Ziua Logo
  Nr. 4081 de joi, 8 noiembrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »
Eveniment
Mai tare ca Pache
-- Videanu se considera cel mai bun primar pe care l-a avut vreodata Bucurestiul Liderul PD este atat de multumit de sine incat isi reproseaza doar ca nu si-a comunicat succesele si n-a monopolizat puterea
Care este scopul vizitei dumneavoastra?
Periplul nostru prin redactiile ziarelor n-are scopul de a-mi face campanie electorala, asa cum au speculat unii, ci pentru ca avem un deficit de comunicare. La inceputul mandatului meu am venit pe zece promisiuni electorale pe care a trebuit sa le cuantific si in bani, sa vedem cu ce resurse putem sa atacam Bucurestiul pentru a rezolva aceste probleme. Orasul retine din bugetul municipal undeva la 32%, restul fiind veniturile sectoarelor. Din cei aproape 32%, care inseamna in jur de 600 de milioane de euro, aproape 60% se duce pe subventii directe spre RADET si RATB. Am cheltuielile fixe cam 28% si un buget de dezvoltare undeva la 12% din veniturile municipalitatii. Ceea ce inseamna cam 70 de milioane de euro, cat reprezinta reabilitarea unui bulevard principal cum este Colentina. Atunci a trebuit sa ma indrept spre o zona unde legea imi permite, si anume gradul de indatorare, si sa fac acea emisiune de obligatiuni pe care o stiti cu totii. Care a fost cea mai spectaculoasa emisiune de obligatiuni realizata de vreo municipalitate europeana in ultimii zece ani de zile. Iar lucrul cu care ma mandresc cel mai mult este ca, dupa doi ani de utilizare a celor 500 de milioane de euro, pot spune urmatoarele: costurile pentru acesti bani au fost zero si avem 11 milioane de euro venituri financiare suplimentare. O sa intrebati cum a fost posibil asa ceva, in conditiile in care Romania era obisnuita, in ultimii 17 ani, nu numai sa plateasca costuri foarte mari la imprumuturi, ci si penalitati de neutilizare. Am gestionat responsabil si corect banul public, cunosteam politica de apreciere a monedei nationale si, cum legea imi dadea dreptul ca imprumuturile externe sa le gestionez prin bancile comerciale, am schimbat cele 500 de milioane de euro in lei, am organizat licitatii, si am facut plasamente. Din aceste plasamente am obtinut venituri, iar din acestea am achitat, dupa doi ani, integral dobanzile si am ramas cu 11 milioane de euro venituri financiare.
Cu toate acestea, mai mult de jumatate dintre bucuresteni va injura?
Stiu ca acum soferii ma-njura, dar isi vor schimba opiniile pe 30 martie anul viitor, cand toate lucrarile de reabilitare vor fi gata. Am sa va dau un exemplu, si anume Bulevardul 1 Decembrie 1918. As fi fost bucuros sa fi fost langa mine si domnul Udriste cand s-au inceput lucrarile si toata lumea ne injura. Cand lucrarile s-au finalizat si le-am receptionat, atitudinea oamenilor s-a schimbat complet. Acest bulevard este acum mai frumos chiar decat Magheru. Municipalitatea are in executie permanenta in jur de 25 - 30 de bulevarde principale. Chiar daca anul acesta finalizam 89, le am intr-un program coordonator, astfel incat in executie sa fie in jur de numai 30. Terminam unele, incepem altele. In vara acestui an am finalizat reabilitarea a 51 de bulevarde.
In general nu vedem nimic concret. Se vorbeste mult si se face putin. Mai ales in ceea ce priveste strazile.
