Ziua Logo
  Nr. 1823 de joi, 15 iunie 2000 
 Cauta:  
  Detalii »
Dezvaluiri
Ministrul Transporturilor, Traian Basescu, a impiedicat la timp un scandalos plan prin care creatorul CRESCENT vroia sa puna mana pe terenurile celui mai important aeroport intern
PDSR i-a facut cadou lui Voiculescu Aeroportul Baneasa
-- Fara nici o licitatie, dar cu acordul Guvernului Vacaroiu, RA Aeroportul Baneasa a fost data in proportie de 60% imperiului GRIVCO * Voiculescu s-a laudat ca va investi enorma suma de 350 de milioane de dolari in Aeroportul Baneasa, dar nu a facut nimic din 1996 si pana in prezent * In schimb, el scoate bani grei, folosind pompele de combustibil ale Aeroportului, oferite cu darnicie de complicii sai din aviatia romaneasca
Dornic sa acapareze 30 - 40 de hectare de teren in zona aeroporturilor civile si militare din Baneasa, Dan Voiculescu - nominalizat de o serie de anchete oficiale efectuate in perioada 1990-1993, ca fiind unul dintre cei care au mostenit averea Ceausestilor si a Securitatii, prin firma sa - CRESCENT, a aranjat in 1996, cu Guvernul Vacaroiu, o asociere dubioasa cu Regia Autonoma Aeroportul Bucuresti Baneasa (RAABB). Trebuie specificat de la inceput ca Aeroportul Baneasa are in perimetrul sau cateva zeci de hectare de teren al carui pret, pe piata imobiliara, depaseste 50 de dolari pe metru patrat. Perspectiva de a pune mana pe acest teren, cu ajutorul Guvernului PDSR, la un pret infinit mai mic, era o afacere pe care Dan Voiculescu nu o putea rata. Pentru aceasta el nu s-a dat inapoi de la nimic.
In 1995, Regia Autonoma Aeroportul Bucuresti Baneasa, prin fostul ei director general, Dumitru Parscoveanu, a elaborat un proiect (Master Plan 2000), care viza transformarea aeroportului intr-un adevarat oras, care sa cuprinda o baza aeronautica ultramoderna, depozite, complexe comerciale, restaurante, hoteluri, terminale pentru aeronave personale de tip VIP, precum si alte lucrari edilitare.
Fara nici un fel de licitatie, dar cu voie de la PDSR
Master plan-ul Aeroportului Baneasa ar fi trebuit in mod normal sa fie adus la cunostinta opiniei publice, pentru ca toti investitorii interesati in realizarea acestui proiect sa poata participa in conditii de concurenta reala, astfel incat firma cu cea mai buna oferta de investitii sa-si adjudece proiectul. Nu insa de concurenta avea nevoie Dan Voiculescu si complicii lui din RA Aeroportul Baneasa. Pentru atingerea scopului mercantil, la data de 16 iulie 1996 s-a incheiat un reprobabil contract de ascociere in participatiune, intre RA Aeroportul Baneasa, reprezentata de Dumitru Parscoveanu, pe de o parte si patru firme ale imperiului GRIVCO, condus de Dan Voiculescu, pe de cealalta parte. Firmele lui Voiculescu sunt urmatoarele:
- SC GRIVCO International SA, reprezentata de Mihai Lazar (fost securist la ICE Dunarea);
- SC Mutual Invest SA, reprezentata de Dumitru Teodoru (fost salariat al ICE Vitrocim si CRESCENT);
- Corporatia INTACT SA, reprezntata de Constantin Rotaru (fost director ICE Dunarea);
- S.C. Radio ROMANTIC SA, reprezentata de Sorin Oancea;
Acest act de asociere in participatiune a dus la crearea unei noi societati comerciale denumita AIBB-GRIVCO SA, infiintata sub numarul J40/7712/1996 la Oficiul Registrul Comertului Bucuresti, avand drept obiect de activitate cam tot ce se poate face in domeniul aeronautic, in comertul cu produse petroliere, in alimentatia publica si in comertul cu bunuri de larg consum. Noua firma constituita i-a permis lui Voiculescu sa detina controlul intregii actiuni, intrucat Aeroportul Baneasa a adus aport la capitalul social al AIBB-GRIVCO, 185 de milioane de lei, reprezentand 40% din cota de participare la profit si pierderi, restul de 60% fiind preluat de firmele aceluiasi Voiculescu. Iata cum Dan Voiculescu a luat tot caimacul, fara sa fie nevoit sa iasa la licitatie.
