Peste 3000 de elevi vor beneficia, in anul scolar 2000-2001, de programul educational impotriva fumatului lansat de British American Tobacoo Romania si Philip Morris Romania, in colaborare cu mai multe ministere, a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Peter Imre, directorul Philip Morris. Actiunea reprezinta o faza extinsa a programului educational "Decizia e a mea" a carui etapa pilot a fost lansata in luna noiembrie a anului trecut in 16 scoli din Bucuresti si comuna Otopeni.
Programul se va desfasura in scoli din Bucuresti, Ploiesti si judetul Ilfov si isi propune sa responsabilizeze minorii cu privire la riscurile pe care le implica fumatul si sa-i convinga sa nu se apuce de fumat sau sa amane cat mai mult acest moment. "Este cunoscut faptul ca regulamentele scolare interzic fumatul, dascaleala ca nu e bine sa fumezi, precum si unele strategii ale directorilor de scoli, insa se pare ca e mai eficienta o convingere a elevilor si o constientizare a lor cu privire la consecinte", a declarat Andrei Marga, ministrul Educatiei Nationale, prezent la conferinta.
Pentru a putea pastra standardul impus de faza pilot a acestui program, profesorii ce vor fi implicati in implementarea acestuia au participat la o sesiune de evaluare si analiza organizata la Sinaia, la inceputul lunii iulie. La sfarsitul acestei sesiuni, 16 profesori au primit diplome de atestare a calitatii de formator al cadrelor didactice care vor lucra in acest an scolar pentru promovarea pe scara larga a obiectivelor programului, sustin initiatorii acestuia. Programul "Decizia e a mea" "s-a nascut din filosofia, crezul companiei Philip Morris e ca minorii nu trebuie sa fumeze. Prin acest program, minorii invata sa ia decizii responsabile in situatii de risc. Este salutar ca institutii ca Ministerul Educatiei Nationale, Ministerul Tineretului si Sportului si Ministerul Sanatatii sprijina un asemenea program", a declarat Peter Imre. Prezent la conferinta, Adrian Popa, reprezentant al British American Tobacco Romania, a declarat: "Nu sunt putine exemplele in care British Amercian Tobacco si-a unit fortele cu Philip Morris in diverse piete pentru a introduce campanii eficiente, care sa atinga obiectivul final - copiii nostri nu trebuie sa fumeze si asta pentru ca asa decid ei si nu pentru ca le este interzis". Pozitia celor doua companii care au initiat acest program fata de fumatul juvenil, care s-a afirmat de mai multe ori in conferinta de presa, este ca "minorii nu trebuie sa fumeze". "Programul educational "Decizia este a mea" reprezinta modalitatea prin care British American Tobacco si Philip Morris inteleg sa sprijine concret sistemul educational din Romania si sa transpuna efectiv in practica crezul lor ca minorii nu trebuie sa fumeze", se mentioneaza in pliantul de prezentare a programului lansat ieri. (M.J.)