Avem un Master plan al Bucurestiului, vestitul Studiu JAICA, pe baza caruia am demarat principalele proiecte de infrastructura si de trafic, care sunt strans legate una de cealalta, iar in subsidiar incurajarea transportului public in detrimentul celui individual, o tendinta a tuturor capitalelor europene pentru rezolvarea problemelor de trafic. Trebuie sa stiti ca nici o capitala europeana nu si-a rezolvat problemele de trafic decat incurajand transportul public. S-a mers pana acolo incat, de curand la Londra au fost introduse penalitati pentru cei care circula mai putin de doua persoane intr-un autovehicul. Primaria Capitalei gestioneaza cele 398 de artere mari pe care circula RATB. Pentru acestea vreau sa ma judecati, nu dupa restul strazilor pana la 5400 care se afla in administrarea si responsabilitatea primarilor de sector. In momentul in care am inceput reabilitarea, daca mentineam doar ideea frezarii si turnarii imbracamintii asfaltice, in sase luni de zile rezolvam tot Bucurestiul. Una dintre cele mai mari probleme pe care o are orasul, si care nu se vede, este infrastructura subterana. Aceasta este foarte veche si nu s-a reabilitat absolut deloc. Orasul a fost proiectat pentru o populatie de 1,2 milioane de locuitori, iar acum are 2,1 milioane de locuitori. Eu nu pot sa nu anticipez perspectiva dublarii numarului de locuitori, potrivit unui studiu al Bancii Mondiale, dat fiind faptul ca peste 52% din investitiile straine directe sunt localizate in Bucuresti si in zona limitrofa, Capitala Romaniei devenind un mare atractor de forta de munca si o dublare a populatiei. De aceea, am simtit nevoia unei upgradari al Master planului intocmit de japonezi, beneficiind de consultanta celei mai mari companii in domeniu din UE, WSP Group de la Londra, care au regularizat traficul din capitala britanica cu mare succes. Noul proiect va fi finalizat la sfarsitul lunii noiembrie si va cuprinde, pe langa programul de infrastructura, si reabilitarea sistemului de circulatie, vestitul management al traficului.
Odata cu reabilitarea infrastructurii venim cu cea de-a doua componenta si anume managementul traficului. Asta inseamna ca, in inelul principal cele o suta de intersectii principale - prima faza a proiectului - vor fi corelate cu trei nivele de prioritate. In momentul de fata, chiar daca in unele intersectii am renuntat la acest principiu, fortati de imprejurari, semafoarele sunt regularizate pe principiul 50 km/ora unda verde, de parca am avea bulevarde libere si toate autovehiculele ar circula cu aceasta viteza. Noul sistem de management al traficului, printr-un soft adecvat, va corela circulatia pe trei nivele de prioritate. Primul nivel il reprezinta interventiile de urgenta: salvare, pompieri, politie s.a.m.d., iar al doilea nivel de prioritate va fi planul de transport al RATB. Toate aceste masini vor fi dotate cu sistem GPS, pe destinatia de urmat. Semafoarele vor citi codurile acestora si le vor da unda verde.
De ce ati cumparat autobuze fara aer conditionat?
Am cumparat 500 de autobuze Mercedes fara aer conditionat, mai luam alte 500 cu aer conditionat, dar vreau sa va spun ceva foarte interesant. Media europeana a mijloacelor de transport in comun dotate cu asemenea instalatii este de 15%. Bucurestiul va avea mult peste 50% din parcul de autobuze dotate cu aer conditionat. Am sa ma justific de ce am cumparat autobuze si fara aer conditionat. Unul dintre angajamentele mele cu directorii RADET si RATB, la inceputul mandatului meu, a fost acela ca voi face atatea investitii, astfel incat la sfarsit de mandat, pe rezultatul operational, sa nu mai acord subventii. Repet, din bugetul Primariei Municipiului Bucuresti un procent de 60% se duce pe subventii. Directorul RATB, Gheoghe Aron, a venit cu un program foarte bun legat de investitiile pe care ar trebui sa le facem, astfel incat pe rezultatul operational sa nu-i mai trebuiasca subventii la sfarsit de mandat. Daca vor fi mentinute gratuitatile pentru pensionari si reducerile pentru studenti, atunci acestea vor fi subventionate de municipalitate si atat. Este o neglijenta fata de banul public, ca niste bani sa tot fie aruncati intr-o caciula mare, fara un rezultat favorabil. Interesant este faptul ca asociatiile de pensionari nu vor mijloace de transport in comun cu aer conditionat. Trebuie sa va spun ca Bruxelles a trebuit sa scoata din circulatie mijloacele de transport in comun, datorita protestelor celor care nu puteau suporta aerul conditionat. Raportat la anul 2005, pentru 28 de zile caniculare cate s-au inregistrat atunci, nu se justifica o cheltuiala suplimentara atat de mare. De atunci, lucrurile au inceput sa evolueze, zilele de canicula inmultindu-se, si de aceea s-a luat decizia sa cumparam 500 de autobuze cu aer conditionat. Le vom inscriptiona, fara a mai face insa publicitate pe acest aspect. Oamenii vor avea posibilitatea sa aleaga masinile in care vor sa circule.
