Reprezentantii Vodafone estimeaza ca piata de muzica digitala ar putea ajunge, in 2008, la 15 - 16% din totalul pietei de muzica daca vor fi luate masuri sustinute impotriva pirateriei. "sPe telefonul mobilt, lunar, descarcarile muzicale la Vodafone sunt de ordinul miilor", a mai declarat, pentru NewsIn, Diana Iosu.
Clientii pot descarca muzica pe telefonul mobil prin serviciul Orange, din aprilie 2006, iar, prin operatorul Vodafone, din iunie 2006. Potrivit reprezentantilor companiei, la Orange tariful pentru descarcarea unei melodii este de 1,6 euro (fara TVA), iar, la Vodafone pretul este de 2,5 dolari americani.
Serviciile prin care poti descarca muzica pe internet au aparut in Romania in decembrie 2005. "In prezent, media este de 10.000 de melodii in fiecare luna. De la aparitia serviciului pana acum au fost descarcate aproximativ 100.000 de melodii", a declarat, pentru NewsIn, Dan Popi, manager-director la Cat Music/EMI Romania.
Pretul unei melodii pe site-ul Musicmall.ro este de 0,9 dolari americani, iar plata se face prin SMS catre operatorii de telefonie mobila. Potrivit lui Dan Popi, manager-director la Cat Music/EMI Romania, 55% din pretul melodiei revine operatorului de telefonie mobila, iar restul de 45% se imparte in trei parti egale intre casa de discuri, artist si site-ul care gazduieste melodiile. El a mai spus ca, momentan, singura metoda de plata a unei melodii este prin intermediul SMS-ului, dar exista planuri de introducere a unor sisteme de plata alternative, precum viramentul bancar si plata prin site-uri specializate.
Dan Popi este mai pesimist decat Diana Iosu, project-managerul de la Vodafone Romania, in ceea ce priveste descarcarea muzicii pe internet. Popi estimeaza ca ea reprezinta sub 1% din totalul pietei de muzica din Romania.
In plan mondial, veniturile globale obtinute din descarcarea de muzica pe computer si pe telefonul mobil s-au dublat in 2006. Acestea au ajuns la aproximativ 1,5 miliarde de euro, potrivit unui comunicat, din 17 ianuarie, al Federatiei Internationale a Industriei Fonografice (IFPI). Vanzarile de muzica in format digital au reprezentat aproximativ 10% din totalul raportat pentru 2006, a mai precizat IFPI.
"Pana in 2010, ne asteptam ca cel putin un sfert din vanzarea de muzica sa fie reprezentata de muzica digitala", a declarat presedintele si directorul executiv al IFPI, John Kennedy.
Coreea de Sud este singura tara din lume unde, in 2006, vanzarile muzicii digitale le-au depasit pe cele fizice.