Prin intermediul unor cookies, Tacoda (cea mai mare retea de publicitate din Statele Unite care studiaza comportamentul publicului) identifica vizitatorii site-ului "The New York Times" care, in ultimele 15 zile au vizitat, de exemplu, un site ce vinde masini. Presedintele-director general al Tacoda, Dave Morgan, a explicat ca atunci cand vizitatorii vor intra pe site-ul publicatiei pe ecran vor fi afisate reclame adaptate la preferintele lor, adica reclame la produse din domeniul auto.
Pe de alta parte, liderul mondial in cautarea de date prin internet, Google, a lansat publicitatea contextuala, un sistem care genereaza aparitia unui text publicitar pe o pagina web atunci cand utilizatorul ajunge cu mouse-ul in dreptul unui anumit cuvant. Google incaseaza 30% din retetele publicitare de pe internet la nivel mondial fata de 20%, cat incaseaza rivalul sau Yahoo.
Google utilizeaza deja un sistem automatizat care plaseaza bannere publicitare online, Google AdWords, si care permit publicitarilor sa cumpere orice cuvant-cheie doresc. Anunturile lor apar in lista de rezultate ale cautarilor atunci cand utilizatorii cauta cuvintele respective pe site-urile partenere ale Google.
Microsoft si Yahoo merg si mai departe si, in afara de reperarea site-urilor vizitate anterior de utilizatori ei folosesc si datele demografice pe care utilizatorii le-au furnizat atunci cand s-au inscris pe portalul respectiv sau in contul de e-mail, date care cuprind informatii precum locul, varsta si sexul.
Publicitatea s-a adaptat si la noile site-uri interactive, blog-uri si retele sociale. Site-urile gen MySpace tin si ele cont de gusturile si preferintele consumatorilor, iar spoturile TV sunt, de asemenea, personalizate in functie de caracteristicile individuale. Publicitatea digitala individualizata este disponibila si pe consolele jocurilor conectate pe internet.
Alte sisteme permit identificarea telefoanelor mobile prin GPS si, in functie de locatia in care se afla utilizatorii, trimit reclame ale magazinelor care se afla in zona.