de Mura - prezentare de moda; fragmente din spectacolul "Urban Kiss".
Iulia POPOVICI 
A r h i v a
  Statuia lui Vadim    1 comentariu
  Ce citeau romanii acum 68 de ani?    1 comentariu
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Romania colcaie de teroristi (2980 afisari)
 Front maghiar pentru "Tinutul Secuiesc" (2552 afisari)
 Despre oportunism, intransigenta si ipocrizie (1712 afisari)
 Rusia ameninta asimetric (1510 afisari)
 Steaua rupta in doua! (1418 afisari)
 Celine Dion si-a "electrizat" fanii cu parul de pe picioare (3956 afisari)
 Kit-ul asasinului profesionist, gasit la Ambulanta Iasi (3666 afisari)
 Pedepsiti de parinti cu nume ciudate (3522 afisari)
 Elena Udrea, suparata pe desenele animate din emisiunea Animat Planet (3342 afisari)
  Inima Europei va fi islamizata in 15 ani (3107 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01544 sec.