Presedintele grupului crestin-social din Parlamentul European, Markus Ferber, a criticat noua politica din domeniul infrastructurii rutiere propusa de Comisia Europeana, avertizand, totodata, ca planurile trans-europene elaborate recent ar putea ocoli teritoriul Romaniei, informeaza Mediafax. "Ma ingrijoreaza faptul ca am creat aici o noua birocratie cu coordonatori speciali carora li se ofera practic o sinecura. Aceasta nu poate fi misiunea Comisiei Europene. Sa fie clar, realizarea arterelor transeuropene nu este de competenta Comisiei, atributiile in domeniu revenind tarilor membre," a comentat europarlamentarul german, obiectand ca nu este posibil ca UE sa identifice, in prima faza, 30 de proiecte rutiere prioritare pentru ca, ulterior, sa aleaga cinci "si mai prioritare." Interventia lui Ferber s-a produs in contextul in care Comisia Europeana a dispus, recent, infiintarea unei noi agentii, insarcinata cu accelerarea realizarii unor proiecte rutiere trans-europene. Potrivit propunerii avansate de membrii acesteia, noile axe rutiere trasate nu vor respecta decat in putine cazuri planurile coridoarelor pan-europene existente. Astfel, Romania si Bulgaria ar putea fi excluse din traseele rutiere europene prin realizarea unei alternative la coridorul IV, care sa traverseze Budapesta spre Sofia, pentru ca, apoi, sa se bifurce spre Grecia si Turcia. Referitor la acest ultim aspect, europarlamentarul german a pledat in favoarea implementarii proiectelor stabilite initial. "Coridorul IV este la fel de important ca si celelalte coridoare, I sau VI, care au devenit prioritare acum. Sa nu uitam, pentru Romania si Bulgaria exista mijloace financiare pentru finalizarea acestui coridor," a apreciat Ferber, recomandand autoritatilor de la Bucuresti sa coopereze mai strans cu oficialii europeni in domeniul infrastructurii rutiere. "Experienta noastra din ultimii ani in acest domeniu nu este cea mai buna, din vina Bucurestiului si nu a UE. Romania ar trebui sa insiste acum ca UE sa sustina in continuare financiar realizarea Coridorului IV conform planurilor existente," a conchis europarlamentarul german. (D.E.)