Ziua Logo
  Nr. 3536 de luni, 30 ianuarie 2006 
 Cauta:  
  Detalii »
Eveniment
Razboi in transportul local sucevean
-- O firma se lupta cu municipalitatea si Justitia pe care le acuza ca fac jocurile mafiei maxi-taxi * Conducerea Atlassib ameninta ca va reclama cazul la toate forurile europene competente
Foto: Mediafax
Justitia suceveana este acuzata intr-un scandal in care sunt implicati atat primaria Suceava, societatea publica de transport local si o firma privata, scandal ce risca sa ajunga pe masa organismelor europene. Mai concret, firma Transport Auto Suceava SA (TASA), membra a holdingului Atlassib, este decisa sa-si apere dreptul de proprietate in fata instantelor europene si sa reclame lipsa de obiectivitate a Justitiei sucevene la toate forurile competente internationale. "Cu o justitie cum este cea din Suceava, nu avem ce cauta in Uniunea Europeana", si-a inceput discursul Marius Iliescu, administratorul TASA, intr-o conferinta de presa care a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute la sediul firmei din Suceava.
Istoria scandalului
Scandalul incepe la sfarsitul anului 2004, cand TASA isi adjudeca prin licitatie publica de la Directia Generala a Finantelor Publice Suceava mai multe imobile si bunuri mobile apartinand SC Transport Public si Servicii SA (TPS), ca solutie a stingerii datoriilor pe care aceasta societate comerciala le avea la bugetul de stat. Dupa castigarea licitatiei, TASA inchiriaza aceste bunuri societatii de transport local. Doar ca, in vara anului trecut, TPS refuza sa-si mai plateasca contravaloarea chiriei. Tot in vara anului trecut, TPS intra in lichidare, iar municipalitatea infiinteaza SC Transport Public Local SA (TPL), transferand in contul noii societati atat autobuzele fostei societati cat si activitatea de transport public. Numai ca noua societate intra abuziv in spatiile Holdingului Atlassib, fara a avea acordul acestei societati si fara a exista vreo forma contractuala intre TASA si TPL. Scandalul se acutizeaza la inceputul acestui an cand lichidatorul judiciar al fostei societati de transport public local preda catre TASA bunurile facand obiectul contractului de inchiriere. Reprezentantii Atlassib sigileaza halele si, angajandu-si o firma de paza privata refuza accesul mijloacelor de transport al TPL pe proprietatea lor. In tot acest timp, mijloacele de transport ale TPL si-au desfasurat activitatea in oras nestingherit.
Justitie de cumetrie
In replica, municipalitatea apeleaza la Justitie si obtine o ordonanta presedintiala prin care TASA este obligata sa permita accesul mijloacelor de transport public local in spatiile proprietate. Aceasta pe baza unei actiuni de executare silita a TASA de catre municipalitate. Doar ca aceasta actiune ridica mari semne de intrebare privind legalitatea. Mai precis, in aprilie 2005, printr-o hotarare de Consiliu Local, firmei TASA ii este impusa o chirie lunara de 110.000 lei vechi pe fiecare metru patrat de teren situat sub cladirile si platformele aflate in proprietatea Holdingului Atlassib. Respectiva hotarare de consiliu local este fundamentata doar in baza unei expuneri de motive a consilierului local Ovidiu Dontu, fara a exista o expertiza tehnica pentru stabilirea valorii de piata a terenului. "Este un abuz. La agentiile imobiliare, pretul de vanzare a unui metru patrat de teren este situat intre 20 si 50 de euro. Municipalitatea impune o chirie lunara de 36 de euro pentru fiecare metru patrat de teren. Este aberant. De altfel, noi am desfiintat in instanta actiunea de executare silita", a declarat Lucian Chirila, avocatul Atlassib. Cu toate acestea, desi actiunea de executare silita a fost anulata in instanta si cu toate ca intre municipalitate si TASA n-a fost incheiat un contract de inchiriere, Justitia suceveana admite actiunea municipalitatii si emite o ordonanta presedintiala prin care se antepronunta asupra fondului cauzei si prin care impiedica