Ziua Logo
  Nr. 3371 de luni, 11 iulie 2005 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Stiri pe scurt
Foto: Mediafax
Doua oferte pentru Tractorul
Firma indiana Mahindra & Mahindra si cea romaneasca MYO-O au depus, pana la termenul limita de ieri, singurele oferte pentru privatizarea societatii Tractorul Brasov, se arata intr-un comunicat al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Firma indiana produce atat tractoare, cat si automobile. Mahindra & Mahindra va produce in India, in parteneriat cu grupul Renault, modelul Logan. Societate cu capital integral romanesc, MYO-O a fost infiintata in anul 1993 si are ca obiect de activitate comertul cu masini si utilaje agricole. Compania controleaza producatorul de combine agricole Semanatoarea din Bucuresti. Aceasta este a doua incercare de privatizare a societatii din Brasov, dupa ce acordul incheiat in 2003 cu firma italiana Landini nu a fost finalizat, pentru ca investitorul a decis sa nu mai preia uzina. La inceputul lunii mai a acestui an, Guvernul a mandatat AVAS sa vanda pachetul de actiuni detinut de stat, prin negociere, catre un investitor strategic capabil sa asigure relansarea economica a societatii. Privatizarea va fi realizata prin transferul unui pachet de 80,17% din actiuni, prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile. Printre preconditiile de acces la negoceri se numara experienta de cel putin cinci ani in domeniul producerii si/sau comercializarii de tractoare si/sau masini agricole. (A.G.C.)
Specializare pentru constructori
Uniunea Europeana, prin programul Phare, finanteaza specializarea pentru zidari, zidari-tencuitori, dulgheri si pietrari la Centrul de specializare in reabilitarea patrimoniului construit de la Castelul Banffy, Bontida. Cursul dureaza 2 saptamani, toate cheltuielile, inclusiv cele de cazare si masa, fiind acoperite din finantarea UE. Specializarea este asigurata de maistri din Marea Britanie si Romania, sub indrumarea Institutiilor din Marea Britanie. Se pot prezenta persoane deja calificate sau care doresc o calificare in meseriile din domeniul constructiilor. Este o noua initiativa, si la terminarea cursului pentru cei competenti se elibereaza certificate elaborate de organisme internationale. Cursurile au loc la Castelul Banffy din Bontida, iar urmatorul curs va fi organizat in perioada 15-30 iulie, numarul locurilor fiind limitat la 60. Cheltuielile de cazare si masa vor fi acoperite numai pentru cursantii care provin zonele defavorizate din N-V tarii, si anume din Dej, Gherla, Turda, Baia Mare si Bistrita. Pot participa persoane fizice sau firme de constructii. (Corina SCARLAT)
Cresc vanzarile de bere
Vanzarile de bere din Romania au crescut cu 1% in volum in primele cinci luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform informatiilor furnizate de asociatia "Berarii Romaniei", formata din principalii patru producatori. Potrivit unui comunicat de presa, cele patru firme membre ale asociatiei au inregistrat o crestere a volumului de vanzari de 3,5% in primele sase luni ale anului, raportat la perioada similara a anului 2004. Reprezentantii organizatiei au vandut in perioada ianuarie - iunie 4,75 milioane de hectolitri de bere, fata de 4,585 milioane hectolitri in anul anterior. Cresterea a fost realizata ca urmare a vremii favorabile din sezonul de iarna, in special din lunile ianuarie si martie. Potrivit datelor organizatiei, marirea neasteptata a accizelor de la 1 aprilie a determinat majorarea pretului mediu al berii cu 2,7%. Nivelul este usor mai ridicat decat inflatia totala pentru lunile aprilie si mai, apreciaza reprezentantii asociatiei. Asociatia include firmele Brau Union Romania, Ursus Breweries, Interbrew Romania si United Romanian Breweries Bereprod SRL (URBB), care acopera peste 70% din industria berii din Romania. (L.M.)
