Spre deosebire de anul trecut cand a refuzat invitatia, PNL o va onora acum, prin participarea lui Cristian Adomnitei, mai mult constrans de imprejurari. Ministrul Educatiei a incheiat de zece zile dezbaterea publica pe marginea pachetului de legi ale invatamantului, insa sansele sa fie aprobate de Parlament sunt minime. Proiectele au fost intens criticate de sindicate, de organizatiile profesionale Edu Cer si AEACE, de Patriarhie, de Comisia prezidentiala pentru educatie si chiar de seful statului, care le-a catalogat, la ceremonia de lansare in dezbatere publica, drept "prafuite".
Invatamantul romanesc a fost in ultimii 18 ani teatrul unor experimente alese in mod nefericit de toti ministrii Educatiei. Este vorba despre modificarile operate an de an in metodologia de examene, in programa scolara, manuale etc., iar in urma carora au avut de suferit deopotriva elevii, parintii si profesorii. Rezultatul: scoala nu este centrata pe elev, nu il serveste, intrucat cunostintele dobandite aici sunt nefolositoare nevoilor de pe piata muncii. Meditatiile au depasit orice dimensiune logica, multi parinti fiind nevoiti sa apeleze la aceasta forma de invatamant paralel, extrem de costisitor, inca din clasa intai. In ciuda promisiunilor, actualul Guvern a alocat 6% din PIB abia anul trecut, insa fondurile generoase au fost atat de prost administrate la capitolul investitii in infrastructura, astfel incat 70% dintre unitatile de invatamant preuniversitar nu sunt nici acum autorizate sanitar. In mediul rural, toate gradinitele si scolile au wc-ul in fundul curtii, iar alimentarea cu apa lipseste. Ministrul Adomnitei vorbeste despre invatamant numai in cifre, in timp ce scoala nu mai e de mult atractiva pentru elevi si dascali.