Ziua Logo
  Nr. 3897 de miercuri, 4 aprilie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »
IT&C
In era digitala publicitatea se adapteaza la gusturile utilizatorilor
-- Site-ul "The New York Times" isi adapteaza publicitatea la gusturile cititorilor in functie de site-urile pe care acestia le viziteaza in ultimele 15 zile, iar Google a realizat un sistem automatizat prin care plaseaza bannere publicitare online, informeaza AFP.
Prin intermediul unor cookies, Tacoda (cea mai mare retea de publicitate din Statele Unite care studiaza comportamentul publicului) identifica vizitatorii site-ului "The New York Times" care, in ultimele 15 zile au vizitat, de exemplu, un site ce vinde masini. Presedintele-director general al Tacoda, Dave Morgan, a explicat ca atunci cand vizitatorii vor intra pe site-ul publicatiei pe ecran vor fi afisate reclame adaptate la preferintele lor, adica reclame la produse din domeniul auto.
Pe de alta parte, liderul mondial in cautarea de date prin internet, Google, a lansat publicitatea contextuala, un sistem care genereaza aparitia unui text publicitar pe o pagina web atunci cand utilizatorul ajunge cu mouse-ul in dreptul unui anumit cuvant. Google incaseaza 30% din retetele publicitare de pe internet la nivel mondial fata de 20%, cat incaseaza rivalul sau Yahoo.
Google utilizeaza deja un sistem automatizat care plaseaza bannere publicitare online, Google AdWords, si care permit publicitarilor sa cumpere orice cuvant-cheie doresc. Anunturile lor apar in lista de rezultate ale cautarilor atunci cand utilizatorii cauta cuvintele respective pe site-urile partenere ale Google.
Microsoft si Yahoo merg si mai departe si, in afara de reperarea site-urilor vizitate anterior de utilizatori ei folosesc si datele demografice pe care utilizatorii le-au furnizat atunci cand s-au inscris pe portalul respectiv sau in contul de e-mail, date care cuprind informatii precum locul, varsta si sexul.
Publicitatea s-a adaptat si la noile site-uri interactive, blog-uri si retele sociale. Site-urile gen MySpace tin si ele cont de gusturile si preferintele consumatorilor, iar spoturile TV sunt, de asemenea, personalizate in functie de caracteristicile individuale. Publicitatea digitala individualizata este disponibila si pe consolele jocurilor conectate pe internet.
Alte sisteme permit identificarea telefoanelor mobile prin GPS si, in functie de locatia in care se afla utilizatorii, trimit reclame ale magazinelor care se afla in zona.
A r h i v a
  Ziarele americane sunt tot mai prezente pe internet - analiza AFP    
  Microsoft va lansa o noua versiune a consolei de jocuri Xbox 360    
 Top afisari / comentarii 
 BB, primul model anorexic al omenirii (4587 afisari)
 Guvernul a murit! Traiasca Guvernul! (3517 afisari)
 Presa straina plange dupa Macovei (3480 afisari)
 Catacombele secrete ale lui Stalin (3038 afisari)
 Rusia avertizeaza SUA pentru Iran (2551 afisari)
 Curtea Constitutionala a decis ca modificarea Legii referendumului e neconstitutionala (353 afisari)
 Crima pasionala la sediul CNN (111 afisari)
 Stanculescu si Chitac, cate 15 ani de detentie (69 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00994 sec.