Ziua Logo
  Nr. 3404 de joi, 18 august 2005 
 Cauta:  
  Detalii »
Magazin
"Ar trebui sa fim 52 de milioane"
-- Autoritatile Ucrainei au lansat o campanie publicitara agresiva pentru incurajarea natalitatii
Sute de panouri publicitare cu o conotatie erotica si care indeamna la cresterea natalitatii au impanzit strazile Ucrainei, facandu-i pe unii sa rada si scandalizandu-i pe altii, inclusiv din randul oficialilor. Termenul ucrainean "kokhaimosya", care se traduce literal prin "sa ne iubim", are si intelesul de "sa facem dragoste". El este folosit pe sute de panouri publicitare raspandite pe strazi de Outdoor Advertising Association of Ukraine (OAAU). "Tara nu are fotbalisti", "Tara nu are cosmonauti", "Tara nu are Oscaruri" sau pur si simplu "Ar trebui sa fim 52 de milioane" (n.r. fata de 48 de milioane in prezent) se poate citi pe panourile care se incheie toate cu indemnul "Sa ne iubim!".
De la jumatatea lunii iulie, cand au fost instalate pe strazi, afisele sunt subiect de discutie in presa, pe Internet si pe strada. "Ce e cu acest �sa ne iubim�?", ar fi intrebat indignat chiar primarul Capitalei, Olexandre Omeltchenko, intr-o sedinta oficiala, in timp ce primul-ministru Iulia Timosenko facea eforturi sa nu rada, a povestit un martor care a preferat sa nu-si dezvaluie identitatea. "Este stupid", spune un cuplu de pensionari uitandu-se la un panou galbui de pe o strada din Kiev. Dimpotriva, acelasi afis i se pare "original si nostim" unui inginer de 25 de ani. "Sunt obscenitati! Este respingator!", exclama o tanara de 28 de ani pe un forum pe Internet. "Mai bine ar afisa prezervative. Este bizar sa pui afise cu �sa ne iubim� intr-o tara unde SIDA face ravagii", spune si Irina, o specialista in logistica. "Reclamele care asociaza vodca sau tigarile cu libertatea sunt mult mai enervante", crede o alta femeie, Vikctoria.
Ideea a inspirat tot felul de imitatii. "Sa recuperam timpul pierdut si sa ajungem din urma China! Sa ne iubim!", ironizeaza un slogan pe Internet, in timp ce altul se vrea mai sobru: "Europa duce lipsa de mana de lucru ieftina. Sa ne iubim!" - aluzie la numarul mare de ucraineni care muncesc in strainatate.
Aclamati sau blamati, autorii campaniei care a costat intre 150.000 si 180.000 de dolari sunt aparati de OAAU, o asociatie incantata de efectul produs. "Avem un dialog, o reactie atat in mediile profesionale, cat si printre oamenii obisnuiti", spune cu multumire Artem Bidenko, director executiv al asociatiei. "Intentia noastra nu era sa determinam o crestere a natalitatii, ci sa le atragem atentia functionarilor asupra a ceea ce trebuie facut in acest scop", adauga Bidenko, potrivit caruia asociatia a primit deja o scrisoare de la guvern care ii cere sa propuna sloganuri pentru Ziua Independentei, celebrata pe 24 august. (D.V.)
 Comentarii: 3 Afiseaza toate comentariile  
In numele recuceririi teritoriilor pierdute, m-am decis sa fac munca patriotica si sa las 4 ucrainience gravide pe ..   de Omul cu Picioare foarte Paroase
Propun un slogan de Ziua Independentei Ucrainei   de ciber
Imi pare rau !   de Olga Khan
A r h i v a
  Romania va avea patru concurenti la Cerb    1 comentariu
  Un nou virus informatic face ravagii in SUA    
  Madonna si-a rupt trei coaste, o mana si o clavicula    5 comentarii
  Vaduva lui Martin Luther King a fost spitalizata    
  "Tinerete furata" la Antena 1    
  Ploua in toata tara    
 Top afisari / comentarii 
 Jacques-Louis David (1748-1825) (117 afisari)
 Plangerea lui Viorel Burzo admisa de CEDO (48 afisari)
 Stiri pe scurt (38 afisari)
 Asasinat in Biserica Reconcilierii (38 afisari)
 "Puterea este o molie pe care tot dai s-o prinzi" (34 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00901 sec.