Berceanu l-a acuzat pe Mihai Grecu, directorul Companiei Nationale de Autostrazi, ca a autorizat plata a 95% din lucrarile efectuate de compania Bechtel la autostrada Transilvania inainte de verificarea respectarii parametrilor de calitate. Situatia este cu atat mai grava, sustine Berceanu, cu cat consultantul angajat de minister, firma franceza Scetauroute, a avertizat in mod repetat ca Bechtel nu respecta termenii contractuali si cere plati suplimentare nejustificate. Grecu si Orban ignora avertismentele expertilor acestei companii, sustine Berceanu. Intr-un raport Scetauroute intocmit in octombrie 2007 se arata ca Bechtel modifica in mod repetat planul de executie al tronsoanelor, pentru fiecare modificare cerand sume mai mari de bani. "Modificarile aparute, in cele mai multe cazuri in urma unor greseli de executie, si solutiile de rezolvare alese sunt cele mai costisitoare. Aceste modificari facute constant de catre antreprenor conduc la cresterea succesiva a costului contractului", se arata in raport. Conform estimarilor lui Berceanu, aceste plati nejustificate vor face ca autostrada sa coste aproape 7 miliarde de euro, fata de costul initial de 2,3 miliarde. In consecinta, cele 5 miliarde de euro suplimentare devin o chestiune de siguranta nationala, a spus Berceanu. (A.I.)