Intentionand asigurarea unui "regim special de protectie si de asistenta a tinerilor pentru realizarea drepturilor acestora", acest act normativ a prevazut un pachet de masuri, intre altele, recunoasterea unei Fundatii Nationale pentru Tineret (F.N.T.). Acesteia i se cedeaza imobilele, fondurile banesti si celelalte active care au apartinut structurilor centrale ale fostei Uniuni a Tineretului Comunist (U.T.C.)
Fundatia Nationala pentru Tineret are statut de persoana juridica de drept privat. Cu alte cuvinte, nimeni nu are un cuvant de spus asupra ceea ce face F.N.T. - exceptand respectarea de catre aceasta a conditiilor generale de legalitate. Crearea ei este ea insasi o ciudatenie. Daca vrei sa sprijini tineretul, iar o organizatie guvernamentala precum Autoritatea Nationala pentru Tineret nu pare suficienta, atunci infiintezi agentii independente. Care au statut de drept public, cu toate consecintele. Sau sprijini, prin licitatie de proiecte, organizatii private. Asistarea lor poate include acordarea de spatii in folosinta gratuita pentru o perioada de timp. Dar "sa faca" statul o organizatie privata este un non sens. Formula are ca rezultat scoaterea din circuitul public a unor valori de care nimeni nu va mai da seama. Opinia publica nu mai e indreptatita sa primeasca informatii despre felul in care vor fi folosite bunurile.
Desigur, statul este obligat sa cedeze patrimoniul public unei organizatii daca aceasta este mostenitoarea uneia defuncte care l-a detinut anterior. Fundatia Nationala pentru Tineret ar fi in drept sa primeasca bunurile Uniunii Tineretului Comunist daca ar reprezenta continuatoarea U.T.C.- cum a si declarat la un moment dat deputata PRM Lia Olguta Vasilescu. Uniunea a reprezentat pepiniera Partidului Comunist Roman (P.C.R.). La randul lui, P.C.R. a fost, cum declara chiar seful statului in mesajul sau politic din decembrie 2006, "creierul sistemului represiv". Partidul Comunist a dat esenta regimului din Romania. Un regim "nelegitim si criminal", ca sa citam aceeasi autoritate. Or, cum sa tratezi, implicit sau explicit, un grup de tineri, astazi, sau o organizatie a lor, drept "mostenitori" ai U.T.C.? Continuatori ai unei organizatii neligitime sau criminale? E ca si cum, dupa ce ai decapitat Mafia, ai da patrimoniul acesteia unei post-Mafii. Cand C.P.U.N. a creat Fundatiile judetene pentru tineret, in 1990, care au preluat cladiri ale U.T.C., membrii acestuia nu erau constienti de ce faceau. Dar in 2006 nu mai exista astfel de scuze.
Parlamentul este indriduit sa adopte legi si sa-si exercite in astfel de cazuri imaginatia. Numai ca si el, chiar for suprem fiind, se supune principiilor mai generale care fondeaza o societate. Un astfel de principiu cere exercitarea competentelor cu buna credinta. Or, parlamentarii scot patrimoniul U.T.C. din circuitul public in favoarea unor persoane private. Odata patrimoniul insusit, felul in care acesta slujeste interesul tinerilor scapa total de sub orice control. Fie parlamentarii participa la o inselaciune, fie ei stabilesc ca F.N.T. este mostenitoarea U.T.C. Dar in ultimul caz, parlamentarii devin sustinatorii "unei organizatii neligitime si criminale".