Lansare Arctic
Arctic, cel mai mare producator autohton de electrocasnice, a lansat frigiderele "Diffusion" care completeaza gama de produse cu acelasi nume, lansata in luna iunie, informeaza un comunicat al companiei. "Arctic va deveni cel mai mare producator de frigidere din centrul si estul Europei", a declarat in acest context, Ugur Kayali, director general Arctic Romania. Gama Diffusion cuprinde combina frigorifica tower combi Arctic cu o inaltime de 2 metri, masina de spalat Arctic cu 1400 de rotatii pe minut si sase kilograme incarcare, aragazul de arzator dublu-inelar si televizorul picture-in-picture. "Produsele au o linie vizuala noua, cu muchii fatetate, finisaje de calitate superioara si caracteristici tehnice premium", se precizeaza in comunicat. Arctic detine o cota de 30% din piata de produse electrocasnice, cu 50% pe segmentul frigidere, 18% pe segmentul masini de spalat si 20% pe segmentul aragazuri. Compania face parte, din 2002, din grupul Arcelik din Turcia. (M.C.B.)
Premiu de design pentru Sony
Sony a primit prestigiosul premiu german "Red Dot" pentru sase produse, cu ocazia ceremoniei anuale de decernare a premiilor pentru design desfasurata la teatrul Aalto din Essen. Potrivit unui comunicat de presa, produsele Sony au fost selectate la categoriile "Cel mai bun dintre cei buni pentu design de inalta calitate" si "Design de inalta calitate". "Singurul produs premiat anul acesta cu distinctia cel mai bun dintre cei buni la design de inalta calitate reprezinta prima camera din lume care aduce inregistrarile digitale de inalta calitate in casa utilizatorilor de rand", se precizeaza in comunicat cu privire la camera video HDR-FX1E, premiata la categoria citata. "Suntem mandri si onorati ca eforturile Sony de a comunica global prin intermediul unui design rafinat au fost recunoscute in acest fel", a declarat Kaz Ichikawa, director al Sony Design Center Europa. (M.C.B.)
Promotie 7-UP
Promotia "7-UP te trimite peste 7 mari si 7 tari" pune in joc, in aceasta vara, 7 excursii de vis in 7 dintre cele mai exotice destinatii ale lumii: insulele Bali, Maldives, Seychelles, Mauritius, Santorini, Tenerife si Canare. Potrivit unui comunicat de presa, la aceste excursii se adauga 700 de hamace. "Totodata, Fido Dido va trimite pe telefonul mobil al participantilor la promotie una din nostimele sale fidosofii", se precizeaza in comunicat. Supranumit "The King of Cool", Fido Dido este un personaj simpatic creat in 1987, care incepand cu anii '90 a fost asociat cu 7-UP. Promotia "7-UP te trimite peste 7 mari si 7 tari" se desfasoara pana in data de 29 iulie, iar produsele participante sunt 7-UP, 7-UP Light si 7-UP Ice in ambalajele PET de 0,6L, 1L si 2L. (M.C.B.)
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
Cresc vanzarile de bere   de Olga Khan
A r h i v a
  Rompetrol si Mare Nostrum prezinta Starea Mediului    
  Realitatea TV in topul televiziunilor    
  Inundatii fara sfarsit    1 comentariu
  Strategie guvernamentala privind schimbarile climatice    1 comentariu
  Lemnul de foc pentru populatie s-ar putea ieftini    2 comentarii
  Scolile primesc 15.000 de computere suplimentar    2 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Liberalii Fenechiu si Vlasov - ventuze de fonduri europene (78 afisari)
 Reforma proprietatii demareaza cu frana trasa (74 afisari)
 Cele mai mari diamante la Muzeul Luvru (54 afisari)
 Coruptii lor si neputinta noastra (26 afisari)
 Basescu, ocupantii Romaniei si urmasii lor (25 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01126 sec.