Oricate ar aduce aeroportul, cota GRIVCO trebuie sa fie de 60%
In contractul de societate al AIBB-GRIVCO SA, la art. 5.1.1., partile semnatare s-au angajat sa realizeze obiectivele din "Master Plan 2000" enumerate mai sus. Curios lucru este ca nu se stipuleaza nicaieri cine si cu cati bani va contribui la ridicarea terminalelor, hotelurilor, restaurantelor si complexelor comerciale trecute in plan. In schimb, la art. 6.3. s-a introdus o clauza dezastruoasa pentru Aeroportul Baneasa: "RA Aeroportul Baneasa va participa la majorarea capitalului social cu un aport in natura, constituit din terenul necesar realizarii investitiilor prevazute la art. 5.1.1., dupa obtinerea de catre RA Aeroportul Baneasa a dreptului de concesiune asupra acestor terenuri, la valoarea ce va fi stabilita de un evaluator independent la data efectuarii majorarii. AGA va aproba dupa caz completarea aportului subscris de RA Aeroportul Baneasa la capitalul social conform valorii rezultate din evaluare, respectiv completarea aportului subscris de ceilalti actionari astfel incat sa se asigure si garanteze o participare a actionarului RA Aeroportului Baneasa, IN LIMITA COTEI DE 40% din capitalul social. La data semnarii acestui contract, RA Aeroportul Baneasa va incepe demersurile necesare la organele in drept, pentru obtinerea dreptului de concesiune asupra terenurilor."
Deci, ati sesizat! Dan Voiculescu vrea terenurile cu orice pret, dar oricate hectare ar aduce aeroportul in afacere, Voiculescu trebuie sa aiba intotdeauna majoritatea de 60% ca sa controleze afacerea. In acest scop, el a cautat permanent ca sa-i angajeze in firmuletele sale pe toti functionarii influenti din Aeroportul Baneasa, pentru a fi sigur ca terenurile vor ajunge pe mana lui, asa cum visa.
Nenorocirea lui Voiculescu in acest caz a fost ca terenurile respective nu erau ale Aeroportului, ci ale Ministerului Transportului, cu regim de patrimoniu public, deci care prin lege nu pot fi instrainate. De aceea, Dan Voiculescu i-a obligat pe cei de la RA Aeroportul Baneasa sa inceapa imediat negocierile cu Ministerul Transportului pentru obtinerea dreptului de concesiune pe 99 de ani, "daca s-ar putea".
Vrajeala cu cele 350 de milioane de dolari
Ca sa-i determine pe cei din Ministerul Transportului sa-i concesioneze terenul aeroportului, Dan Voiculescu a trantit o minciuna gogonata. Zicea el si inca mai spune ca firmele GRIVCO pregatesc o investitie mamut, de 350 milioane de dolari in Aeroportul Baneasa. Cine nu crede, sa se uite pe internet, la adresa www.grivco.ro si sa se convinga!
Suma este colosala. Care roman ar avea atatia bani? Poate doar Ceausescu, in conturile lui, care au disparut subit dupa decembrie '89! Nu insistam asupra acestei sume demne de un roman SF. Cert este ca "marea investitie", anuntata inca din 1996, nu s-a concretizat pana azi sub nici o forma. Pentru a evidentia ca Voiculescu nu a avut niciodata vreo intentie sa investeasca in modernizarea aeroportului, specificam ca daca ar fi vrut sa faca ceva, ar fi construit ceva, chiar daca proprietatea pamanturilor nu era inca stabilita. Nu-l impiedica nimeni sa faca investitii in asociere cu aeroportul, in care sa-si adjudece majoritatea profiturilor intr-un termen care sa-i permita sa-si amortizeze investitia. Asa cum a facut cand a creat AIBB GRIVCO SA, unde a stiut sa-si insuseasca doua alimentatoare de combustibil, pe care le foloseste cu profituri grase si in ziua de azi. Alt semnal relevant este ca din 1996 si pana-n prezent, firma lui Voiculescu nu a solicitat nici un imprumut pe termen lung pentru atingerea obiectivelor propuse, asa cum ar fi procedat orice alta firma intr-o investitie de asemenea calibru.