Nu au fost incepute prea multe proiecte deodata si fara termene precise de finalizare?
Legat de reabilitarea infrastructurii, pentru ca aceasta este problema cea mai delicata, multi mi-au reprosat ca am inceput prea multe proiecte dintr-o data. Recunosc, poate ca da, insa a fost absolut necesar sa fortez reabilitarea orasului si am sa va spun de ce. In ultimii 17 ani, sectorul privat a luat-o cu mult inaintea administratiei publice locale. Si nu exista posibilitatea unui plan de dezvoltare urbanistica a orasului pentru ca: in toti acesti ani, lucrurile s-au petrecut asa. S-a facut dezvoltarea imobiliara, dupa care municipalitatea a trebuit sa creeze drumuri, locuri de parcare, infrastructura subterana etc. Apropo, vreau sa va spun ca astazi, in centrul Bucurestiului, nu mai avem rezerva de putere electrica instalata.
In momentul de fata este un haos in ceea ce priveste constructiile din Capitala.
Autorizatiile pentru constructii le-au dat si le dau primariile de sector. Punct.
Nu aveti chiar nici o vina?
Nu vreau sa ma exonerez de raspundere, dar asta e situatia. Repet, as vrea sa ma judecati pe baza responsabilitatilor legale pe care le am eu. In mod normal, autorizatia de constructie se elibereaza dupa ce se obtin toate avizele necesare. Cu exceptia monumentelor istorice, autorizatiile de constructie le dau sectoarele. Se intocmesc PUZ-uri (Planuri Urbanistice Zonale - n.r.), dar acestea nu confera drept de constructie. Nu primarii Capitalei dau avizele pentru PUZ-uri, ci arhitectii, din punct de vedere profesional, se pronunta pe aceasta tema. Cu avizul de la Comisia tehnica de Urbanism se vine la Arhitectul-sef al Bucurestiului, care emite un alt aviz de specialitate, iar documentatia se duce la Comisia de Specialitate a Consiliului General al Municipiului. Se intocmeste un alt raport si, pe baza tuturor acestor documente, primarul general nu face altceva decat realizeaza expunerea de motive pentru introducerea problemei pe ordinea de zi a Consiliului General, care supune propunerea la vot. Aceasta este procedura legala. Eu nu stau sa analizez, pentru ca au facut-o inaintea mea specialistii, ci ma uit doar daca proiectul respectiv intruneste conditiile legale, daca are toate avizele necesare.
Ati luat vreodata atitudine impotriva vreunui abuz?
Atunci cand cineva imi sesizeaza un abuz, eu sesizez la randul meu auditul intern al institutiei, care audit imi propune masurile care se impun a fi luate. Eu nu vreau sa ma transform la Primarie intr-un procuror. Eu veghez la buna functionare, pe principiul legii, a institutiei pe care o conduc.
Inseamna ca sunteti multumit de ce se intampla in Primarie.
Nu, nu sunt multumit. Dar cine hotaraste incalcarea legii. Avizele se dau legal. Va rog sa retineti frati romani, avizul arhitectilor spre exemplu este cel care hotaraste. Nu se poate ca primarul general sa intre in bucataria fiecarui serviciu. Fiecare director sa raspunda. Aveti o conceptie gresita de management.
Se aplica sanctiuni celor care fac reparatii de mantuiala in carosabil?
Acum doi ani am initiat un proiect de hotarare de consiliu si-am spus asa: orice furnizor de utilitati care vrea sa mai intervina intr-un drum recent reabilitat, nu o mai poate face decat dupa ce are contract cu cel care are drumul in garantie sau intretinere multianuala si numai pentru situatii de urgenta, pentru avarii. Strazile desfundate pe care le vedeti in Bucuresti sunt asa, deoarece reabilitam intreaga infrastructura subterana. Daca vreti sa vorbim despre abuzuri, il voi ruga pe Viorel Uleia (n.r. director in cadrul Primariei) sa va puna la dispozitie zecile de miliarde de lei amenzi pe care le-am aplicat permanent. Si cea mai afectata firma este Apa Nova.
Totusi nu ati executat Apa Nova cu 1,5 milioane dolari?
Amenda data de ARBAC este o prostie.
