Ziua Logo
  Nr. 4156 de marti, 12 februarie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Cultura
"Cameleonul" Despina i-a cucerit pe vienezi
-- In urma cu cativa ani, Riccardo Muti a dirijat, la Theater an der Wien, ciclul Mozart-Da Ponte, productiile respective fiind apoi "transferate" la Staatsoper, astfel incat, pe 6 februarie, a avut loc prezentarea spectacolului cu "Cosi fan tutte", marcand deopotriva revenirea ilustrului muzician la pupitrul celebrului teatru, dar si o noua versiune interpretativa care a oferit cateva surprize deosebit de placute.
O distributie in care au stralucit baritonul Ildebrando D'Arcangelo - un Guglielmo exceptional sub toate aspectele; tanarul tenor Francesco Meli - in debut absolut pe acea scena -, o adevarata revelatie in rolul lui Fernando; soprana Laura Tatulescu (foto) a stralucit in Despina, explozia aplauzelor ce au insotit atat ariile sale, cat mai ales aparitia de la final, dar si reactia salii la fiecare moment de efect, confirmand placerea cu care melomanii au ascultat glasul sau generos, calitativ si vibrant, dar perfect adaptat cerintelor dificilului rol, reusind impecabil si "modificarea" in travestiuri (in special in Notar), incantati totodata de jocul alert, plin de umor si farmec, de exceptionala realizare a Doctorului (un fel de Falstaff cu masca si o burta peste care isi "tragea" pantalonii grotesti cu gesturi de un comic irezistibil), trecand cu naturalete si dezinvoltura de la secventele lirice la cele pline de voiosie, apoi la ansamblurile deosebit de solicitante (si prin tempo-ul naucitor cerut de Muti). Din fericire, spectacolul a fost transmis in direct de ORF si preluat la Radio Romania Muzical, astfel incat performanta sa a cucerit si publicul nostru, chiar si cei mai sceptici "analisti" convingandu-se astfel ca Laura Tatulescu merita distribuirea in roluri de prim plan pe scena unde evolueaza toate "varfurile" liricii mondiale; nu intamplator, si cei mai severi critici (precum Karl Lobl, care afirma ca i s-a parut cea mai buna din distributie!) au facut risipa de superlative in ceea ce o priveste.
Daca soprana Barbara Fritoli (Fiordiligi) si mezzosoprana Angelika Kirchschlager (Dorabella) au rezolvat tesatura vocala cu acuratete, dar (si) cu probleme tehnice (pentru ca Mozart s-a dovedit inca o data foarte greu de cantat...), intrupand personaje agreabile in special in plan vizual, baritonul Natale De Carolis a fost... inexistent in Don Alfonso, sters si ca prezenta vocala, si ca personalitate scenica. Optand pentru un Mozart... rossinian, Muti a oferit o uvertura destul de monocroma, pentru ca apoi orchestra sa realizeze o paleta coloristica bogata, iar derularea muzicala extrem de rapida a asigurat permanenta verva (mai apropiata de stilul italian), riscand insa o usoara "patinare" in relatia cu scena, mai ales in ansambluri.
Am aplaudat, asemeni unei sali arhipline, un spectacol de mare succes, urmarit cu respiratia taiata de publicul atent, cunoscator si extrem de pretentios, ovatiile cu care a fost rasplatita Laura Tatulescu, devenind astfel cu atat mai pretioase si elocvente. Iar in 25 februarie, partitura va fi prezentata de ansamblul Staatsoper la Concertgebow (Amsterdam).
Anca FLOREA 
A r h i v a
  Skandenberg cu Shakespeare    
  Erotismul si obsesia literaturii la Anais Nin    
  "Iosefina" de la sertar    
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Decretele secrete (4711 afisari)
 Ilie Dumitrescu amenintat cu pistolul in fata politistilor (2561 afisari)
 Inapoi la Cotroceni (2270 afisari)
 Misterele de langa noi (2059 afisari)
 Puterea din umbra (2054 afisari)
 Martor la inmormantarea Ceausestilor (6561 afisari)
 Macel in Berceni (2704 afisari)
 Portavion american survolat de bombardiere rusesti (2597 afisari)
 Mercedes cu un picior la Cluj, Porsche, instalat la Dej (2457 afisari)
 Ion Iliescu si Nica Leon s-au porcait la Parlament (2315 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00882 sec.