Atlassib sa-si poata exercita dreptul de proprietate. "Instanta suceveana a facut un lucru pe care eu nu l-am intalnit in intreaga mea cariera. Aceasta ordonanta presedintiala ridica mari semne de intrebare. Mai intai, pe dosarul cauzei este inscrisa mentiunea �Urgent, doar la complet Stanescu Amalia� desi procedura de repartizare a dosarelor este una electronica. De altfel, instanta se antepronunta in aceasta ordonanta presedintiala obligandu-ne sa ne abtinem de la actiunile �abuzive�. Ori, printr-o ordonanta presedintiala nu se judeca fondul cauzei, ci aparenta acesteia, deci magistratii in cauza nu se puteau pronunta asupra actiunii. De altfel, este foarte ciudat cum in aceeasi zi s-a depus actiunea in instanta, in aceeasi zi s-a facut cererea de obtinere a ordonantei presedintiale si tot atunci se si pronunta instanta. Totul pare facut in graba si totul denota o lipsa de obiectivitate a instantei. Vom face cerere de stramutare a dosarului pentru ca nu avem incredere in justitia suceveana", a mai declarat avocatul Atlassib. Pentru a-si apara dreptul de proprietate, conducerea TASA a declarat ca va reclama lipsa de obiectivitate a justitiei sucevene atat la Consiliul Superior al Magistraturii, la ministrul Monica Macovei cat si la instantele si forurile europene competente. De asemenea, abuzurile municipalitatii sucevene care au culminat cu incalcarea dreptului de proprietate privata vor fi reclamate prin memorii trimise la ambasadele europene in Romania, la seful Delegatiei Comisiei Europeane in Romania, la Parlamentul Europei, la CEDO si organizaiile care se ocupa de monitorizarea tarii noastre.
Consiliul Local, ingenuncheat de mafia maxi-taxi
In spatele acestor abuzuri care s-au facut cu concursul Justitiei si municipalitatii sucevene se pare ca sta mafia transportului public din Suceava. Mai precis, pe ruinele fostei societati de transport local a inflorit transportul maxi-taxi. Totul se face cu consimtamantul consilierilor locali care protejeaza mafia microbuzelor maxi-taxi, cu atat mai mult cu cat o parte dintre microbuzele de la strada sunt ale acestor consilieri. "Noi am facut demersuri pentru a aduce 30 de autobuze noi care ar fi asigurat un transport civilizat, insa municipalitatea nu ne-a garantat investitia prin acordarea de trasee deoarece ar fi afectat afacerea microbuzelor", a mai precizat Marius Iliescu, administratorul TASA. In fata acestor acuzatii, primarul Sucevei, Ion Lungu ridica din umeri. "Eu respect dreptul de proprietate al societatii TASA, insa problema apartine de acum Justitiei. Daca justitia va decide ca trebuie sa ne retragem din acele spatii, vom proceda ca atare. Despre acuzatiile care planeaza asupra consilierilor locali eu nu ma pot pronunta, ci trebuie sa ma conformez si sa aplic hotararile de consiliu. In campanie am promis un transport public civilizat si ma voi lupta cu mafia din transportul public", a declarat primarul Ion Lungu recunoscandu-si indirect neputinta in razboiul cu mafia maxi-taxi.
Dorel CODINA, ZIUA de Iasi 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
oras european   de biblioteca
A r h i v a
  Atentat la Basescu    52 comentarii
  PSD colcaie de corupti    11 comentarii
  Blaga a primit 308.000 de euro de la un oradean anchetat de DNA    4 comentarii
  Tariceanu vrea legalizarea "Telefonului"    3 comentarii
  Greva foamei pentru "Justitia lui Stalin"    6 comentarii
  Nicolaescu da vina pe CNAS    1 comentariu
  Japonez omorat de un maidanez    18 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Cuvintele de origine autohtona in limba romana (1415 afisari)
 Blaga a primit 308.000 de euro de la un oradean anchetat de DNA (721 afisari)
 Gabriel Garcia Marquez a renuntat la scris (379 afisari)
 Ionut Dobronauteanu pune capat erei Crisan (138 afisari)
 Atentat la Basescu (88 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2006 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01009 sec.