Ati dat amenzi, dar daunele provocate cine le plateste? Aratati-ne un dosar de instanta, in urma caruia o firma a platit daunele provocate, iar primaria si-a recuperat banii.
Eu sunt primar de doi ani si jumatate, frati romani. Atat. Pe masura ce am constatat disfunctionalitati, am incercat sa fac acele corectii absolut necesare. Spre exemplu, acolo unde un drum a fost reabilitat, dar a intervenit necesitatea unei interventii urgente, reparatiile se fac pe banii furnizorului de utilitati.
De ce sunt inlocuite bordurile periodic?
In mandatul meu, nu a existat decat o singura strada cu borduri de granit. Aceste se refolosesc. Nu stiu unde sunt bordurile scoase de pe Campinenu de exemplu. Cele care nu sunt de granit se arunca fiindca se sparg. Mergeti pe Dinicu Golescu sa vedeti ca acelea au fost refolosite. Bucurestiul nu a fost dotat in mandatul meu cu borduri de granit. Intrebati-l pe Halaicu unde sunt restul. Atunci a inceput scoaterea lor. Daca ma sesizati cu vreo problema legata de acest subiect merg cu dumneavoastra sa lamurim situatia.
Vindeti borduri care se pun pe strazile capitalei?
Nu. Si este exclus ca vreun intremediar sa cumpere de la firma mea. Nu particip la licitatii. Daca un client comanda nu spune unde se duce marfa. Poate exista posibilitatea sa ajunga si in Bucuresti. Contracte directe cu Bucurestiul nu exista. Intrebati la firmele care lucreaza la strazi. Treaba mea este RADET, RATB, infrastructura, canalizarea. Va promit ca voi face o ancheta sa vad de unde provin bordurile. Marmosim (n.r. - firma familiei Videanu) are un deal de andesit care produce borduri la cererea clientului. Indiferent care este acesta. Multe se duc la export. Se fac licitatii, daca este un pret bun pentru primarie nu ma intereseaza de unde isi procura materiale.
Cate contracte au incheiat cu Primaria firme apropiate PD sau lui Traian Basescu precum Euroconstruct?
Apropo de clientela PD, pe care tot o vehiculeaza unii si altii, vreau sa retineti ca nu am atribuit nici un contract prin incredintare directa in Bucuresti.
De ce considerati ca trecerea serviciilor de salubritate la sectoare este dezastruoasa?
In aceasta problema, primarul general nu mai are nici un fel de competenta legala. In 2006 am elaborat un studiu privind managementul integrat. Acum au aparut problemele din cauza unor primari de sector. Orasul ar trebui administrat unitar si din acest punct de vedere. Bucurestiul nu-si poate permite sa aiba sase orase in interior.
Nu este bine deci ca exista sapte primari si 250 de consilieri?
Acest sistem este cel mai nefericit sistem administrativ pe care-l are vreo capitala europeana. In Europa exista doua sisteme de organizare administrativa. Madridul are un singur primar general, ales prin vot direct, primarii sectoarelor sunt numiti de echivalentul consiliului general de la noi, la propunerea primarului general si activitatea se desfasoara in mod unitar. La Paris, primarii arodismentelor sunt alesi prin vot direct, dar ei reprezinta un fel de guvern al primarului general, care are un statut de guvernator legal. La fel si la Viena. Noi ne aflam intr-o situatie atipica. Primarul general si cei de sectoare sunt alesi prin vot direct, toti sunt ordonatori principali de credite si intre ei nu exista nici un fel de relatie de subordonare. Mai mult decat atat, in situatia unui conflict intre primarul general si cei de sector, ultimii castiga intotdeauna.
Tineti audiente cu cetatenii? Presedintele Romaniei, Traian Basescu, va acuza ca nu coborati in strada, ca "nu prea mergeti pe jos". Asta era un punct principal al promisiunilor dvs. electorale.
Nu tin nici un fel de audiente. Din punctul meu de vedere este un fel de trafic de influenta. Nu prin audiente tin legatura cu oamenii ci in strada. Mai greseste si presedintele.
Ati promis ca veti achizitiona 3000 de locuinte pe an. Cat ati realizat?
Pana acum avem 370 de locuinte. Avem in negociere alte 2000. Eu unul trebuie sa recunosc ca am mizat pe un program ce nu se poate realiza prea usor. Adica 3000 de locuinte pe an. Solutia este sa cumparam de pe piata libera. Abia acum s-a deblocat aceasta piata. Vom trece urgent la achizitionarea unor astfel de apartamente.
