"Am statuat clar ca acesti banii sa fie cheltuiti de catre Ministerul Mediului si am dat niste destinatii clare, de la programul de stimulare a parcului auto si pana la programele de imbunatatire a mediului, impaduriri, ca sa nu mai apara nici un fel de dubiu in legatura cu destinatiile ecologice ale acestei taxe", a explicat Vosganian. Pe de alta parte, daca ne amintim bine, pe la sfarsitul anului trecut, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca o parte din bani se vor duce in proiecte de mediu si restul la buget. Primul-ministru, dupa bunul mers al sloganului "aceeasi Marie cu alta palarie", a spus la acea vreme ca va schimba denumirea taxei de prima inmatriculare, noul nume fiind: Taxa pentru poluarea de la autoturisme. Bineintetes ca scopul final e acelasi, sa adune bani la buget. Trebuie amintit ca se apropie alegerile. Orice proiect de act normativ de acest gen trebuie supus dezbaterii publice. Acesta nu a fost publicat nici pana in acest moment pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor.
Vosganian a mai spus ca, MEF a trimis la Bruxelles noua forma a taxei, urmand ca, pana la sfarsitul lunii, sa fie data o ordonanta de urgenta. El afirmat ca a raspuns unei observatii a comisiei, anume aceea de a face ca valoarea taxei sa fie proportionala cu valoarea masinii, sa scada odata cu valoarea de piata a acesteia. "Aceasta taxa se pune o singura data atunci cand masina intra in tara sau cand intra in piata ca masina noua. O masina noua care va functiona 15 ani polueaza pe durata de viata mai mult decat o masina similara, dar cu cinci ani vechime. Iar daca masina, dupa ce-ai cumparat-o, pleaca din tara, atunci noi returnam diferenta pentru ca masina urmeaza regimul fiscal al altei tari. Aproape jumatate dintre tarile Uniunii au astfel de taxe si va asigur ca pana in deceniul urmator taxa se va generaliza in toata Europa", a explicat ministrul Finantelor.