Cu o zi inainte ca reprezentantii la varf ai FIA, in frunte cu presedintele Max Mosley, sa audieze staff-urile celor sapte echipe de Formula 1 care au boicotat Marele Premiu al SUA, producatorul francez Michelin a recunoscut ca a minimalizat efectele extreme suportate de pneuri in virajul suprainaltat de pe circuitul de la Indianapolis, astfel incat gumele nu au fost adaptate pentru cursa. "Pneurile nu aveau un defect intrinsec, dar nu erau suficient de adaptate pentru conditiile extreme de cursa intalnite in acest an in virajul 13 al circuitului de la Indianapolis", a anuntat Michelin intr-un comunicat de presa. Totodata, producatorul de pneuri subliniaza ca virajul 13 nu are echivalent pe circuitele de Formula 1 si ca la Indianapolis nu a fost posibil nici un test inainte de cursa, fiind nevoit sa efectueze mai multe simulari in baza rezultatelor testelor realizate pe alte circuite. Michelin recunoaste ca investigatiile sale "au aratat ca, in virajul 13, incarcaturile suportate de pneul stanga-spate au fost superioare celor mai mari estimari ale inginerilor". In final, producatorul francez arata: "Fidel principiilor sale, Michelin nu a sacrificat siguranta pentru performanta!" Reamintim ca Michelin a recomandat echipelor care utilizeaza pneurile sale (n.n. - Toyota, Renault, McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Sauber-Petronas, Williams-BMW si Red Bull-Cosworth) sa nu concureze la Indianapolis, pe data de 19 iunie, dupa ce, la antrenamentele libere, bolizii condusi de Ricardo Zonta si Ralf Schumacher au iesit in decor in urma unor probleme la pneurile stanga-spate. Din pacate, accidentul in care a fost implicat Ralf Schumacher, produs in ultimul viraj al circuitului, a fost unul serios, medicii recomandandu-i pilotului german sa nu concureze a doua zi. (MCZ)