Voiculescu face bani grei cu doua pompe de carburant ale aeroportului
Din toata minunatia de proiect "Master Plan 2000", imperiul financiar al lui Dan Voiculescu n-a realizat mai nimic, afara de o singura afacere profitabila doar pentru el si naimitii lui: un punct de comercializare al carburantilor pentru avioane. Aflat pe terenul Aeroportului Baneasa, "benzinaria de avioane" a lui Voiculescu a necesitat in 1997 infiintarea unei alte societati comerciale si anume GRIVCORELF. Pentru a functiona, firma avea nevoie de tancuri de depozitare a combustibilului si pompe de alimentare. Nici o greutate pentru ca aeroportul, prin umilii lui supusi, a contribuit la afacere, cu doua pompe KRAZ TZ 22, in valoare de 185 milioane lei, adica valoarea celor 18.500 de actiuni aferente celor 40% din societatea AIBB-GRIVCO SA. Bineinteles ca nu se mai spune nimic despre pamantul pe care este instalata toata aceasta statie, care nu-i al lui Voiculescu si nici al aeroportului, dar unde nu a mai fost nevoie de concesionari aprobate de Ministerul Transporturilor. Benzinaria se intinde pe aproape 2000 de metri patrati. Inca o data nu este clar nici pentru cei care deruleaza in prezent aceasta afacere, cine cu cine s-a unit si pentru care profit.
In urma cu doar cateva luni, Aeroportul Baneasa, devenit intre timp societate nationala, a reusit sa intre in posesia terenurilor pe care le ravneste de atat timp Voiculescu, primind certificat de atestare a dreptului de proprietate. Afland de noutate, Voiculescu si-a pus subalternii sa ceara, luna de luna, cedarea terenurilor de la aeroport catre societatea AIBB-GRIVCO SA, astfel incat ele sa intre sub controlul procentului sau majoritar de 60%.
Ministrul Basescu a stopat la timp tentativa lui Voiculescu
Insistentele cereri ale afaceristilor lui Voiculescu si ale complicilor sai din Aeroportul Baneasa, de a pune mana pe coltul de N-V al aeroportului, unde se afla nu mai putin de opt hectare de teren, cu mare valoare pe piata mobiliara, cereri adresate Ministerului Transporturilor, s-au lovit de vigilenta ministrului Traian Basescu care, cu experienta sa, a realizat ca Dan Voiculescu e interesat numai de pamanturi si mai putin de "Master Plan 2000". Traian Basescu a refuzat modificarea contractului dintre aeroport si firmele lui Voiculescu, impiedicand inchirierea, concesionarea sau majorarea de capital a AIBB-GRIVCO SA cu terenurile aeroportului. Ultima solutie a lui Voiculescu a ramas sa spere ca PDSR-istii lui vor reveni la Putere si ii vor canta in struna.
(va urma)
Petre NITEANU
Razvan SAVALIUC 
A r h i v a
  Dosarele blocate    
  Mandroviceanu considera ca situatia CNSAS este grava    
  Presedintele a mediat intre SRI si CNSAS    
  Constantin Cioscu a fost audiat pentru semnarea infiintarii "CEC-Valori Mobiliare"    
  190.000 de romani isi cer banii de la FNI    
  Cuvantarea prin care Iliescu i-a instigat pe mineri la crime    
  Victimele mineriadelor vor ridicarea imunitatii parlamentare a lui Ion Iliescu    
  Directorul general la SNP PETROM a fost arestat pentru abuz in servicu    
  Berceanu ii acuza pe procurorii care l-au arestat pe Popa de abuz in serviciu    
  Magnatul de presa Vladimir Gusinski a fost arestat pentru delapidare    
  Un copil din GalatI a fost rapit din curtea scolii    
  Judecatoria Pitesti confirma ca PDSR a furat alegerile locale la Mioveni    
  Gica Danila a fost demis    
  Autorii jafului armat de la Izvorul Crisului sunt cercetati pentru omor    
  Seful clanului Corduneanu din Iasi a fost condamnat la inchisoare    
  Presedintele Partidului Tiganilor este judecat    
  Bill Clinton se implica in scandalul de la Los Alamos    
  Un pistolar din Cluj a fost prins in Vama Bors    
  Afacerea "Boving-Salamandra" se joaca pe teren politic    
 Top afisari / comentarii 
 Seful clanului Corduneanu din Iasi a fost condamnat la inchisoare (578 afisari)
 CONFLICT DE MUNCA LA SC FORTUNA SA (118 afisari)
 Gica Danila a fost demis (81 afisari)
 Ordonanta TVA, contestata de senatori (44 afisari)
 PDSR i-a facut cadou lui Voiculescu Aeroportul Baneasa (38 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2000 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01997 sec.