De ce nu recuperati banii pe care arhitectul-sef al Capitalei, Adrian Bold, ii are de platit pentru abuz in servicu. Este vorba de 150.000 de dolari. Este o decizie a justitiei, definitiva si irevocabila.
Domul Bold este in judecata la Curtea Europeana pentru Drepturile Omului. Asteptam sa vedem cum se vor pronunta. Sincer voi verifica daca trebuie sa plateasca banii. Au trecut doi ani si la trei se prescrie. Nu stiu daca nu trebuie asteptat rezultatul de la CEDO.
Costica Costanda a anuntat ca va executa Primaria.
Sa vina se execute. Ce treaba are Costanda cu primarul general. Sa execute Consiliul. Daca se va indrepta impotriva consiliului in 24 de ore ma voi indrepta si eu asupra consilierilor generali pentru recuperarea prejudiciului. Sa execute Consiliul.
De ce sa executati consilierii? De ce nu ati facut la fel si cu Adrian Bold?
O sa execut consilierii. Asa vreau.
Sunteti perceput drept un primar turist. Sunteti foarte rar vazut prin primarie.
Este un detaliu important, pentru ca vreau sa distrug si mitul cu primarul turist. A trebuit sa fac acel ROAD SHOW prin opt capitale financiare ale Uniunii Europene, de la Atena la Londra, pentru a-i convinge pe potentialii investitori. Asta deoarece emisiunea de obligatiuni municipale inseamna un titlu de valoare emis de municipalitate in care o banca de investitii investeste. Crede in proiectul pe care municipalitatea il propune. Noi ne-am dus pentru 120 de milioane, cu limita maxima 500 de milioane de euro. In 37 de secunde s-au subscris 872 de milioane de euro, ceea ce denota ca intreg ROAD SHOW-ul a fost unul de succes si de credibilitate pentru institutiile financiare ale UE. Emisiunea a fost facuta la Londra, nu mai insist asupra acestui subiect.
In final, spuneti-ne ce ati facut concret?
Mergeti pe Mosilor, Magheru, pe strazile principale. Am facut infrastructura. Nimeni nu a rezolvat problemele decat cu cetatenii in oras. Sistemul de canalizare a fost rezolvat. La precipitatii de peste 20 litri pe metrul patrat tot vor fi insa probleme. Asta este, la atat a fost proiectat. Am inceput Stadionul National, Arena Multifunctionala, troleibuze, autobuze. Modul in care sunt utilizati banii eu il decid.
Veti mai candida la primarie?
In martie voi sti exact. Vom vedea. In toate cercetarile sociologice, daca as candida astazi pentru acelasi post, as castiga din primul tur de scrutin, in oricare din varianta. Vanghelie nu va mai castiga nici macar in sectorul lui, daramite sa-mi fie contracandidat. Eu sincer, ca om politic ma simt implinit. Cea mai mare realizare este programul de Guvernare pe care l-am realizat. Dupa programul meu s-a guvernat si se guverneaza si acum. A fost programul cu care a fost investit guvernul Tariceanu I. L-am realizat impreuna cu Pogea, cu Tinca. Eu am fost coordonatorul. Foarte putini au lucrat la el. Acesta s-a facut intr-un loc situat in afara Bucurestiului. E un program exceptional. Obiectivul principal a fost valorificarea economiei subterane. Dincolo de programele sectoriale. Si politica fiscala, bugerara si monetara. In primii doi ani, din procentul de 32% economie subterana am scos in economia fiscalizata cam 8%. Acum nu il mai recunosc ca au inceput masurile populiste ale unui Guvern de compromisuri. Mai este totusi cate ceva din ce am propus eu.
Ce va reprosati?
Ca nu am comunicat suficient. Eu am abordat orasul din punct de vedere managerial nu politic. Nu am vrut sa monopolizez puterea. Eu receptionez categoriile de lucrari. Se putea face mult mai mult cu spatiile vrezi din oras. Fata de ce mi-am propus initial mi-am dat seama ca te lovesti de o bariera a relatiilor dintre Primaria Capitalei si cele de sector. Avem in administrare cinci Parcuri, Herastrau, Tineretului, Cismigiu, Circului si Carol, toate sunt administrate de sectoare. Este o retinere din partea sectoarelor pe care am constatat-o cand am cerut plantarea platanilor. Au dat parcurile pe care le detin, in exploatarea unor firme. Autorizatiile de taiere se dau de noi. Orice autorizatie de taiere vreau sa o vad si eu. Asa am cerut de vreo patru luni.
