In week end-ul trecut, sambata 9 si duminica 10 iulie, la Plaza Romania din Bucuresti a putut fi vizitata expozitia "Ultra Glass. Forme care inspira". Un grup de tineri artisti au prezentat variatiuni fanteziste pornind de la aspectul ambalajelor grupului Coca-Cola (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy, Schweppes, Nestea). Preluand formele sticlelor respective, autorii le-au aplicat adaosuri si le-au colorat, producand o arta "obiectuala", in descendenta pop-art-ului. Nu e o noutate, si alte produse comerciale dovedindu-se de-a lungul deceniilor postbelice surse de inspiratie creativa, uneori in urma unor proiecte lansate chiar de firmele respective. Un exemplu: compania producatoare a vodkai Absolut, care a organizat ani la rand un concurs pentru explorarea variantelor de design al sticlei, cu participarea unor artisti importanti. In ultimii ani, filiala din Romania a grupului Tuborg a finantat o serie de proiecte initiate de sculptorul Marius Leonte, dar artistii invitati au lucrat pe teme libere. (C.I.I.)