Domnul Vasile Blaga spunea ca puteti fi al doilea primar al Capitalei dupa Pache Protopopescu.
Nu cred ca o sa fiu cotat ca al doilea primar al Capitalei, dupa Pache Protopopescu, ci primul.
Pache Protopopescu a modernizat Bucurestiul
Administratia Pache Protopopescu a ramas in istoria Bucurestiului drept cea mai prolifica dintre toate cate au existat. Liberalul Pache Protopopescu a condus destinele Capitalei din aprilie 1888 pana in decembrie 1891, perioada in care a transformat Capitala intr-un oras modern. In anul 1889 a marit lungimea retelei stradale cu 13,185 kilometri. Reteaua de canalizare s-a lungit in acelasi an cu 2738 de metri. In perioada 1889-1890, au fost pavati in Bucuresti, cu piatra cubica, 31,790 de kilometri de drum. La capitolul pavaje cu bazalt artificial, lungimea lucrarilor a insumat 1,757 kilometri. Tot la capitolul strazi, este atestata in anuare si rubrica "Pavaje cu bolovani", unde lungimea insumata a lucrarilor este de 129,490 kilometri. Pache Protopopescu a fost cel care a construit in Bucuresti primele trotuare. Multe din drumurile facute de Protopopescu in acea vreme au ramas si azi in acelasi stadiu de pavare. Daca adunam lungimea tuturor strazilor pe care s-au facut lucrari, rezulta o uluitoare lungime de 163,037 kilometri. In 1890 a finalizat prelungirea fostului bulevard al Orizontului, care avea sa-i poarte apoi ulterior numele. El a construit 28 de scoli si Liceul "Gheorghe Lazar" in anul 1889. O alta noutate pentru Bucuresti a fost aparitia unui azil de noapte. Tot in perioada sa a fost infiintat si un serviciu gratuit de trasuri pentru transportul bolnavilor la spitale.
Pache Protopopescu a facut doctoratul in drept la Paris si, pe langa postul de primar al Bucurestiului, a mai ocupat functiile de prefect al Politiei Capitalei, deputat si profesor la Scoala de Comert. Totodata, el a fondat si numeroase ziare.
 Comentarii: 15 Afiseaza toate comentariile  
N-a facut nimic si acum pleaca   de Andrei Petru
Eu ii propun   de Shadow
Io va propun...   de spaiu'
Sint cel mai tarrrrreeeee !!!!!!   de panaitescu
Mai tare ca Pache doar in borduri!   de Huhurianu
PD trebuie trimis la lada de gunoi   de voyager
Modernizare?!   de alizee
Nerusinare numele tau e Videanu   de horiageo
VICLEANUL MEREU IN CONCEDIU !   de ion ion
Statuile lui VIDEANU   de voyager
Videanu Bordurica   de virusake
videanu si prostia   de francezu
Fereasca dumnezeu   de Radu F
S-au facut si nu s-au facut   de Atamild
Felicitari   de neamtu tiganu
A r h i v a
  Lovitura la Tbilisi    5 comentarii
  Rusia da vina pe SUA    7 comentarii
  Au aruncat pisica la UE    2 comentarii
  O treime din vinul de pe piata e posirca    5 comentarii
  "Ma judeca Dumnezeu si credinciosii"    4 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Disectia (2373 afisari)
 Sapte peste prag (2255 afisari)
 Mai tare ca Pache (2066 afisari)
 Tiganii romani si munca la negru din Italia (1877 afisari)
 Alegerea papilor - se revine la 2/3 (1597 afisari)
 Israelul ar putea ataca Iranul (762 afisari)
 Masinile inmatriculate in Transnistria, interzise pe soselele din Republica Moldova (447 afisari)
 Crima odioasa a lui Mailat si armele biologice ale lui Saddam (412 afisari)
 Traian Basescu a pierdut procesul cu CNCD in cazul "tiganca imputita" (295 afisari)
 Vizita lui Tariceanu la Roma, in presa internationala (258 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02849 sec.